Toon posts:

[XS4all/KPN] Problemen met ADSL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voordat ik begin, ja ik heb gezocht en nee ik ben niet tot een bevredigend antwoord gekomen.

De situatie is als volgt:
Ik woon nu bijna 19 maanden in een nieuw huis. Sinds ik daar woon heb ik een ADSL Basic abonnement van Xs4all in combinatie met ISDN. Dit verloopt via de lijn van KPN.
Eind Maart (rond de 25e) is de snelheid hiervan verhoogt naar 3200 down en 768 up.
Tot circa 25 juni heeft dit perfect gewerkt. Helaas was het van de ene op de andere dag helemaal over met mijn ADSL. De maximale snelheid die ik nu bereik is circa 1367 down en 672 up. Daarnaast wil de ADSL verbinding er nog wel eens uitklappen (wat heet, maximale uptime circa 2 uur)

Na diverse telefoongesprekken met KPN, bezoek van een monteur, bezoek van een monteur aan onze wijkcentrale en tests (waaronder lijnmeting, isra-check, en dergelijke), kwam KPN tot de conclusie dat ik tever van de centrale zou wonen.
De afstand tussen mijn adres en de wijkcentrale, waarvoor ik overigens 5 x heb moeten bellen omdat KPN vond dat ik daar niets aan heb, is circa 3250 meter.

Ik weet dat dit lang is voor ADSL over ISDN en dat dit eventueel strubbelingen kan geven. De verklaring van KPN was dus: je woont te ver van de centrale, je moet op eigen kosten downgraden.

Waarom heeft mijn internet eerst 3 maanden vlekkeloos gewerkt om er vervolgens mee op te houden? Is er iemand (kpn medewerkers bijvoorbeeld?) die mij kan uitleggen waarom er zo moeilijk wordt gedaan om dit uit te leggen?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:29

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Heb je xs4all al gevraagd? Een verbinding zal niet zonder reden van het ene op het andere moment slechter worden. Bij Demon was er ook zo'n geval, bleek dat ze doodleuk een aantal dslams vervangen hadden :(

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Het word zo langzamerhand erg druk op het ADSL netwerk. Ik denk dat dit steeds meer problemen gaat geven. Ik merk dat mijn snelheid inzakt als ik s'avonds aan het internetten ben terwijl overdag geen enkel probleem opduikt. Een vriend van mij wacht al weken op ADSL (verhuizing) maar het is te druk, geen ruimte over voor een extra aansluiting...

Ik hoop dat ADSL2 straks voor wat verlichting zal zorgen.... dan zal je wel zonder extra kosten kunnen upgraden.. In ieder geval succes.... :/

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 11:00:
Het word zo langzamerhand erg druk op het ADSL netwerk. Ik denk dat dit steeds meer problemen gaat geven. Ik merk dat mijn snelheid inzakt als ik s'avonds aan het internetten ben terwijl overdag geen enkel probleem opduikt. Een vriend van mij wacht al weken op ADSL (verhuizing) maar het is te druk, geen ruimte over voor een extra aansluiting...

Ik hoop dat ADSL2 straks voor wat verlichting zal zorgen.... dan zal je wel zonder extra kosten kunnen upgraden.. In ieder geval succes.... :/
'

Ik heb getest met technische dienst en de enige stabiele verbinding is 800 down om 256 up.
Daar ging ik uiteraard niet mee akkoord, al helemaal omdat ik de downgrade moet betalen..
kpn: Je kan hoog of laag springen, dit is het enige wat ik je kan bieden
ik: maar waarom doet mijn internet het dan niet van de ene op de andere dag.
kpn: vanwege die omzetting
ik: maar die is drie maanden geleden
kpn: ja, maar het kan even duren voordat problemen zichtbaar worden.
ik: daar geloof ik niet zoveel van
kpn: dan zijn we uitgepraat, u kunt hoog of laag springen en tegen mij gaan zeuren maar er is niets anders te regelen als een monteur zegt dat je te ver weg woont dan is dat zo. Dus wat wilt u downgraden?
ik: nee, ik wil een verklaring waarom mijn internet van de ene op de andere dag niet goed werkt..
kpn: die heb ik u net gegeven...

en zo ging het nog ff verder..

