Toon posts:

[XP/2003] Drivemapping niet verwijderbaar *

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem.

Ik heb een school onder mijn houden.
Zij hebben +/- 32 pc's staan, 1 windows 2003 server (HP Proliant ML350), Linksys gigabit switches.

Het probleem is dat op sommige pc's er "zomaar" driveletters bij gekomen zijn. deze netwerk mappings zijn verbroken. maar ze staan er evengoed wel!!! (bij deze computer)

Hoe krijg ik ze eruit?

Wat ik gedaan heb:

- Getracht de mapping te verwijderen middels "verbinding verbreken". ik krijg dan de melding dat hij
deze niet kan vinden, wat natuurlijk logisch is want hij is al verbroken...
- Getracht de mapping te verwijderen via het commando "net use [driveletter]: /delete" ook hier krijg
ik de zelfde melding...
- Alles gescand op virussen en andere troep. (ze hebben Norton Enterprise 9), ook dit leverde niets
op.

Het rare is ook dat sommige computers dit wel hebben, maar dan ook weer niet met alle gebruikers.... :?

GRAAG HULP!!! |:(

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? ;(

Verwijderd

Zeg, stuk ongeduld, dit is niet de bedoeling. Je mag je topic eventueel na 24 uur omhoog schoppen, eerder zeker niet!

Bovendien heeft dit niets met netwerken te maken: Move NT > WOS

En misschien is het verstandig in het vervolg aan te geven wat voor OS je clients draaien. Ik gok Windows XP, dus dat heb ik maar in de titel gezet.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 15:32:
Zeg, stuk ongeduld, dit is niet de bedoeling. Je mag je topic eventueel na 24 uur omhoog schoppen, eerder zeker niet!

Bovendien heeft dit niets met netwerken te maken: Move NT > WOS

En misschien is het verstandig in het vervolg aan te geven wat voor OS je clients draaien. Ik gok Windows XP, dus dat heb ik maar in de titel gezet.
Sorry was niet zo bedoeld...

Maar waarom niet onder netwerken? dit heeft toch alles te maken met een netwerk?

Het gaat inderdaad om XP Pro.

Ik ben er net achtergekomen, dat als ik de pc uit het domein haal en er dan weer in hang, de verbindingen weg zijn.

Maar na een paar minuten begint het weer en komen er om de zoveel tijd drive letters bij waarvan dan dus de verbinding verbroken is.... :? oh ja het is dus wel per pc en nu hebben alle gebruikers op die pc's het!

Ik heb dit nog nooit gezien....

Kun je in 2003 ergens zien of er scripts van toepassing zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2005 15:52 ]

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03 20:27
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 15:51:
[...]Maar waarom niet onder netwerken? dit heeft toch alles te maken met een netwerk?
Het gaat inderdaad om XP Pro.
Je zegt het zelf al, het gaat om Windows XP, niet over netwerkproblematiek.
Maar even ontopic: misschien kun je in je registry een en ander uitzetten? (HKEY_CURRENT_USER\Network)

ach...in een volgend leven lach je er om!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Heb je policy's draaien in je AD en op server?
Ik ben er net achtergekomen, dat als ik de pc uit het domein haal en er dan weer in hang, de verbindingen weg zijn.

Maar na een paar minuten begint het weer en komen er om de zoveel tijd drive letters bij waarvan dan dus de verbinding verbroken is.... :? oh ja het is dus wel per pc en nu hebben alle gebruikers op die pc's het!
Denk dat je het hier moet gaan zoeken, en dan meer op uitzetten van bepaalde policies. (zoek eens richting allow share's published automatic in AD). Iets in die geest, heb nu ff geen zin om te zoeken :P

Daarnaast in diezelfde policie: kan je ook het uitzetten van die share's te laten zien in je netwerkomgeving te laten zien.

Oftewel: meer informatie gewenst :)

[ Voor 63% gewijzigd door aReaRe op 09-07-2005 17:50 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je kan eens rsop of misschien met gpresult wat doen. Ook kan je eens in je gpo's gaan neuzen met bijvoorbeeld [google=gpmc] :)

net use D: /delete werkt ook niet?

