Ghost clone: windows meldt automatisch af bij aanmelden?

Pagina: 1
Acties:
  • 702 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148918

Topicstarter
LS,

Situatie:
- PC1 is geinstalleerd (windows xp sp2), 1 partitie/schijf (C)
- PC2 is niet geinstalleerd, de harde schijf hiervan heb ik in PC1 erbij gezet
- Norton Ghost 9.0 gedraaid op PC1, optie 'schijf naar schijf kopieren' om zodoende PC1 naar PC2 te clonen.
- Schijf van PC2 weer in PC2 gezet en ik start PC2: ziet er allemaal uit alsof het werkt.

Probleem:
Ik meld me aan bij windows (als lokale administrator dan wel als een gebruiker op het domein), vervolgens krijg ik direct het scherm te zien waarin staat: 'U wordt afgemeld.'.

Ik kan dus niet inloggen. Heb m'n best gedaan met google maar kan zo snel geen concreet antwoord vinden op de vraag, terwijl de vraag zelf wel te vinden is :) Iemand hier bekend met dit probleem?

Alvast bedankt,
Roderick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellbringer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 11:10

hellbringer

Weeeeeeee!

Ik heb dit ooit ook is gehad, toen waren het de rechten instellingen van C:\Documents & settings

Marruh je hebt toch wel je PC1 eerst uit het domein gehaald, toen ghost gemaakt & toen PC1 weer in het domein gehangen?
En daarna PC2 in het domein gehangen? Anders krijg je ech leuke problemen met je SID.

Probeer anders de hele ghost slag is opnieuw, misschien heefttie gewoon iets gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Thanks voor de reply. Heb PC1 niet uit het domein gehaald, heb een lokale administrator account achter de hand. Daarmee ga ik achteraf PC2 inloggen, uit het domein halen, en opnieuw in het domein stoppen. Should work, denk ik :)

Rechten documents and settings zeg je, maar, hoe kan het met die rechten misgaan nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17720

Je zult voordat je gaat imagen eerst sysprep moeten draaien op de eerste pc.
Pas dan kun je een disk2disk doen.
Je krijgt anders problemen met pc-naam en SID's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:44
of ghost walker er overheen na het laden van de image

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok, dat is zeker de moeite waard om te proberen, maar je zult het met met eens zijn dat ik als lokale administrator nu gewoon in moet kunnen loggen? En dat kan al niet..

Heb btw drie keer deze reeks handelingen herhaald, ghost is niet iets vergeten denk ik nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 01:30
Windows Operating Systems - FAQ

staat iets van in de faq, niet helemaal jouw probleem maar wel een mogelijke oplossing

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt mensen, sysprep was inderdaad het antwoord wat ik zocht. PC2 werkt nu ook prima.

Nu komt 'ie: PC3.
PC3 heeft ietwat andere hardware, maar dat geeft niet, daar zorgt sysprep wel voor. Maar na de ghost-clone krijg ik bij het opstarten van PC3:

'Schijffout: druk op ctrl-alt-del om opnieuw op te starten'.

Deze fout is mij onbekend, weet iemand wat dit precies inhoudt en wat ik moet doen om de fout te verhelpen? Is het een ghost-achtig-probleem of is het een probleem ergens anders in PC3?

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 148918 op 11-07-2005 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17720

Anoniem: 148918 schreef op maandag 11 juli 2005 @ 18:25:
Bedankt mensen, sysprep was inderdaad het antwoord wat ik zocht. PC2 werkt nu ook prima.
Graag gedaan ;)
Nu komt 'ie: PC3.
PC3 heeft ietwat andere hardware, maar dat geeft niet, daar zorgt sysprep wel voor. Maar na de ghost-clone krijg ik bij het opstarten van PC3:

'Schijffout: druk op ctrl-alt-del om opnieuw op te starten'.
Wat is "ietwat andere hardware"?
Als je het hebt over een AMD processor i.p.v. een Intel (of andersom), betekent dat ook een totaal andere chipset op je moederbord en dan kun je sneller opnieuw installeren, dan dat je je huidige image gaat aanpassen :/
Pagina: 1