Goochem
Ik vraag me uberhaupt oaf of je het nummer IRL ook kan lezen.... Misschien moet je naar de huizen ernaast kijken?Goochem schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 09:02:
Mijn vraag is eenvoudig, is het mogelijk om van onderstaande digitale foto het huisnummer te achterhalen? Met een of ander programmatje dat je kunt inzoomen en weer scherp kunt trekken oid..
ben benieuwd..
Goochem
Rail Away!
pixel, ook niet te lezen dus
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
zeg heb je nog meer levensbelangrijke mysteries die we op kunnen lossen?
Wat ik bedoel te zeggen is dat enige uitleg over het waarom wel nuttig zou zijn, het maakt nogal uit hoeveel moeite je ergens voor moet doen. Als het puur over "image enhancing" gaat kun je er lekker over discussieren, maar als je echt het nummer wilt weten en je woont 50 meter verderop...
maar goed.. het kan wat anders wezen
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Pak route66 of een vergelijkbare routeplanner erbij. Dan zie je iig welke kan de nummering op loop. Als je de positie van het "funda-huis" tov foto-huis weet dan kun zelf wel zien of t 50 kan zijn of 12...Goochem schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 09:13:
78 is mogelijker stond in de straat bij funda een huis met een nummer in de 50...
Aangezien je de straat weet, kan je er ook even heenrijden en het 100% zeker weten.DJSmiley schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 11:00:
[...]
Pak route66 of een vergelijkbare routeplanner erbij. Dan zie je iig welke kan de nummering op loop. Als je de positie van het "funda-huis" tov foto-huis weet dan kun zelf wel zien of t 50 kan zijn of 12...
En zo goed interpoleren (eerder fantaspoleren
{signature}
Groetjes, FaceDown.

mja ik kan er niet veel aan lezen iig

Hoe scherp wil je em hebben?
Nah, ff serieus, het is een rondje van ~80 px met een donkere vlek van 10 pixels, denk je echt dat iemand daar iets van kan gaan maken?
Ik zou nog eerder voor de '1' gaan btw
Zeg, _Ernst_, doe es niet mijn gedachtes lezen
[ Voor 13% gewijzigd door Xander op 09-07-2005 11:11 ]
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
XanderH schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 11:10:
edit:
Zeg, _Ernst_, doe es niet mijn gedachtes lezen
zal betere kwaliteit zijn dan deze geknipte.
[ Voor 34% gewijzigd door Jazco2nd op 09-07-2005 11:20 ]
_Ernst_ schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 11:15:
[...]
Maar jij hebt de kleuren nog veranderd? Er is iig verschil te zien in kleur bij een paar pixels.
Euh, maf... Zal hem in de Save For Web @ PS zitten
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

niet écht duidelijk, maar het zou volgens mij inderdaad 78 moeten zijn.
Andere jpg compressie misschien?XanderH schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 11:23:
[...]
offtopic:
Euh, maf... Zal hem in de Save For Web @ PS zittenIk heb niets bewust gedaan ofzo
Ik was trouwens idd eerder aan de bestandnaam te zien, 62132 vs 62133

ff draaien en ziedaar:

het is een bomberman fan die daar woont!
voor de mensen die hem niet kennen:
[ Voor 20% gewijzigd door Initial G op 09-07-2005 11:49 ]
Ik zie lui overigens nummers noemen, maar ik zie er dus echt geen nummers in. Zou iemand eens uit kunnen tekenen hoe ie die nummers dan moet zien dmv een lijntje o.i.d?
Verwijderd

400% pixel resize
Power Retouche blur radius 2.0
Power Retouche sharpness editor 500% radius 2.0
En dan weet je nog niksVerwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 11:50:
[afbeelding]
400% pixel resize
Power Retouche blur radius 2.0
Power Retouche sharpness editor 500% radius 2.0
Dit topic is gesloten.
![]()