Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een PDA met een 2Gb compact flash kaart en een 1 Gb SD kaart (SD kaart is voor andere zaken)
nu wil ik heel europa op mijn CF kaart zetten maar met de plus mappen wil dat net niet. mijn vraag is alsvolgt:

is het enige verschil met de plusmappen dat je de grote wegen in europa erbij hebt staan (in elke plusmap) of zijn er meer verschillen (recentere mappen dus wijzigingen en nieuwe straten/wijken)

want als ik heel europa heb heb ik heel die plusmappen dan niet nodig toch ?

Verwijderd

Topicstarter
trouwens weet iemand ook in welk bestand de favorieten worden weggeschreven? ik gebruik tomtom 5

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:57
je moet er rekening mee houden dat je moet wisselen van kaart.
Het is dus handig als je naar portugal moet dat je de plus map pakt, ipv dat je bij alle grenzen van kaart moet wisselen. En je kan dus niet in 1 keer naar portugal plannen zonder plus map. Met de plus map dus wel

Tijd van werken, tijd van rusten

• Wodde2
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-09-2021
Hier zie je dus hoe die jongens van TomTom maar wat aanklungelen.
Als je dus b.v. vijf landkaarten van Europa wilt laden, en tevens over de grens van deur tot deur wilt navigeren, wordt dus doodleuk VIJF maal de pluskaart (is de MRE) geïnstalleerd.

Iemand met een beetje inzicht van wat hij aan het doen is zou dit natuurlijk veel eleganter hebben opgelost.

Wel naar de beurs gaan maar investeren in een paar fatsoelijke programeurs is er niet bij.
Als je dus heel Europa erop wilt zetten zul je meteen een behoorlijke geheugemkaart moeten aanschaffen, en dat was nu juist een van de sterke punten van TomTom.
Weinig geheugen, en toch navigeren.

Hoop maar dat ze tot inkeer komen en snel met een echte "upgrade" i.p.v.een cosmetische verandering komen, die er alleen maar op gericht lijkt om het uiterlijk van de drie verschillende platformen te stroomlijnen.

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-09 21:35
onzin natuurlijk, het grote publiek wat tomtom gebruikt zal niet van deur tot deur willen navigeren van het ene land naar het andere, gewoon de plus map en benelux voor ons nederlanders, en de andere kaarten er los op, daarmee kun je prima in een stad komen waarna je even wisselt van kaart, zo moeilijk is dat toch niet?

Daarbij zal dit publiek het voor hun vakantie gebruiken maar ik ken niemand die en scandinavie, en spanje, frankrijk, zwitserland, oostenrijk etc gaat bezoeken in één reis (zonder thuis te komen).

[ Voor 24% gewijzigd door StanTheMan op 10-07-2005 03:14 ]

Verwijderd

Het is heel simpel, je installeert de kaarten die je nodig hebt en daarnaast Major Roads Of Europe dan kan je overal komen.
Wil je van dat probleem af moet je simpelweg een Go 700 in je auto hangen ;)
Ik ben zelf een Go Classic gebruiker en ben nog zo dom geweest om net 2 maanden voor de nieuwe Go's er 1 aan te schaffen.
Maar ik had het nodig voor mijn werk, niet voor fun ;)

Er niks mis met het navigatie systeem zelf, de Tom Tom software is de meest gebruiksvriendelijke die ik ooit heb gezien voor zo'n bedrag, daar ben ik ook niet ontevreden over :)

Echter iedereen irriteert zich aan Tele Atlas die gewoon kaartmatriaal van hooguit 2003 heeft :|
Ik ben zelf ook actief op http://www.mijntomtomgo.nl/ en wij als Classic gebruikers vinden echt dat dit soort bagger kaart matriaal nou maar eens rap bijgewerkt moet worden, zeker als je bedenkt dat menig gebruiker 88 euro heeft betaald voor een SD met Benelux Plus, nou upgrade my F$^&#* A** :(

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2005 @ 13:35:l, je installeert de kaarten die je nodig hebt en daarnaast Major Roads Of Europe dan kan je overal komen.
Ik had nou net begrepen dat die in TT5 niet meer bestaat ?

Verwijderd

Topicstarter
Henk007 schreef op zondag 10 juli 2005 @ 13:39:
[...]

Ik had nou net begrepen dat die in TT5 niet meer bestaat ?
exactly

Verwijderd

Topicstarter
Driek schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 18:46:
je moet er rekening mee houden dat je moet wisselen van kaart.
Het is dus handig als je naar portugal moet dat je de plus map pakt, ipv dat je bij alle grenzen van kaart moet wisselen. En je kan dus niet in 1 keer naar portugal plannen zonder plus map. Met de plus map dus wel
de pest is dat alle plusmappen net niet op een 2 Gb kaartje passen :(

• Henk007
Dus jij bent wel van plan om tijdens één reis zowel Scandinavië als Italië en Portugal en Oostenrijk te bezoeken ?