Het is hier op GoT wel de bedoeling dat je zelf uitgebreid onderzoek doet en initiatief toont in je topicstart. Lees Windows Operating Systems - Policy en Algemene gedragsregels (Netiquette) daarover nog even na :)

[ Voor 35% gewijzigd door sanfranjake op 09-07-2005 17:44 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• ThunderRobert
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2024
Heb je dit al geprobeerd?
1. Ga naar start.
2. Klik op "Deze Computer".
3. Ga naar Extra en dan Mapopties.
4. Bij het tabblad "Weergave" , vink de eerste optie "Automatisch naar netwerkmappen en -printers zoeken" uit.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
ThunderRobert schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 18:05:
Heb je dit al geprobeerd?
1. Ga naar start.
2. Klik op "Deze Computer".
3. Ga naar Extra en dan Mapopties.
4. Bij het tabblad "Weergave" , vink de eerste optie "Automatisch naar netwerkmappen en -printers zoeken" uit.
dan krijg je er geen driveletters bij :)

die optie is puur voor in het zoeken in je netwerkomgeving

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

simpel inlogscripte bij gebruikers al uitgezet ??

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt voor de reacties! :)

Heb inderdaad nog niet goed naar de policies gekeken. dit ga ik zaterdag even doen.

Login scripts zijn er naar mijn weten niet...

Ik zal zaterdag nog even wat info plaatsen mocht ik niets gevonden hebben.
sanfranjake schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 17:43:
Je kan eens rsop of misschien met gpresult wat doen. Ook kan je eens in je gpo's gaan neuzen met bijvoorbeeld [google=gpmc] :)

net use D: /delete werkt ook niet?

Het is hier op GoT wel de bedoeling dat je zelf uitgebreid onderzoek doet en initiatief toont in je topicstart. Lees Windows Operating Systems - Policy en Algemene gedragsregels (Netiquette) daarover nog even na :)
Ik heb wel degelijk onderzoek gedaan, ben aan het zoeken geweest op het internet en kon niets vinden... vandaar dat ik het hier plaatste....

Net use heb ik al geprobeert... ( staat in mijn eerste post... ;) )

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2005 10:16 ]

Verwijderd

Ik ben op het moment zelf aan het kloten met een Linux Samba box en login scripts op de gebruikers computers om de shares als schijven te koppelen. Het is mij opgevallen dat Windows de naam en het adres van shares onthoudt als de schijf verwijderd wordt (in het register). Ook had ik het probleem dat ik een niet bestaande netwerk verbinding niet kon ontkoppelen, terwijl die verdomde schijven er nog steeds stonden. Dit heb ik opgelost door die data uit het register weg te halen. Op het moment kan ik je even niet aangeven waar dit precies wordt opgeslagen omdat mijn eigen pc nogal crippled is. In iede rgeval iets meer info, kun je misschien zelf zoeken: Ik kwam de mappings tegen als keys van het formaat #computer#share, misschien daar even op zoeken?

Wat misschien ook te overwegen is (als ik het probleem niet verkeerd begrijp): Via een login scriptje uitvoeren "NET USE * /DELETE /Y". Dit hoort alle koppelingen te verwijderen. Daarna kun je dus nieuwe aanmaken.

Iig succes!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2005 14:05 . Reden: #computer#share info ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Als je nog niet in je policies hebt gekeken weet je echt nog niet of er loginscripts en dergelijke draaien of niet. Ga daar eerst eens even mee aan de slag. Voor ons is het verder adviseren onmogelijk tot het uitsluitsel over de policies en dergelijke er is.

Zou je deze info even willen posten, en ook alle andere belangrijke details?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-03 15:48

mutsje

Certified Prutser

en misschien handig als je het in je starters post post inplaats van als reply zodat je je eigen topic weer us ongewenst loopt te kicken.

Verwijderd

Topicstarter
zo heeft even geduurd, maar ben er weer mee bezig...

Heb inmiddels de policies nagekeken, geen scripts of andere instellingen die hier mee te maken kunnen hebben...

Wat ik wel heb ontdekt, dat dit ,volgens mij, gebeurd is nadat ik Terminal services had verwijderd en een dag later er weer had opgezet... maar weet dit niet zeker...

ok ben nog even verder aan het zoeken geweest. Ik heb een gedeelde map "Programma's", hierin is een hoop software in geinstalleerd. als ik deze nou niet meer deel, dan zijn die lose drive letters weg.
Deel ik hem daarna weer, dan komen ze weer terug... Als ik deze map onder een andere naam deel, dan blijven ze ook weg.

Dus het probleem is via een omweg opgelost

Maar weet iemand wat dit kan wezen?

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2005 13:22 ]

Pagina: 1