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-02 20:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja en verder kom je ook niet. Als de kwaliteit van de telefoonlijn niet toerijkend is voor jouw snelheid, dan kan het wel 100maanden goed gewerkt hebben, nu doet dat het dus niet meer.
Waarom heeft mijn internet eerst 3 maanden vlekkeloos gewerkt om er vervolgens mee op te houden?
Geen idee, misschien is er wat met de telefoonlijn gebeurd, waardoor de kwaliteit minder goed geworden is, maar dat had je zelf ook kunnen bedenken. Niemand kan dat achteraf controleren. Je doet nu alsof kpn je bij hoog en laag probeert tegen te werken, maar een lage snelheid kan aan drie dingen liggen:

- Jouw modem
- De modem van KPN in de centrale
- De bekabeling ertussen (kpn kabel, splitter, je eigen kabels)

Jouw modem zou je eens kunnen vervangen, kpn zal wel gezien hebben dat hun modem gewoon goeie logs heeft of dat andere mensen die op datzelfde modem zijn aangesloten wel goede snelheden haalt en ze kunnen de kwaliteit van je telefoonkabel doormeten. Bij jou hebben ze dat gedaan en de conclusie is je verteld. Dat je er geen genoegen mee neemt is heel vervelend, ik kan me voorstellen dat een gesprek met jou voor iemand van de kpn (die je gewoon probeert te helpen!) heel erg irritant is omdat je niets gelooft...
Is er iemand (kpn medewerkers bijvoorbeeld?) die mij kan uitleggen waarom er zo moeilijk wordt gedaan om dit uit te leggen?
Omdat ze het niet weten, ze kunnen niet drie weken terug in de tijd kijken. Learn to live with it, adsl is ook geen feilloze techniek helaas...

[ Voor 21% gewijzigd door JvS op 09-07-2005 11:21 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01-2025
Ik denk dat het best mogelijk is dat ADSL 3 maanden goed werkt, en daarna problemen op die snelheid.

Denk over die 3,2km lange draad als een antenne. Allerlei invloeden op deze antenne zorgt er voor dat het signaal dat jij er over stuurt wordt beinvloed. Dit kan van WLAN access points, tot electriciteitleidingen enzovoort gaan. Als er iemand een wietplantage is begonnen in de buurt, en die electriciteitleiding loopt langs/over jou telefoonlijn zou dat bijvoorbeeld al een heeeel klein duwtje in de verkeerde richting kunnen zijn.

Ik zou in ieder geval NIET betalen voor de downgrade, al is het alleen al omdat KPN je een dienst heeft aangeboden, die ze je nu niet meer kunnen bieden. Jij wilt dit internet wel aanhouden, maar KPN kan de dienst niet meer leveren.

[ Voor 16% gewijzigd door Bart B op 09-07-2005 11:23 ]

Verwijderd

Bart B schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 11:21:
Ik zou in ieder geval NIET betalen voor de downgrade, al is het alleen al omdat KPN je een dienst heeft aangeboden, die ze je nu niet meer kunnen bieden. Jij wilt dit internet wel aanhouden, maar KPN kan de dienst niet meer leveren.
In dat geval hoef je ook helemaal niet betalen voor de downgrade, dat is iets wat KPN in dit soort gevallen juist aanbiedt. Denk dat de TS wat dat betreft verkeerd is voorgelicht, ik zou daar nog even achteraan gaan :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil best dingen geloven, maar de logica ontbreekt me.
Maar goed ik word maandag teruggebeld door de technische dienst (or something like that).

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2005 11:29 ]

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik wil best dingen geloven, maar de logica ontbreekt me.
Ja voor die mensen daar waarschijnlijk ook. Ik werk overigens op die helpdesk en moet dit soort dingen ook weleens aan mensen vertellen, sommige mensen zijn er wat minder goed in om dit duidelijk te melden, sommige klanten zijn wat minder goed in luisteren of geloven dat je inderdaad niet alles kan weten :P.

