Toon posts:

Data kwijt na crash PM8

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste mensen,

Sinds kort zit ik met een groot probleem. Ik ben mijn data kwijtgeraakt na een PM8 crash. Ik zal even precies uitleggen wat er gebeurd is. Ik gebruik overigens Winxp als dat er iets toe doet.

Mijn F-partitie (NTFS - SATA) wilde ik met PM8 mergen met een kleine lege partitie. Na de restart begon PM8 te lopen. Tijdens dat proces stopte ie ermee en kreeg ik de melding dat de file tables niet overeen kwamen. (tenminste ik dacht dat dat er stond). Toen ik gerestart had, zag ik de partitie nog wel, maar als ik er heen wilde gaan kreeg ik de melding dat de partitie geformateerd moest worden. Ik dus meteen met FinalData geprobeerd om de data terug te krijgen. (heeft me eerder ook al eens geholpen) Dat lukte helaas niet want ik kon de F-partitie niet zien. Dus ik een quickformat gedaan op F. (Ik ging er namelijk vanuit dat na een quickformat de data nog steeds te recoveren zou zijn. Dat is me eerder ook al gelukt.) Toen dus finaldata eroverheen gehaald. Die vond wel heel veel files, maar allemaal zonder mappen. Ik ben daarna dus gaan zoeken op internet en dit forum voor tips en programma's. Ik heb nu zowat alle programma's geprobeerd. Het probleem is alleen dat de meeste programma's de data wel laten zien, maar als ik het dat restore, zijn de files onleesbaar, terwijl de grootte wel gewoon goed is. Het gekke is dat al m'n mp3's wel onbeschadigd zijn na de restore. Daarnaast nog wat kleine txt files die ook nog goed zijn en de rest is gewoon niet leesbaar. Is dit iemand anders ook al eens overkomen? En is er een manier om de data te restoren en dat het dan ook echt leesbaar is?

De data die erop staat is van emotionele waarde in de vorm van veel foto's en ook veel belangrijke data van m'n werk staan erop. Daarnaast al mijn multimedia. Ik hoop echt dat iemand dit probleem herkend en mij kan helpen.

Alvast bedankt.

Wishjuh

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

TommyGun

Stik er maar in!

OM FAQ / Beleid

Al doorgenomen? :)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-02 14:05
Probeer iets als Getdataback, vaak kun je daarmee nog wel eea terughalen.

en je bent ook wel een ongelooflijke lul als je op een disk zonder backup een risicovolle actie als PQMagic loslaat

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb dit inderdaad wel eens meegemaakt toen ik mijn D E en F partitie wilde mergen (3x 20GB). Zoals te verwachten ging PM op zijn bek en was ik dus 60GB aan data kwijt. Doordat PM de FAT of MFT aanpast is het vrijwel onmogelijk om de data terug te halen. Zeker met gefragmenteerde bestanden heb je dan een kans van bijna 0,0 (als je er nog wat vaanf kan halen kun je dat zien als geluk).

Dus ik denk dat je het beste je hdd kan formateren en dan een backup terugzetten.

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

fdisk, format, backup terug. Sim-pel. Maximum enkele dagen dataverlies, mits een beetje acceptabel backupschema, natuurlijk.

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-03 17:05
Easy Recovery Pro... Dat werkt pas echt!

Verwijderd

Ik heb dat ook wel gehad met PM. Inhoud van een partitie niet meer leesbaar.
Inderdaad lijkt het erop dat PM een "eigen" structuur gebruikt. Soms vreemde uitslagen van disktesten.
Gelukkig werkte het terugzetten van een image nog wel.

Sinsdien gebruik ik van Acronis: Treu Image en Partition Expert. Geen problemen meer gehad.

Probeer dit eens om software terug te krijgen: http://www.quetek.com

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb dus al die programma's al geprobeerd... en dat FAQ ook al doorgelezen... ik post niet zomaar iets hier... heb eerst 2 dagen lopen klooien... maar het is gewoon zo vreemd dat al m'n mp3's het wel normaal doen... waarom alleen de MP3 en al me belangrijke data niet? Komt dat door het filetype ofzo? Daardoor heb ik de goede hoop de rest ook nog heel terug te krijgen... er is echt ook geen enkele mp3 die beschadigd is...

