Toon posts:

li:hover werkt niet onder IE maar.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Uit ondervinding en het nakijken van een aantal artikels hierover ben ik dus tot het besef gekomen dat de :hover class niet werkt onder IE. Erg fijn... :X

Ik maak dus mn eigen website, opgebouwd uit css en html.
Nu, ik heb een tutorial achtig iets doorlopen dat dit onderdeel behandelt en zelfs verhelpt:
Drop down menus - alistapart.com

Ik heb dit zowat gewijzigd naar mijn probeersel en ben tot de constatatie gekomen dat het nog niet werkt. Wat er verschilt bij mij, ik zou het niet weten. Heb gezocht, en allerlei zaken binnenstebuiten gekeerd maar tevergeefs. Misschien is het maar een detail dat ik overzie met dit late uur, maar dan zou ik het toch ook graag eens horen :)
Het scriptje dat werd overgenomen van de alistapart site is zowat de sleutel, maar daarin verschilt hun versie niks van de mijne.

Mijn versie

Zou iemand kunnen helpen?

Danku

Verwijderd

Vervang in je "satellite.css" dit:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
li.over1 {
}

li.over2 {
}
door:
Cascading Stylesheet:
1
2
li.over ul { display: block;
     }

Verwijderd

Topicstarter
enkel nog de twee thumbnails onderaan maken een probleem. Ga zelf eens proberen; het is die

...replace(" over", "");

dat telt dus.. logisch eigelijk. Nu ff die andere proberen oplossen.

Al erg bedankt!

*alles geprobeerd*

Daar gaat mijn logica. Het kan dus niet aan die

...replace(" over", "");

liggen.. Denkik...

De over1 en over2 die je me liet vervangen kwamen uit de UL van de thumbnails, en toch heeft de verandering enkel effect op de andere UL (die van 'about' en 'members' ).

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2005 02:48 . Reden: sorry voor de dubbelpost ]

Verwijderd

Topicstarter
Daar gaat mijn logica. Het kan dus niet aan die

...replace(" over", "");

liggen.. Denkik...

De over1 en over2 die je me liet vervangen kwamen uit de UL van de thumbnails, en toch heeft de verandering enkel effect op de andere UL (die van 'about' en 'members' ).

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Titel Aangepast, Nederlands Forum, Dus ook Nederlandse Titels.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 02:41:
enkel nog de twee thumbnails onderaan maken een probleem.
Daar kan je toch een eenvoudig mouseover functie met javascript op toepassen :?
HTML:
1
2
    <li class="dilewyns"><a href="www.vicaris.be">[img]"dilew.gif"[/img]</a>
    <li class="beul"><a href="www.vicaris.be">[img]"beul.gif"[/img]</a>

Verwijderd

Topicstarter
Owkee, als ik het goed heb is die 'this' een stuk dat je aanroept uit het javascriptje...
Had er echt geen benul van hoe simpel dit was. Ben helemaal niet vertrouwd met javascript (dat zal ook wel duidelijk geweest zijn).

Erg bedankt iig, het werkt :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 03:10:
Owkee, als ik het goed heb is die 'this' een stuk dat je aanroept uit het javascriptje...
Da's inderdaad een voordeel van Javascript :)

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, moet ik me toch wel eens meer in verdiepen.

Een geluk dat er nog mensen zijn die laat/amper slapen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 03:16:
Hehe, moet ik me toch wel eens meer in verdiepen.
Een goede start: http://www.w3schools.com/myfirst/js00.asp (hoewel ik het niet zo geleerd heb :9 )
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 03:16:
Een geluk dat er nog mensen zijn die laat/amper slapen.
...of die vroeg opstaan ;)

Ow btw... die
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
li.over1 img {
  position: absolute;
  top: 165px;
  left: 250px;
}

li.over2 img {
  position: absolute;
  top: 165px;
  left: 353px;
}

kunnen nu wel uit je stylesheet hoor, want ze worden toch niet meer gebruikt (je hebt ze nl. vervangen door dat rollover javascript)...
Zoveel mogelijk je code ordenen is nog zo'n gouden tip! :)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2005 03:32 ]

• Boelie-Boelie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2020
Wat er nu gebeurt, is dat je met een nette manier begint (hover) en met een niet zo nette manier (geheel bestaand uit javascript) eindigt. Met hover werkt de rollover tenminste nog in alles behalve IE, zelfs als javascript uitstaat. Nu werkt het in geen enkele browser als javascript uitstaat.

