[XP] XP en daarna Win98 - kan dat?

Pagina: 1
Acties:

• Placid_K
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-03 10:19

Placid_K

Only one way to fly;mescaline

Topicstarter
Ik heb hier een systeem van een vriend met WinXP en wat spellen(voornamelijk strategy zoals warcraft 3en wow). Het probleem is dat geen een spel online gespeeld kan worden (krijg steeds unable to connect! Alles nagelopen en firewalls uitgezet maar het werkt nog steeds niet (inet+kazaa+msn etc doet het allemaal wel)

Nu heeft hij een WD 80GB gekocht en wil daar graag Windows 98 op, naast zijn XP (dus dualboot).Kan dit zonder XP te verwijderen?? Want ik heb de FAQ nagelezen en ik word er niet wijzer van.

Verwijderd

Waarschijnlijk zit zijn systeem volgepropt met spyware als alleen bepaalde dingen het doen.. Het is mogelijk om Windows '98 erop te zetten, maar niet op diezelfde schijf, en dan ga je iets van een bootmanager nodig hebben (van Powerquest oid).. Als je niet die extra software wilt "kopen", moet je dus XP d'r afflikkeren, '98 erop gooien, en dan XP, dan kan je ze dus simultaan gebruiken..

Als ik het allemaal zo lees kan jou vriend het beste gewoon z'n pc van een frisse install voorzien.. Dus formatteren met die hap..

Verwijderd

XP heeft zijn eigen bootmanager die prima werkt. Helaas moet je die zelf instellen door de boot.ini te veranderen. Google helpt je hierbij.