En ja ik ben een grote lul dit zonder backup te doen... maar ik heb dit vaker gedaan en zonder problemen... en de ruimte had ik niet om te backuppen... :(

Hier een lijst met programma's die ik geprobeerd heb:
- Finaldata Enterprise --> Alleen losse file terug te vinden
- GetDataBack Data Recovery 2.31 --> Wel de hele inhoud te zien maar beschadigd, behalve de MP3
- Ontrack Easy Data Recovery v6.03.04 --> Wel de hele inhoud te zien maar beschadigd, behalve de MP3
- Easy Recovery Professional --> Wel de hele inhoud te zien maar beschadigd, behalve de MP3
- Active@ UNDELETE v5.1.010 --> Vond helemaal niks
- Rstudio Data Recovery --> Wel de hele inhoud te zien maar beschadigd, behalve de MP3

Aan Rozwen :
Hoe bedoel je een image terug zetten? Ik heb geen bestaande image van die partitie data nml...
Ik ben nu btw File Scavenger v3.0.1 aan het proberen.. hopen maar dat die wel wat onbeschadigd terug vind..

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2005 16:10 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 15:44:
Ja ik heb dus al die programma's al geprobeerd... en dat FAQ ook al doorgelezen... ik post niet zomaar iets hier... heb eerst 2 dagen lopen klooien... maar het is gewoon zo vreemd dat al m'n mp3's het wel normaal doen... waarom alleen de MP3 en al me belangrijke data niet? Komt dat door het filetype ofzo? Daardoor heb ik de goede hoop de rest ook nog heel terug te krijgen... er is echt ook geen enkele mp3 die beschadigd is...

En ja ik ben een grote lul dit zonder backup te doen... maar ik heb dit vaker gedaan en zonder problemen... en de ruimte had ik niet om te backuppen... :(
De kans is dat omdat de mp3s op de schijf staan als niet gefragmenteerde data (grote kans erop in elk geval) dat ze wel gewoon leesbaar zijn, maar bestanden die wat meer verspreid staan over de disk dus onleesbaar zijn.
Als dat het geval is dan denk ik dat je gewoon pech hebt.

En de ruimte niet om te backuppen, kan me niet voorstellen dat je niet even je data op een DVDtje kan zetten oid, maar goed, dat is gelul achteraf waar je nu niet zo heel veel aan hebt.

Verwijderd

IK heb zelf goede ervaringen met filescavenger.

Heb helaas heel veel slechte ervaringen met PM8 en PM7. Wilde toen ook partities mergen. Wou dus een grote en een kleine samenvoegen. PM7 probeerde toen vervolgen de date van de grote in de kleine partietie te schrijven en daarna pas de partities samen te voegen. Dat ging dus niet met als gevolg dat ik alles kwijt was.
Ik weet het ik had beter op moeten letten maar je verwacht dat zo een programma daar voor waarschuwt.
Dus voortaan als ik iets met partieties doe maak ik maar eerst alles leeg weet iki zeker dat ik niets kwijt raak.

Verwijderd

Topicstarter
Jah dat is ook achteraf gelul waar je niks aan hebt.... ik had gewoon de boel moeten branden... dom van me..... Filescavenger kon ook me files niet onbeschadigd afleveren :( Ik moet me er maar bij neerleggen dat ik de data niet meer terug kan krijgen.

iig thx iedereen voor de hulp... en ik denk dat deze topic gesloten kan worden.

Greetz, een teleurgestelde Wishjuh.

Edit
Btw nog tnx aan Rozwen voor et geven van die link voor FileScavenger. Ik heb dankzij dat programma precies kunnen zien welke files in orde waren en welke niet. Ik heb dankzij dat programma zeker 50% van al m'n verloren foto's terug. Dus is zeker een aanrader!

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2005 23:53 ]

Pagina: 1