Misschien kun je de volgende methode eens proberen:
http://wellstyled.com/sin...-nopreload-rollovers.html

[ Voor 3% gewijzigd door Boelie-Boelie op 09-07-2005 03:58 ]

Cogito ergo dubito

Verwijderd

Boelie-Boelie schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 03:57:
Wat er nu gebeurt, is dat je met een nette manier begint (hover) en met een niet zo nette manier (geheel bestaand uit javascript) eindigt.
Sowieso is er Javascript vereist om zijn zogenaamde Drop-Down Menus onder Internet Explorer te laten werken: http://www.alistapart.com/articles/horizdropdowns/
OK, OK, so that darn IE/Win has to ruin everything and not do as it’s told. IE/Win only allows the :hover pseudo-class to be applied to a link — so the li:hover that makes the sub-menus appear means nothing to IE.

A tiny jot of JavaScript is required to kick IE back into action (line wraps marked » — Ed.):
Dus nu we toch verplicht zijn om te werken met Javascript kan je er evengoed meer doorgaan ;)

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:01

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

csshover.htc
Gewoon hover, en door de behavior werkt het ook in IE.

• Boelie-Boelie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2020
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 04:12:
Sowieso is er Javascript vereist om zijn zogenaamde Drop-Down Menus onder Internet Explorer te laten werken: http://www.alistapart.com/articles/horizdropdowns/

Dus nu we toch verplicht zijn om te werken met Javascript kan je er evengoed meer doorgaan ;)
A List Apart schreef:
Better still, for code-wary designers, no JavaScript is required! (Actually, a tiny bit of JavaScript is needed, but it’s not what you think.)
In dat ALA-artikel bouwt men juist een menu zonder javascript. Die javascript is helemaal niet nodig, voor alles behalve IE. Ook voor die rollovers is geen javascript nodig. Het is juist de bedoeling van Black Box om gebruik te maken van hover, maar jij smeert 'm weer javascript aan. Zijn we terug in 1995.

@Vae Victis
Die htc is ook niet altijd de oplossing, zie de opmerkingen onderaan bij het originele artikel over hover m.b.v. htc.

Cogito ergo dubito

Verwijderd

Er is ook helemaal niks mis met het gebruiken van Javascript. Je kunt daarmee wat extra functionaliteit inbouwen, zoals een delay bij het sluiten van een menu, of een menu dat (Windows Startmenu Style) pas sluit als je ergens anders klikt. Ik neem nooit de moeite om het zonder Javascript te proberen.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-05 16:01

André

Analytics dude

Ik ben het eens met Cheatah, ik gebruik ook altijd JS waar het nodig is. Je moet alleen rekening houden met 1 ding: mensen die geen JS aan hebben staan moeten ook overal bij kunnen komen. In het geval van een dropdown menu kun je een link op de hoofditems plaatsen naar een pagina waar alle subitems als link op staan :) Op die manier hou je je site toegankelijk voor iedereen.

Verwijderd

Dit probleem alleen veel gemakkelijker op te lossen met puur css en een behavior voor IE.

dus de :hover voor de rest en de behavior voor IE.

Dat is 2 regels meer css om het voor IE te fixen. Wel jammer van die security warnings in SP2..

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

André / Cheatah: Ik tracht altijd een minimale functionaliteit door middel van css aan te bieden. In het geval van een dropdown menu één van de standaard menutjes die ik daarvoor heb, minder mooi etcetera, maar wel functioneel. De js kan daar overheen voor de mooie effecten :) . De moeite die dat kost is volgens mij een stuk minder dan een nieuwe pagina aanmaken...

DM!

Pagina: 1