Overigens over dat downgraden, ik weet dat als je om technische redenen moest downgraden direct na een snelheidsverhoging (omdat je minder dan XX% van de snelheid haalt), dan was dat gratis. Maar dat was toen de lijnen verhoogd werden en meer mensen deze problemen hadden, omdat de oude snelheid prima kon, maar de nieuwe niet.

Verwijderd

Hallo,

Ik heb hier een soortgelijk probleem gehad, hier is mijn situatie:
3200 meter van de centrale, ISDN
KPN Basic abbo XS4ALL KPN

Mijn probleem was dat mijn telefoon uitviel 1 a 2 keer per dag.

Nu blijkt het zo te zijn dat met de dslam die boven de rivieren wordt gebruikt ik geloof die van Siemens er problemen ontstaan op een afstand van 3200 meter i.c.m. een NT1 kastje versie 5.

Nadat bij mij een NT1 kastje versie 3 werd geinstalleerd waren mijn problemen over.

John

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

En dat noem je een "soortgelijk probleem" 8)7. Je bedoelt dat ook 'iets' wat door kpn gelevert wordt problemen had? Haha, kom nou dat is toch een totaal ander probleem.

Verwijderd

Topicstarter
@ Johan van Doorn : ja goed, maar dat is je telefoon die werkt perfect hier.. daarnaast heeft zo'n NT kastje geen invloed op je internet lijkt mij

@ JvS daarom moet ik dus betalen.. het is 3 maanden na de snelheidsverhoging.

[ Voor 111% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2005 11:44 ]

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Eibertje: Als ze echt zeggen dat je het op eigen kosten moet doen (en dan niet een 1e lijn helpdeskmedewerker, die moet je nooit geloven :P) Schrijf anders even een mailtje of een brief aan de afdeling klantenreacties adsl. Daar zitten mensen die klachten in behandeling nemen en niet strikt naar "De Regels" kijken. Als je daar heenschrijft dat je het niet eens bent dat jij 25 euro kosten moet betalen om een probleem op een product van kpn opgelost te krijgen, dan krijg je dat geld meestal wel terug.

[ Voor 21% gewijzigd door JvS op 09-07-2005 11:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 11:45:
Eibertje: Schrijf anders even een mailtje of een brief aan de afdeling klantenreacties adsl. Daar zitten mensen die klachten in behandeling nemen en niet strikt naar "De Regels" kijken. Als je daar heenschrijft dat je het niet eens bent dat jij 25 euro kosten moet betalen om een probleem op een product van kpn opgelost te krijgen, dan krijg je dat geld meestal wel terug.
Tja.. maar als de huidige snelheid niet op mijn adres geleverd kan worden stap ik over op kabel, of ik neem analoge lijn erbij en stap over op versatel.. maar goed of dat allemaal wel werkt..

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 11:47:
[...]

Tja.. maar als de huidige snelheid niet op mijn adres geleverd kan worden stap ik over op kabel, of ik neem analoge lijn erbij en stap over op versatel.. maar goed of dat allemaal wel werkt..
tja, als het niet kan, dan kan het niet :P. Dan gaat versatel het ook niet lukken. Dan kan je beter kabel nemen.

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 11:48:
[...]

tja, als het niet kan, dan kan het niet :P. Dan gaat versatel het ook niet lukken. Dan kan je beter kabel nemen.
Analoog of kabel maakt toch ook nog wel wat verschil..

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 11:49:
[...]

Ja, maar analoog of ISDN niet, je zult gewoon dezelfde snelheid houden.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 11:49:
[...]

Tuurlijk kan dat wat verschil maken, maar 't hoeft niet een analoge lijn voor ADSL. Afstand is lang en dat beperkt de maximale snelheid. Als je een analoge lijn ernaast neemt (als de ader daarvoor aanwezig is) kan het zijn dat daar 2Mbps uit komt maar ook 6Mbps kan op die afstand nog wel werken soms.

Met ADSL2+ techniek maak je nog iets optimaler en kan ook helpen.

Of je neemt kabel.

Is het niet gewoon zo dat je tussen je ISRA <--> splitter <--> modem enorme lange kabels hebt zitten of ergens een slecht kabeltje/stekkertje.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
bjck schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 11:55:
[...]

