[Win98SE ISDN] Adapter IP = 0.0.0.0, en toch verbinding?

Pagina: 1
Acties:

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-05 07:25

lordsnow

I know nothing

Topicstarter
Ik heb zelf geen ISDN, en nooit gehad. Dus totaal geen ervaring mee. Vandaar mijn vraag hier, hopend dat iemand mij kan adviseren.

De situatie is als volgt:
Iemand belde mij ivm verbindingsproblemen - geen verbinding met een firewall geinstalleerd, ondanks het feit dat niks geblokkeerd staat (geen IP's of toepassingen geblokkeerd). En zelfs met de firewall uitgeschakeld is er geen verbinding. Maar waneer je de firewall echt verwijderd is de verbinding weer terug.

Nadat de firewall verwijderd was en er WEL verbinding was, liet ik haar een WINIPCFG doen. Ze kon daar slechts 1 adapter kiezen: PPP. Het IP adres voor deze adapter is 0.0.0.0. En de gateway was niet ingevuld.

Mijn vraag is, is dit normaal voor ISDN? Kan je de IP gegevens voor een ISDN verbinding niet opvragen via WINIPCFG? Mijn gevoel zegt dat de verbindingsproblemen dus niet bij de firewall ligt, maar elders.

[ Voor 3% gewijzigd door lordsnow op 09-07-2005 10:34 ]

Verwijderd

lordsnow schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 10:33:
Ik heb zelf geen ISDN, en nooit gehad. Dus totaal geen ervaring mee. Vandaar mijn vraag hier, hopend dat iemand mij kan adviseren.

De situatie is als volgt:
Iemand belde mij ivm verbindingsproblemen - geen verbinding met een firewall geinstalleerd, ondanks het feit dat niks geblokkeerd staat (geen IP's of toepassingen geblokkeerd). En zelfs met de firewall uitgeschakeld is er geen verbinding. Maar waneer je de firewall echt verwijderd is de verbinding weer terug.

Nadat de firewall verwijderd was en er WEL verbinding was, liet ik haar een WINIPCFG doen. Ze kon daar slechts 1 adapter kiezen: PPP. Het IP adres voor deze adapter is 0.0.0.0. En de gateway was niet ingevuld.

Mijn vraag is, is dit normaal voor ISDN? Kan je de IP gegevens voor een ISDN verbinding niet opvragen via WINIPCFG? Mijn gevoel zegt dat de verbindingsproblemen dus niet bij de firewall ligt, maar elders.
ppp is point to point dus in princiepe maakt het al niet uit, waar je iets over een ppp link naartoe stuurt aangezien er maar een andere point in de ppp verbinding zit. Dit staat overgens helemaal los van het gebruikte medium in dit geval isdn.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2005 17:00 ]

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Topicstarter
Jij zegt dus dat IP = 0.0.0.0 normaal is voor deze ISDN verbinding, aangezien PPP wordt gebruikt?

Maar hoe kan zij dan een webpagina openen, aangezien de webserver niet weet waar 'ie de content heen moet sturen? Of snap ik iets niet...?

• PrutsGoeroes
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-04 16:06
Hij zegt niet dat het IP 0.0.0.0 normaal is voor een verbinding via een ISDN lijn.
Wat hij zegt is dat PPP gewoon het Point-to-point link is.

Je moet een ISDN modem gewoon als een normaal analoog modem zien, en instellen.
Heb je wel ingesteld dat je een IP via DHCP wilt ontvangen ??

I wish there was a button on my monitor to turn up the intelligence. There's a button called 'brightness', but it doesn't work...

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Topicstarter
OK, laat ik het anders formuleren: Als ik het goed begrijp zegt MASH_MAN "het medium (ISDN) staat los van het verhaal - waneer PPP gebruikt wordt is een IP van 0.0.0.0 en geen gateway toegestaan, omdat er toch slecht 1 enkele ontvanger aan de andere kant van de verbinding."

Heb je wel ingesteld dat je een IP via DHCP wilt ontvangen ??

Ikzelf heb niks ingesteld - ik hielp iemand via de telefoon met een probleem, en we kwamen de eerder genoemde gegevens tegen. We hebben zelf nog niks veranderd omdat ikzelf niet bekend ben met ISDN. Ik vindt het gewoon vreemd dat je een IP van 0.0.0.0 en toch een werkende internet verbinding kan hebben. Maar volgens MASH_MAN en jijzelf kan dat dus?

Waar kan ik trouwens het IP-adres van de ISDN verbinding kunnen zien, als WINIPCFG slechts het 0.0.0.0 IP van de PPP adapter laat zien?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ipconfig werkt ook onder '98.
ipconfig /all moet toch wat meer adapters laten zien lijkt me...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je hebt in winipcfg toch dat mooie witte balkje met een pijltje waar je alle aan tcp/ip gebonden netwerkadapters kon selecteren?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
sanfranjake schreef op zondag 10 juli 2005 @ 11:21:
Je hebt in winipcfg toch dat mooie witte balkje met een pijltje waar je alle aan tcp/ip gebonden netwerkadapters kon selecteren?
liet ik haar een WINIPCFG doen. Ze kon daar slechts 1 adapter kiezen:

;)

A wise man's life is based around fuck you

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Erik schreef op zondag 10 juli 2005 @ 13:28:
[...]

liet ik haar een WINIPCFG doen. Ze kon daar slechts 1 adapter kiezen:

;)
Never mind ik ben blind :X :+ Bij netwerk in het configuratiescherm nog wat gevonden?

[ Voor 12% gewijzigd door sanfranjake op 10-07-2005 15:39 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1