Raar probleem: trage respons in (o.a.) FireFox

Pagina: 1
Acties:

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-08 00:02
Ik heb ca. vier weken terug een nieuwe videokaart gekocht (Leadtek 6600GT, AGP), en sindsdien heb ik een raar probleem. FireFox reageert namelijk trager. Vooral op GoT en bij de pricewatch merk ik dit goed. De dropdown boxjes reageren later, en bij de pricewatch opent een link ook pas later. Als je op een link klikt, dan krijgt hij eerst de roll-over kleur, maar dit blijft dan een halve seconde of iets dergelijks staan.

Als ik vervolgens van tabblad wil wisselen gaat dit ook trager. Het lijkt wel alsof mijn PC veel meer moeite heeft met ingewikkeldere gecode pagina's als GoT. Dit probleem beperkt zich overigens niet tot GoT, er zijn veel meer pagina's die hier last van hebben. Ook bij Fok bijvoorbeeld, de dropdown boxjes op de frontpage van Fok!, nieuws, reviews, columns etc. reageren ook trager.

Ik vind dit een nogal irritant probleem, aangezien ik vaak de active topics lijst door struin en vervolgens alle leuke topics in een nieuw tabblad zet. Alleen het openen van die linkjes gaat nu een stuk trager, waardoor het internetten gewoon minder fijn is. :(

Ik heb het probleem voor de rest niet alleen in FF, maar ook gewoon in Windows. Als ik op het bureablad eigenschappen en doe, en vervolgens bij een willekeurig tabblad op "Ok" druk, blijft deze knop ook een halve seconde ingedrukt voordat het schermpje verdwijnt.

Veel dingen lijken trager te reageren, ik snap er echt niks van. Het ligt niet aan de drivers van de videokaart in elk geval. Ik heb er meerdere geprobeerd en het probleem blijft bestaan.

De rest van mijn systeem:
Asus A7V8X-X
AMD Athlon XP 2800+ barton
Leadtek 6600GT, AGP
1x 80 gb harde schijf
blabla.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Wat voor videokaart had je hiervoor? Heb je de drivers al eens grondig verwijderd en dan de nieuwste geinstalleerd? En eigenlijk is het het beste om helemaal schoon te beginnen als je een nieuwe videokaart koopt, dus kan je het beste Windows opnieuw installeren.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Dit ligt volgens mij wel aan de drivers van je videokaart. Er zijn meerdere problemen bekend, zoek maar eens door de Bugzilla van Mozilla, waaruit blijkt dat de drivers van je videokaart weldegelijk effect hebben op onder meer Firefox.

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-08 00:02
Hiervoor had ik een Ati Radeon 9600XT. Ik heb driver cleaner gebruikt om de drivers van Ati helemaal te verwijderen.

Maar helaas heeft het niet alleen effect op Firefox, maar ook op Windows zelf.

[ Voor 27% gewijzigd door TMC op 09-07-2005 15:03 ]