allereerst wist ik niet zo goed waar ik dit topic moest openen, dus als hij op de foute plek staat zou een modje dan zo vriendelijk willen zijn om het te verplaatsen?
ok, ik heb uit een oude mac, die water over zich heen heeft gekregen en dus stuk is, een ide-schijf (1275mb) gekregen met de opdracht: maak er alsjeblieft een back-up van want er staan hele belangrijke bestanden op(voor een bedrijf). Het probleem is dat ik niet weet hoe de schijf geformateerd is en de andere macs die op dat kantoor nog zijn ook niet aan de gang kan krijgen en heb hem dus in me eigen pc gehangen.
Ik heb zelf geprobeerd/gecontroleerd:
- bios herkent schijf nog goed
- windows kan er niks mee
- mandrake 10.1 kan er niks mee
- knoppix kan maar 1 van de (ik geloof) 5 partities mounten
- rondgezocht op GOT, nix nuttigs kunnen vinden
- gegoogelt maar daar kwam ook nix nuttigs uit.
nou kan ik zelf een btje met linux klooien maar mac opzich heb ik nog nooit gebruikt. heeft iemand een goed id want het zou enorm goed uitkomen als ik die bestanden kan back uppen!!
alvast bedankt
ok, ik heb uit een oude mac, die water over zich heen heeft gekregen en dus stuk is, een ide-schijf (1275mb) gekregen met de opdracht: maak er alsjeblieft een back-up van want er staan hele belangrijke bestanden op(voor een bedrijf). Het probleem is dat ik niet weet hoe de schijf geformateerd is en de andere macs die op dat kantoor nog zijn ook niet aan de gang kan krijgen en heb hem dus in me eigen pc gehangen.
Ik heb zelf geprobeerd/gecontroleerd:
- bios herkent schijf nog goed
- windows kan er niks mee
- mandrake 10.1 kan er niks mee
- knoppix kan maar 1 van de (ik geloof) 5 partities mounten
- rondgezocht op GOT, nix nuttigs kunnen vinden
- gegoogelt maar daar kwam ook nix nuttigs uit.
nou kan ik zelf een btje met linux klooien maar mac opzich heb ik nog nooit gebruikt. heeft iemand een goed id want het zou enorm goed uitkomen als ik die bestanden kan back uppen!!
alvast bedankt