• berend_engelbrecht
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-04-2015
Volgens mij heb ik de MRE kaart nog wel gezien in de setup van TT5. Hij is natuurlijk grotendeels overbodig door de plusmappen.

Ik heb een 2 GB SD-kaartje in gebruik met daarop de Benelux_Plus-Map en de DE_AT_CH_PL_CZ_Plus-Map. Volgens mij zouden die trouwens met z'n tweeen nog net passen op een 512 MB kaartje dat voor 35 - 40 euro te koop is, dus zo'n erge beperking is het alles-of-niets systeem van tomtom 5 vandaag de dag ook niet meer.

De favorieten staan ergens in main storage, ik denk in \My Documents\TomTom of in \My Documents\TomTom Navigator Settings. Als de benelux plus kaart actief is zie ik namelijk ook de favorieten die ik destijds voor de benelux-kaart van tomtom 3 heb opgegeven. Het SD-kaartje heb ik helemaal schoongemaakt toen ik 5 installeerde.

Nog een tip trouwens: als je een "reisplan" maakt in tomtom 5 worden je waypoints onafhankelijk van je huidige kaart opgeslagen. Je kan dus van kaart wisselen en dan met hetzelfde reisplan verder gaan. De route wordt natuurlijk wel beter of slechter berekend afhankelijk van de hoeveelheid detail die de actieve kaart biedt.

Tenslotte: setup problemen met grote map-bestanden liggen niet aan tomtom maar aan ActiveSync van Microsoft, het file transfer systeem is nog steeds belachelijk slecht. Ik heb andere PDA navigatiesystemen uitgeprobeerd die daar ook problemen mee hebben. Tomtom biedt net als anderen daarom de mogelijkheid om een kaart op je harddisk te isntalleren, dan kan je hem later met een cardreader op het SD-kaartje plaatsen. Ik gebruik daar m'n fototoestel voor. Dat wordt gewoon als een externe USB-harddisk gezien, dat interface heeft niet dezelfde problemen met grote bestanden als ActiveSync.

The best proof of intelligent life in space is that they have never tried to contact us ;)

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:02

Stewie!

Keen must die!

berend_botje schreef op zondag 10 juli 2005 @ 14:58:
Volgens mij heb ik de MRE kaart nog wel gezien in de setup van TT5. Hij is natuurlijk grotendeels overbodig door de plusmappen.

Ik heb een 2 GB SD-kaartje in gebruik met daarop de Benelux_Plus-Map en de DE_AT_CH_PL_CZ_Plus-Map. Volgens mij zouden die trouwens met z'n tweeen nog net passen op een 512 MB kaartje dat voor 35 - 40 euro te koop is, dus zo'n erge beperking is het alles-of-niets systeem van tomtom 5 vandaag de dag ook niet meer.

De favorieten staan ergens in main storage, ik denk in \My Documents\TomTom of in \My Documents\TomTom Navigator Settings. Als de benelux plus kaart actief is zie ik namelijk ook de favorieten die ik destijds voor de benelux-kaart van tomtom 3 heb opgegeven. Het SD-kaartje heb ik helemaal schoongemaakt toen ik 5 installeerde.

Nog een tip trouwens: als je een "reisplan" maakt in tomtom 5 worden je waypoints onafhankelijk van je huidige kaart opgeslagen. Je kan dus van kaart wisselen en dan met hetzelfde reisplan verder gaan. De route wordt natuurlijk wel beter of slechter berekend afhankelijk van de hoeveelheid detail die de actieve kaart biedt.

Tenslotte: setup problemen met grote map-bestanden liggen niet aan tomtom maar aan ActiveSync van Microsoft, het file transfer systeem is nog steeds belachelijk slecht. Ik heb andere PDA navigatiesystemen uitgeprobeerd die daar ook problemen mee hebben. Tomtom biedt net als anderen daarom de mogelijkheid om een kaart op je harddisk te isntalleren, dan kan je hem later met een cardreader op het SD-kaartje plaatsen. Ik gebruik daar m'n fototoestel voor. Dat wordt gewoon als een externe USB-harddisk gezien, dat interface heeft niet dezelfde problemen met grote bestanden als ActiveSync.
Je weet dat als je de PDA in de cradle plaats je ook gewoon direct de SD kaart kan benaderen (zonder activesync)?

