ik woon ongeveer 5 Km vanaf de eerste aardgasbron.
er is hier lokaal een beetje ophef over het plan om opgebruikte aardgasbronnen vol te pompen met CO2.
zodat de aarde minder opwarmt en het milieu minder belast word enzo.
nu kan dat natuurlijk niet veel kwaad. (hoop ik)
maar zou het ook werken als je er water bij deed.
dan kun je volgens: CO2 + H2O + Energie --> brandstof + O2 energie verkrijgen.
-Energie = warmte vanuit de aarde,en de energie/warmte die ontsaat als je het flink op druk brengt door er veel stof in te pompen en doordat er nogal veel gewicht op rust.
-Wat de brandsof precies word moet de tijd maar leren, als er maar energie in zit.
-De O2 zul je er waarscheinlijk uit moeten pompen, omdat O2 met brandstof onder druk niet zo veilig is.
-mischien moet je er ook nog flink wat planteneiwitten die voor fotosynthese zorgen bijmikken omdat het anders erg lang gaat duren.
de vraag is, zou dit werken?
er is hier lokaal een beetje ophef over het plan om opgebruikte aardgasbronnen vol te pompen met CO2.
zodat de aarde minder opwarmt en het milieu minder belast word enzo.
nu kan dat natuurlijk niet veel kwaad. (hoop ik)
maar zou het ook werken als je er water bij deed.
dan kun je volgens: CO2 + H2O + Energie --> brandstof + O2 energie verkrijgen.
-Energie = warmte vanuit de aarde,en de energie/warmte die ontsaat als je het flink op druk brengt door er veel stof in te pompen en doordat er nogal veel gewicht op rust.
-Wat de brandsof precies word moet de tijd maar leren, als er maar energie in zit.
-De O2 zul je er waarscheinlijk uit moeten pompen, omdat O2 met brandstof onder druk niet zo veilig is.
-mischien moet je er ook nog flink wat planteneiwitten die voor fotosynthese zorgen bijmikken omdat het anders erg lang gaat duren.
de vraag is, zou dit werken?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2005 12:29 ]