Tuurlijk kan dat wat verschil maken, maar 't hoeft niet een analoge lijn voor ADSL. Afstand is lang en dat beperkt de maximale snelheid. Als je een analoge lijn ernaast neemt (als de ader daarvoor aanwezig is) kan het zijn dat daar 2Mbps uit komt maar ook 6Mbps kan op die afstand nog wel werken soms.

Met ADSL2+ techniek maak je nog iets optimaler en kan ook helpen.

Of je neemt kabel.

Is het niet gewoon zo dat je tussen je ISRA <--> splitter <--> modem enorme lange kabels hebt zitten of ergens een slecht kabeltje/stekkertje.
van isra naar splitter = cat 5 utp kabel
van splitter naar nt1-versie 6 = standaard platte kabel
van splitter naar modem= bijgeleverde platte kabel

niets is langer dan 1,5 m
maar modem alleen aan het israpunt geeft dezelfde resultaten.. dus zonder splitter

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Kabel kent het afstandsprobleem helemaal niet. Ik zal zelf niet het risico nemen om minstens 12 maanden aan een ADSL abonnement vast te zitten met een brakke snelheid als je ook kabel kunt nemen; weet je zeker dat het goed gaat.

🌞🍃

• Mr_DD
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-07-2023
Een ISDN lijn traint beter met splitter dan zonder, dit in tegenstelling tot een analoge lijn.
Misschien dat de monteur dit al geprobeerd heeft maar snelheidsproblemen kunnen ontstaan door een defecte splitter, zeker bij ISDN.
Je zou dus eens een andere splitter kunnen proberen.....

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 10:54:
De situatie is als volgt:
Ik woon nu bijna 19 maanden in een nieuw huis. Sinds ik daar woon heb ik een ADSL Basic abonnement van Xs4all in combinatie met ISDN. Dit verloopt via de lijn van KPN.
Eind Maart (rond de 25e) is de snelheid hiervan verhoogt naar 3200 down en 768 up.
Tot circa 25 juni heeft dit perfect gewerkt. Helaas was het van de ene op de andere dag helemaal over met mijn ADSL.
KPN is andere apparatuur aan het plaatsen in de centrales, misschien dat het daar aan heeft gelegen. Heb je die dag toevallig een storing of onderhoud gehad? Je kunt dit nakijken bij xs4all.

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Zijn er geen mensen die in een straal van zeg 100 meter bij je in de buurt wonen, ook ADSL van kpn hebben en die dat probleem niet hebben? Kun je eens navragen. Ook is het, wat anderen ook zeggen, een goed idee om je splitter een keer te vervangen, je NT1 kastje vervangen (evt door andere versie) en een ander modem gebruiken? Als het dan nog niet werkt heb je:

1) Een grote kans dat het probleem niet bij jouw ligt, maar bij KPN, of dat de afstand de boosdoener is.
2) Een hoop geld uitgegeven aan dingen (NT1 kastje, splitter, modem) die je niet meer nodig hebt.

Ik zou het erop wagen.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Wanneer van de een op de andere dag KPN jou de afgesproken snelheden niet meer kan leveren, verbreken ze een zijdig het contract en kun je het dus ontbinden. Schrijf een nette brief met die strekking naar KPN en neem kabel.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
sdomburg schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 21:05:
Wanneer van de een op de andere dag KPN jou de afgesproken snelheden niet meer kan leveren, verbreken ze een zijdig het contract en kun je het dus ontbinden. Schrijf een nette brief met die strekking naar KPN en neem kabel.
Dat gaat niet helemaal op omdat er altijd gesteld wordt dat lijnlengte en kabelkwaliteit de snelheid kunnen beinvloeden en niets gegarandeerd kan worden. Dus je hebt geen recht in princiepe op de snelheid. Als oplossing kan je wellicht een gratis downgrade regellen naar een abonnement waar je wel de volledige snelheid krijgt. Een Basic kan je naar Lite laten zetten en dan heb je het probleem niet.