• berend_engelbrecht
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-04-2015
DaMorpheus schreef op zondag 10 juli 2005 @ 15:03:
[...]

Je weet dat als je de PDA in de cradle plaats je ook gewoon direct de SD kaart kan benaderen (zonder activesync)?
Ik heb een cheapo pakket van Dell zonder cradle :P

The best proof of intelligent life in space is that they have never tried to contact us ;)

• msteer
  • Laatst online: 11:20
is het niet voldoende om 1 plusmap en verder de gewone mappen te laden?
dus bijvoorbeeld alleen benelux plus, en verder landen zonder plus.

Ook handig: routeplanner voor meerdere adressen

• Henk007
Ik heb nog een vraagje:
Is het eigenlijk mogelijk om het TT5 programma in het geheugen van de PDA zelf te installeren en de kaarten op een geheugenkaart (SD of CF) ? Dit lukte mij niet, hij kon de kaarten niet vinden. Dus ook het programma op de (iets tragere) geheugenkaart moeten installeren.

• Paters
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik snap niet wat een plus map is. Ik heb gewoon MRE, benelux, duistland, scandinavie. Wat is het voordeel van een plusmap t.o.v. wat ik nu heb?

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:24
Paters schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 13:06:
Ik snap niet wat een plus map is. Ik heb gewoon MRE, benelux, duistland, scandinavie. Wat is het voordeel van een plusmap t.o.v. wat ik nu heb?
MRE is er niet meer in TomTom5.... En als je op vakantie gaat installeer je alleen de plus map van het land waar je heen gaat. Daar heb je dan alles op postcode niveau, en voor de rest van europa de snelwegen en andere grote wegen. (voorheen MRE)

• Wodde2
Postcode niveau???? Dat heb je zeker nog nooit geprobeert.
Je kunt alleen de postcodecijfers opgeven, geen letters.
Nou, daar schiet je dus geel hol mee op, als je via de postcodecijfers b.v. in Amsterdam iets opgeeft, moet je nog steeds een straatnaam intikken.

Postcode??? Doe me een lol, en kijk eerst eens of iets werkt voor je iemand een advies geeft.

Die postcodes zijn alleen maar een verkoopargument\ en werken gewoon voor geen meter in ieder geval niet zoals je zou mogen verwachten.

Verwijderd

Wodde2 schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 23:06:
Postcode niveau???? Dat heb je zeker nog nooit geprobeert.
Je kunt alleen de postcodecijfers opgeven, geen letters.
Nou, daar schiet je dus geel hol mee op, als je via de postcodecijfers b.v. in Amsterdam iets opgeeft, moet je nog steeds een straatnaam intikken.

Postcode??? Doe me een lol, en kijk eerst eens of iets werkt voor je iemand een advies geeft.

Die postcodes zijn alleen maar een verkoopargument\ en werken gewoon voor geen meter in ieder geval niet zoals je zou mogen verwachten.
Dan heb je denk iets niet goed gedaan.

Ik zie toch echt wel cijfers en letters staan.

• Wodde2
PROBEER HET DAN EENS!!!

Verwijderd

Ik maak er bijna dagelijks gebruik van (in NL) dus ik hoef dat niet meer te proberen meneer Wodde2.

• Wodde2
Nou meneer MaasQ dan heb jij zeker een "special edition", of je weet niet wat er met postcode's bedoeld wordt.

De bedoeling is dat je b.v. 1096BA in kunt tikken, en dan meteen op de Spaklerweg in Amsterdam (Ouder-Amstel) terecht komt, waarna je natuurlijk alleen het huis nummer hoeft in te tikken.
Dit werkt voor geen meter, want je kunt alleen 1096 intikken, je krijgt dan ook niet te zien dat dat Amsterdam is, maar Ouder-Amstel.

(Postcode van de NUON in Amsterdam is: 1096 BA Amsterdam)

Daarna moet je nog steeds vrolijk de straatnaam + huisnummer ingeven. Maar die straatnaam weet je niet, want je hebt alleen een postcode.
En nu ga jij uitleggen dat het werkt???
Heel bijzonder hoor, maar als jij op die manier komt waar je wezen moet heb je volgens mij geen TomTom maar een glazen bol in je auto.

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-11 18:41

Orac

Ik mis je papa.

