Toon posts:

Phoenix-Award BIOS v6.00PG MisFlash

Pagina: 1
Acties:
  • 742 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen

Ik heb vandaag BIOS geprobeerd te upgraden, alleen de PC liep vast dus was deze mislukt. Nu krijg ik in het begin een melding dat ik een diskette erin kan stoppen, alleen weet ik niet wat er op deze diskette moet.

Ik heb de FAQ gelezen:
AWARD BIOS

Maak een opstartflop. Tip: DRDOS Flash op www.bootdisk.com.
Kopieer AWDFLASH.EXE en BIOSFILE.BIN naar de diskette.
Maak een AUTOEXEC.BAT aan met enkel de volgende regel:
AWDFLASH.EXE BIOSFILE.BIN /PY /SN /R /CC /CD /CP
Duw de flop in de gleuf en booten maar!
[MIjn Mobo MSI MS-6701]

Ik snap het niet echt goed, ik heb de site www.bootdisk.com zitten zoeken naar DRDOS Flash maar jammer genoeg kon ik niks vinden en waar moet ik de " AWDFLASH.EXE" en " BIOSFILE.BIN" vandaan halen? Mijn PC is van MEDION, ik heb op hun site gekeken en kon nergens BIOS Files vinden.

Ik heb wel een update gevonden voor de BIOS met als naam "Awfl855a" die is zeker weten voor mijn MoBo alleen dat is een update voor me BIOS. Ik zou ook niet weten waar ik die "BIOSFILE.bin" vandaan moet halen en "DRDOS Flash", ook heb ik google gezocht en daar kon je DRDos kopen.
Ik heb talloze searches gedaan op GoT maar niks gevonden over waar je "AWDFLASH.EXE" en die andere file vind.

EDIT:
Ik heb denk ik de "DRDos" al, "Driver Free Disk For Bios Flashing". Nu heb ik nog informatie over de "AWDFLASH.EXE" en "BIOSFILE.BIN" nodig.

Kan iemand mij helpen?
Dank in voorbaat

KidGoku

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2005 09:40 ]

Verwijderd

(offtopic)
Ik snap niet dat je een bios gaat proberen te flashen als je niet de juiste gegevens hebt
(/offtopic)

Heb je het originele bios op schijf of diskette opgeslagen voor je ging flashen?

Zo niet, wens ik je veel succes met het bellen met de medion helpdesk |:(

Typisch gevalletje van " als je niet weet wat je doet, blijf er dan vanaf"

BTW, no pun intended

Verwijderd

Topicstarter
Kan het niet met Jumpers of Cmos batterij eruit halen?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Als er geen reden is waarom je je BIOS zou moeten upgraden, niet doen. If it ain't broken, don't fix it.

Voor zover ik me vaag kan herinneren, staat op de CD's die bij een Medion komt ook een flashutility.

ARME AOW’er

Verwijderd

ehm.. ga eerst maar eens uitzoeken welk mobo je precies hebt.
Want in je vorige topic beweer je een msi mobo met een sis 648 chipset te hebben op socket 775.. terwijl de site van MSI mij verteld dat ze alleen mobo's met de sis 648 chipset maken voor socket 478 ..

Verder wil je geen upgrade voor je award bios, maar voor de bios voor jouw specefieke mobo. Er zijn honderden mobo's met award biossen, maar elke heeft een andere bios nodig :).

Lees anders even de FAQ ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Moederbordnaam MSI MS-6701
Moederbord Chipset SiS 648
Socket Aanduiding Socket 478

(Volgens mij ben ik scheel :/ socket 478 ja :/)

Ik heb op mijn support cd een WinFlash map gezien, zitten 4 bestanden moet ik die nou op een diskette zetten? Want ik zit namelijk op een andere pc.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2005 11:08 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Denk je niet dat het bestandje biosfile.bin er enkel is als voorbeeld?

Gewoon doen wat de FAQ zegt maar dan met je eigen biosflashbestand.

Verwijderd

en welke bios versie heb je nu? (dan kan je zien of er uberhaupt wel wat nieuws is!).

En ik kan je mobo niet op de site van MSI vinden.. misschien zo'n medion speciaal geval :X

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2005 11:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Award BIOS Type Phoenix-Award BIOS v6.00PG
Award BIOS Boodschap W6701SM7 V2.16 051705 12:51:13 MEDIONPC LN
BIOS Type Award (05/18/05)

(Deze informatie stond op een pagina wat ik op een ftp had gezet met mijn oude pc voordat het vastliep)

ook staat er onder Sensors

Moederbordnaam MSI MS-6524 / 6701 / 6741

Staat zo'een file hoe het moet enzo, maar kan de mobo niet eens vinden op die site :/

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2005 11:36 ]

Verwijderd

het is een medion OEM bord.. je moet op de medion site zijn .