Nu snap ik dat dit niet altijd wenselijk is en je graag het opgelost wenst te hebben maar sommige lijnen is het niet op te lossen omdat het gewoonweg lengte is.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
bjck schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 21:08:
[...]

Dat gaat niet helemaal op omdat er altijd gesteld wordt dat lijnlengte en kabelkwaliteit de snelheid kunnen beinvloeden en niets gegarandeerd kan worden. Dus je hebt geen recht in princiepe op de snelheid. Als oplossing kan je wellicht een gratis downgrade regellen naar een abonnement waar je wel de volledige snelheid krijgt. Een Basic kan je naar Lite laten zetten en dan heb je het probleem niet.

Nu snap ik dat dit niet altijd wenselijk is en je graag het opgelost wenst te hebben maar sommige lijnen is het niet op te lossen omdat het gewoonweg lengte is.
Je mag toch aannemen gezien het eerst wel op die snelheid werkte dat het een fout van KPN is en op die grond het abbo beïndigen?

Maar bovenstaande is helemaal niet nodig als de TS langer dan een jaar ADSL heeft, dan kan hij gewoon op de reguliere wijze opzeggen.

Verwijderd

Topicstarter
[...]

Maar goed.. als KPN ipv 3200 om 768 alleen nog maar 800 om 512 heeft men schuld. Maar goed Versatel gebeld en die willen mij ADSL 1 maand op proef geven om het te testen.. via de nog aan te leggen analoge lijn dan.

Verwijderd

Topicstarter
sdomburg schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 21:12:
[...]

Je mag toch aannemen gezien het eerst wel op die snelheid werkte dat het een fout van KPN is en op die grond het abbo beïndigen?

Maar bovenstaande is helemaal niet nodig als de TS langer dan een jaar ADSL heeft, dan kan hij gewoon op de reguliere wijze opzeggen.
wel bij KPN niet bij mijn ISP.. die verlegen het contract stilzwijgend met één jaar

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Eibertje, Xs4all heb je 1 keer een jaar contract en daarna kan je iedere maand opzeggen.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
JvS schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 11:19:
Ja en verder kom je ook niet. Als de kwaliteit van de telefoonlijn niet toerijkend is voor jouw snelheid, dan kan het wel 100maanden goed gewerkt hebben, nu doet dat het dus niet meer.
Dit is natuurlijk absoluut geen reden waarom het wel gewerkt heeft.

Als je altijd de speedtest met eenzelfde bron-server uitvoert dan kan het natuurlijk altijd zijn dat het probleem bij de server zit en nie tin je verbinding.
Ook de bovenstaande opmerking dat de dslams vervangen zijn is natuurlijk best mogelijk maat de KPN zal je dat denk ik haast niet vertellen.

Is er verder niemand in huis die bv een extra telefoon erbij geprikt heeft?
In het abbo staat expliciet vermeld dat bij een afstand van xx meter de snelheid niet gegarandeerd wordt (ook al wordt hij in de praktijk gehaald). Dan garanderen ze alleen de laagst haalbare snelheid.

[ Voor 20% gewijzigd door -=bas=- op 10-07-2005 05:45 ]

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
[Airwolf] schreef op zondag 10 juli 2005 @ 05:17:
Eibertje, Xs4all heb je 1 keer een jaar contract en daarna kan je iedere maand opzeggen.
weet je dat heel zeker?

Verwijderd

Dr0pSHoT schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 12:59:
Een ISDN lijn traint beter met splitter dan zonder, dit in tegenstelling tot een analoge lijn.
Misschien dat de monteur dit al geprobeerd heeft maar snelheidsproblemen kunnen ontstaan door een defecte splitter, zeker bij ISDN.
Je zou dus eens een andere splitter kunnen proberen.....
Hoezo levert een brakke splitter 'zeker bij ISDN' problemen op ? Wou je analoog proberen met een brakke splitter ? 8)7

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-02 14:55

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Dat is ook wel simpel even op te zoeken..
De ADSL abonnementen van KPN en van XS4ALL kennen beide een contractduur van minimaal 1 jaar. Na het eerst jaar kunt u beide abonnementen per maand opzeggen. Zegt u het ADSL-abonnement gedurende het eerste jaar op, dan factureert zowel XS4ALL als KPN u de resterende looptijd van de overeengekomen contractsduur.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Verwijderd

@Eibertje, Ja dat is zeker. Zit zelf ook bij XS4ALL. Bij aanvang minimaal één jaar abonnee en daarna één maand opzegtermijn.