Postcode werkt gewoon hoor (vier cijfers en twee letters), daarna wordt om het huisnummer gevraagd. Ik navigeer altijd op adres, maar heb het speciaal voor jou geprobeerd. Werkt! Tomtom Nav v5.000 met Benelux Plus map. En ietsje minder uitgesproken reageren mag ook wel trouwens, Wodde2... :>

Edit: ik zie het "al" Wodde2. Jij kiest navigeer naar adres i.p.v. postcode!!!
Edit2: stukje reactie verwijderd. Achteraf toch iets te cru. :P
Edit3: Irritant, mensen die hun fout niet toegeven... :/

[ Voor 62% gewijzigd door Orac op 18-07-2005 00:46 . Reden: oplossing :) ]

• Wodde2
Nou hier zie je dus wat ik bedoelde met een slechte up-date/grade, want bij mij werkt dat dus absoluut niet.
Gewoon de legale versie 5.000 (4890), kaart Benelux_Plus_Map v571.
Bij mij vraagt hij na het ingeven van de vier cijfers vrolijk om de straatnaam.

Als het dus bij de een wel en bij de ander niet werkt, ga ik ervan uit dat het een shit-update is.
Het blijft dus gewoon een gok, werkt iets wel of niet.
Bij sommigen heb ik b.v. ook al gezien dat de poi (np) de boel laten crashen.

Ik heb dan ook meteen weer versie 3.07 erop gezet.

Het was overigens niet de bedoeling jou aan te vallen, maar ik vond die glazen bol wel leuk klinken.

Verwijderd

Wodde2 schreef op maandag 18 juli 2005 @ 00:13:
Nou meneer MaasQ dan heb jij zeker een "special edition", of je weet niet wat er met postcode's bedoeld wordt.

De bedoeling is dat je b.v. 1096BA in kunt tikken, en dan meteen op de Spaklerweg in Amsterdam (Ouder-Amstel) terecht komt, waarna je natuurlijk alleen het huis nummer hoeft in te tikken.
Dit werkt voor geen meter, want je kunt alleen 1096 intikken, je krijgt dan ook niet te zien dat dat Amsterdam is, maar Ouder-Amstel.

(Postcode van de NUON in Amsterdam is: 1096 BA Amsterdam)

Daarna moet je nog steeds vrolijk de straatnaam + huisnummer ingeven. Maar die straatnaam weet je niet, want je hebt alleen een postcode.
En nu ga jij uitleggen dat het werkt???
Heel bijzonder hoor, maar als jij op die manier komt waar je wezen moet heb je volgens mij geen TomTom maar een glazen bol in je auto.
Ik vind je reactie buiten alle proportie of moet ik soms in dit forum mijn excuses aanbieden dat het bij mij wel werkt en dat ik wel tevreden ben met TT5
Overigens ben je niet de enige die het niet aan de praat krijgt maar als je hier gaat kijken vind je de oplossing!!

• Wodde2
Droom maar lekker verder hoor!!

Verwijderd

Het is niet mogelijk om TomTom op te starten van je MMC/SD kaartje. Wat j wel kan doen is TomTom installeren op je Pocket PC. Als je alle instellingen hebt doorlopen en hebt aangepast aan jou wensen, dan maak je een backup. Ga naar programs en klik op Backup Restore.

Als er nu iets misgaat met de programma's op je Pocket PC, dan kun je deze backup restoren en alles werkt weer als vanouds.

Succes!

Ko Mangelaars

Verwijderd

Als "tip" op een aantal bovenstaande problemen (o.a. kaart wissel) is het misschien aardig om te vermelden dat Destinator 5PN geen kaartwissel meer behoeft en zeer nauwkeurig navigeert tot aan de deur. Verder volgens mij zowiezo een aardig prettig navigatiesysteem, als ik de tekst mag geloven:

http://www.pocketpc-club.nl/content.php?id=4062

Misschien een aardig alternatief voor het (IMO bijna gehypte) populaire TomTom ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2005 08:39 ]

Verwijderd

TT5 kan werken met slechts 1 kaart tegelijk. Alleen binnen dié kaart kan worden genavigeerd. Dit is de reden waarom in elke pluskaart het hoofdwegennet zit geintegreerd.

De pluskaarten zijn simpelweg kopieerbaar als gehele map naar je flashcard en indien je daarvoor een cardreader gebruikt heb je elk land dat je nodig hebt in no-time op je kaartje staan. Het is dus niet perse nodig om een supergrote flashcard aan te schaffen. Mijn 1GB voldoet prima.

Wanneer je wilt navigeren naar een gedetailleerde bestemming in een ander land, dan maak je vóór vertrek al de pluskaart van het betreffende land actief. Je navigeert dan via de onderliggende hoofdwegen kaart naar de grens van de actief gemaakte detailkaart en vanaf daar automatisch via de detailkaart naar je bestemming. Werkt verder wel goed eigenlijk.
Pagina: 1