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:40

The Third Man

The Third Jellyfish

Je moet niet zoeken naar je mobo maar naar het typenummer van je Aldi pc, daarmee kom je op de afdeling updates voor jouw pc. Dat 'Awfl855a' bevat de AWDFLASH.EXE, het BIN bestand moet je dus op de Medion site vinden. Los hiervan wil ik je met klem adviseren niet je bios te updaten als het niet van levensbelang is.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb mijn lesje geleerd >:), anyway ik zal vandaag medion helpdesk gaan bellen en vragen hoe het in elkaar zit. Want hun site, tja echt niet overzichtelijk alles getranslate naar NL met een online translator lijkt het wel.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 16:58:
Ja ik heb mijn lesje geleerd >:), anyway ik zal vandaag medion helpdesk gaan bellen en vragen hoe het in elkaar zit. Want hun site, tja echt niet overzichtelijk alles getranslate naar NL met een online translator lijkt het wel.
Heb je nou al geprobeerd de bios te flashen zoals in de FAQ staat, waarschijnlijk kun je het op die manier oplossen.
Waarschijnlijk zal Medion je overigens vertellen een nieuw mobo te kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar nergens zijn die files te vinden ... :(

@Lekkere Kwal:
ik heb op de site bij updates en stuurprogramma mijn medion pc nummer ingevuld kreeg ik een lijst, ik downloadde de bios update dus en die ging ik dus flashen. Maar toen liep de pc vast >_<.

Maar de bin file kon ik nergens vinden

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2005 17:16 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 17:13:
Ja maar nergens zijn die files te vinden ... :(

@Lekkere Kwal:
ik heb op de site bij updates en stuurprogramma mijn medion pc nummer ingevuld kreeg ik een lijst, ik downloadde de bios update dus en die ging ik dus flashen. Maar toen liep de pc vast >_<.

Maar de bin file kon ik nergens vinden
Met welke file heb je je bios dan geflashed? Die heb je wel kunnen vinden, waar heb je die vandaan dan.

Verwijderd

Topicstarter
Oh wacht is :D, er zaten 2 files namelijk: Awfl855a.EXE en W6701MLN.216

Ook een .BAT file met als inhoud
@echo off
cls
echo. Start flashing BIOS MD 5000
pause
Awfl855a.exe W6701MLN.216 /Py /cd /cp /cc /e /r
Volgens mij snap ik het, ik moet dus gewoon nu DrdFlash op een floppy zetten, samen met de bios files dus dan krijg ik: Awfl855a.exe, COMMAND, IBMBIO, IBMDOS, W6701MLN.216

En een autoexec.bat met als inhoud
Awfl855a.exe W6701MLN.216 /PY /SN /R /CC /CD /CP
Nu is mijn vraag moet ik die Awf.. en W67.. renamen naar AWDFLASH.EXE en BIOSFILE.BIN of is dat niet nodig ? En welke van die 2 bat's moet ik dan gebruiken?

[ Voor 120% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2005 17:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij helpen bij de laatste vraag?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Of je ze moet renamen hangt gewoon af van hoe jij je .bat file maakt.
Je mot gewoon zorgen dat de autoexec.bat de opdrachtregel bevat die je uit wil voeren. Dat is in dit geval dus flashprog.exe biosfile.bin /parameters
Dus gewoon invullen hoe je flashprog heet, je biosfile heet en welke parameters je er aan mee wil geven (maar dat staat dus zo in de FAQ).

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Bedankt voor al jullie reacties en hulp, het is me eindelijk gelukt om me BIOS te herstellen en updaten.

Even alles op een rijtje:
  1. Nieuwe videokaart gekocht, had meer voeding nodig.
  2. Nieuwe voedingskast gekocht, bij het monteren CPU Koeler Klepje gebroken, waardoor er ongeveer 75% van de gekoelde lucht weg stroomt.
  3. Omdat de temparaturen varieerde van verschillende programma's wist ik niet welke, welke was dus heb ik een BIOS update gedownload (want op de BIOS zou ik de echte gegevens kunnen zien).
  4. In tussen tijd heb ik een "Cooler Master Hyper 48" aangeschaft die ik maandag zal krijgen.
  5. Toen ik de BIOS ging updaten vanaf een floppy, was mijn processor heel heet (wat ik dus die moment niet door had), dus ik drukte FLASH BIOS en toen zat hij vast (dat kwam door dat hij te heet werd)
  6. Had MEDION helpdesk gebeld: ze vroegen me om hun te e-mailen, dat heb ik toen gedaan.
  7. Nog steeds niks opgeschoten, toen heb ik hier zitten posten.
  8. Ik kwam erachter dat me processor te heet werd, dus heb ik hem een tijdje laten afkoelen en die BIOS UPDATE weer geprobeerd, en gelukkig is alles nu weer goed; 2-in-1: BIOS doet het weer en hij is geupdate!
Nu nog maar afwachten tot maandag wanneer ik mijn "Cooler Master Hyper 48 " krijg:

Afbeeldingslocatie: http://www.mycom.nl/f2/images/products/75854mcl.jpg
http://mycom.nl/MyCom/Sto...uctID=75854&productType=1

En dan mijn nieuwe videokaart en voedingskast weer installeren, en hopen dat alles goed blijft.

Met vriendelijke groet,
KidGoku

[ Voor 106% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2005 23:30 ]

Pagina: 1