Verwijderd

Topicstarter
helpdesk vertelde mij wat anders daar ging ik vanuit, maar goed die hebben daar ook geen verstand van..

Verwijderd

Topicstarter
Okey!

Wie gaat mij vertellen, hoe ik nu opeens een downstream van 3200 en een upstream van 672 kan hebben?? Blijkbaar kan de lijn het dus wel.. Ben alleen benieuwd voor hoelang..

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nogmaals: Niemand gaat je dat kunnen vertellen. Er zijn zoveel factoren die ermee te maken kunnen hebben. Misschien is er sprake van overspraak, is er ergens een storingsbron, zitten er teveel telefoonkabels met een hoge snelheids dsl signaal in een kabel, misschien ligt de kabel ergens onder een plas water die opdroogt...

Nogmaals, prent eens in je hoofd: Niet voor alles kan de reden makkelijk gevonden worden, maar ik zou vooral nog eens een keer naar de KPN bellen en jezelf en die medewerkers daar lekker frustreren met nog een keer dezelfde vraag! :P

[ Voor 15% gewijzigd door JvS op 11-07-2005 13:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op maandag 11 juli 2005 @ 13:57:
Nogmaals: Niemand gaat je dat kunnen vertellen. Er zijn zoveel factoren die ermee te maken kunnen hebben. Misschien is er sprake van overspraak, is er ergens een storingsbron, zitten er teveel telefoonkabels met een hoge snelheids dsl signaal in een kabel, misschien ligt de kabel ergens onder een plas water die opdroogt...

Nogmaals, prent eens in je hoofd: Niet voor alles kan de reden makkelijk gevonden worden, maar ik zou vooral nog eens een keer naar de KPN bellen en jezelf en die medewerkers daar lekker frustreren met nog een keer dezelfde vraag! :P
ach ik vind dat ik best recht heb op duidelijkheid.. want de verklaring u woont te ver het is onmogelijk gaat niet op..

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

ach ik vind dat ik best recht heb op duidelijkheid
Succes dan maar :P. Ik zou dan alleen niet meer die 0900 0244 mensen bellen, maar een klachtenbrief schrijven ofzo. De helpdesk ga je er alleen maar mee frustreren (maar dat zal een iets bijdehandtere medewerker je vast ook al een keer duidelijk gemaakt hebben ;)).

Succes met je zoektocht naar je recht :w

Verwijderd

Ik heb nu een soort zelfde probleem sinds een paar dagen lijkt het wel dat ik ben geknepen bij xs4all.

ik heb een basic abonnement en kon voor heen aardig mijn max halen van 3000 kbit en nu kom ik niet hoger dan 1380 kbit.

draai al vanaf de snelheidsverhoging deze snelheid tot gisteren.

heb een mail gestuurd naar xs4all en wacht nog op een reactie ik betaal tenslotte nu voor 3000kbit +/-
en niet voor midenr dan de helft

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je moet niet een mail naar xs4all sturen, maar je modem even met korte kabels op je ISRA aansluiten, dan de snelheid bekijken en dan kpn bellen (tenzij het op je ISRA wel snel is, dan moet je zelf met je kabels gaan spelen natuurlijk :)).

[ Voor 25% gewijzigd door JvS op 17-07-2005 12:53 ]

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07-2025
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2005 @ 00:48:
Ik heb nu een soort zelfde probleem sinds een paar dagen lijkt het wel dat ik ben geknepen bij xs4all.

ik heb een basic abonnement en kon voor heen aardig mijn max halen van 3000 kbit en nu kom ik niet hoger dan 1380 kbit.

draai al vanaf de snelheidsverhoging deze snelheid tot gisteren.

heb een mail gestuurd naar xs4all en wacht nog op een reactie ik betaal tenslotte nu voor 3000kbit +/-
en niet voor midenr dan de helft
Ik heb ook ADSL via XS4ALL, heb altijd snelste variant gehad. Sinds vandaag of gisteren ben ik opeens overgezet naar de minst snelle variant. Dat kan ik zien als ik naar mijn speedtouch modem toe ga en kijk wat er vermeld staat bij snelheid, dat is nu 256 up / 800 down :?

Ben benieuwd wat daar de reden van is en hoeveel moeite het gaat kosten om weer oude snelheid terug te krijgen.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

dan hebben ze gewoon een verkeerd profiel ingesteld. Heb je toevallig vandaag de helpdesk van kpn gebeld en is er een incident/ticket aangemaakt zonder dat je op de ISRA hoefde te testen? Dan weet ik wie je aan de lijn gehad hebt, want diegene vroeg aan mij wat-ie daar nou mee moest doen :P.

(er was vandaag dus nog iemand die met precies hetzelfde probleem belde).

[ Voor 12% gewijzigd door JvS op 18-07-2005 00:05 ]

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb hetzelfde probleem bij een klant. Die woont 4,8 km van de centrale af. Er is bij Speedlinq een 3mb lijn aangevraagd. Dat lukt niet. Heel veel problemen. Nu is er een aangepaste snelheid naar 2 mb en nu gaat alles als een trein. De administratie heeft 1/3 ook van de prijs van €25 afgetrokken. Af en toe zoals laatst lag na 3 maanden de lijn weer even uit. Maar elke keer als het gebeurd krijg dus alle telkosten vergoed. Echt heel netjes van Speedlinq maar ik heb wel een klachtenbrief gestuurd dat als de KPN het niet aanbiedt ga dan er niet achterna wat er dus ongeveer in staat. De KPN vindt het namelijk te ver van de centrale. Ik mag hier niet klagen(550m en mijn pa 96m).

Edit:
Ik mocht van Speedlinq trouwens ieder moment het opzeggen want ze begrijpen de situatie. Echt een topservice van Speedlinq(niet verwacht van ze)

[ Voor 11% gewijzigd door itsalex op 18-07-2005 00:25 ]

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Ik heb vorige week ADSL van Xs4all aangevraagd en ik kreeg een brief van KPN om me te verwelkomen met een bijlage dat ik misschien door de afstand geen stabiele snelheden kan krijgen.
Is dit nu in de praktijk echt zo'n groot probleem of niet?

Omdat internet toch wel aardig belangrijk is en het alternatief (UPC..) niet erg aantrekkelijk is, heb ik de helpdesk maar even gebeld.
Daar werd ik ook niet echt wijzer van.

"Meneer, ik heb nog nooit van zo'n bijlage gehoord.. even een speedcheck voor u doen... wat is uw postcode?"

Ja daar komt uit dat ik een Basic abbo kan nemen (En dat is meer dan voldoende)

Kan een van de residente KPN tweakers hier nog iets aan toevoegen (moet ik hier wakker van liggen of niet?)
Op zich zou ik kunnen leven met 1 Mbit oid

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

[...]

Wat een onzin is dit allemaal zeg. TS geeft aan dat hij 3 maanden zonder enig probleem op de juiste snelheid gebruik heeft kunnen maken van zijn Basic abonnement. Als het blijkt dat KPN apparatuur heeft vervangen waardoor de huidige problemen zijn onstaan blijft KPN volledig in gebreke en heeft dit totaal niets met afstand naar de centrale te maken. Daarbij heeft TS een basic abonnemnet afgesloten met bepaalde snelheden. Voordat op de lijn het ADSL signiaal wordt geactiveerd wordt door KPN gekeken of deze snelheden haalbaar zijn, zoniet dan krijg je hier bericht over. KPN heeft dus al aangegeven dat de snelheden gehaald moeten kunnen worden, misschien niet ten alle tijden, maar het mag niet zo zijn dat de snelheid permanent beneden het afgesprokenne ligt.

Het is zelfs zo dat met die postcode check programmaatjes vaak al aangegeven worden welke snelheden mogelijk zijn.

TS heeft dus gewoon een Basic abonnement kunnen afsluiten waarvoor bepaalde snelheden gelden, welke niet ten alle tijden gegarandeerd zijn, maar niet permanent te laag mogen zijn. Een Abonnement is een soort contract waar beide partijen verplichtingen hebben. In dit geval komt KPN/XS4ALL zijn verplichtingen niet na, dan zou TS op zijn minst vroegtijdig zonder kosten zijn abonnement moeten kunnen opzeggen.

P.s. Ik ben overigens een zeer tevreden XS4ALL gebruiker.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

_Dune_ schreef op maandag 18 juli 2005 @ 00:44:
[knipperdeknip]

Wat een onzin is dit allemaal zeg.
maximaal haalbaar.
je krijgt geen keiharde garantie op die lijn. niet..
Als je een keiharde garantie wil kom je in een andere produktklasse terecht met navenante prijzen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07-2025
JvS schreef op maandag 18 juli 2005 @ 00:05:
dan hebben ze gewoon een verkeerd profiel ingesteld. Heb je toevallig vandaag de helpdesk van kpn gebeld en is er een incident/ticket aangemaakt zonder dat je op de ISRA hoefde te testen? Dan weet ik wie je aan de lijn gehad hebt, want diegene vroeg aan mij wat-ie daar nou mee moest doen :P.

(er was vandaag dus nog iemand die met precies hetzelfde probleem belde).
Ik neem aan dat dit bericht als reactie was op die van mij. Was gisteravond te laat om nog te kunnen belllen met XS4ALL. Dit heb ik vanochtend wel gedaan. Volgens helpdesk van XS4ALL kunnen zij weinig voor mij doen. Volgens hun gegevens heb ik nog steeds de snelste ADSL variant. Ik werd doorverwezen naar KPN/ADSL (helpdesk 0800 0407). Daar gaven ze aan dat snelheidsprobleem vaak veroorzaakt werden door mensen zelf. Dit zal inderdaad best zo zijn, ben alleen benieuwd hoe ik de op het modem weergegeven snelheid zelf kan beinvloeden, dit is toch niet afhankelijk van de kabel die ik gebruik tussen modem en mijn PC's?

Ik heb overigens al 2 jaar op mijn huidige adres snelste ADSL variant en dit heeft altijd naar behoren gewerkt.

Als ik vanavond thuis ben zal ik kijken of ik zonder splitter wel de juiste waarden zie op het modem en anders bellen we nog een keer met de KPN/ADSL helpdesk.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

dit is toch niet afhankelijk van de kabel die ik gebruik tussen modem en mijn PC's?
Nee natuurlijk niet, maar wel afhankelijk van de kwaliteit van de telefoonkabelskabels, de pluggen, de splitter en andere zaken tussen je ISRA en je modem.

kpn garandeert de snelheid (tot op zekere hoogte) tot op het ISRA punt (waar de kpn lijn je huis binnen komt en jouw lijn wordt zegmaar). Als je daar je modem aansluit en je snelheid is daar nog laag, dan heb je gewoon een probleem met de DSL lijn.

Het kan zijn dat je een helpdeskmedewerker te pakken krijgt die niet snapt dat spyware niets met een fysieke dsl lijnsnelheid te maken heeft en je dan een netwerkkaart op 10/halfmode laat zetten enzo, maar dit is gewoon een probleem voor kpn dan (die medewerker leest dan gewoon z'n info niet goed, want het staat weldegelijk in de informatie die die helpdesk heeft).

Ik gok overigens dat dit helemaal niets met een storing te maken heeft, maar dat je gewoon bij KPN per ongeluk op een verkeerd profiel ingesteld staat. 800/256 is wel heel toevallig exact de snelheid van een "go" pakket... Als er sprake is van problemen met telefoonlijnkwaliteit, dan gaat het wel flink omlaag, maar dit is echt te toevallig om niet gewoon een configuratiefoutje te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
inmiddels werkt alles, opeens, weer gewoon zo'n maand.
Toch een vreemde situatie.

Inmiddels is wel Versatel aagevraagd + nieuwe analoge lijn.
Kijken of dat nog wat sneller is..
Pagina: 1