Samen met een vriend zijn we begonnen aan het maken van een database voor zijn school. Nu moeten alle leraren aan het einde van het jaar nog handmatig alle adviezen invullen. Waarna de administratrices ze in excel zet. Nu moet het niet moeilijk zijn om dit in acces te maken, dacht ik.
De database ziet er tot nu to zo uit:
1 tabel: Leerlingen
LEERLINGNUMMER
VOORNAAM
VOEGSEL
ACHTERNAAM
KLAS
NE
DOCENTNE
EN
DOCENTEN
DU
DOCENTDU
FA
DOCENTFA
GS
DOCENTGS
AK
DOCENTAK
WI
DOCENTWI
NS
DOCENTNS
BI
DOCENTBI
EC
DOCENTEC
BV
DOCENTBV
TE
DOCENTTE
MU
DOCENTMU
LO
DOCENTLO
IF
DOCENTIF
VZ
DOCENTVZ
TN
DOCENTTN
GD
DOCENTGD
INDICATIE
DOUBLANTBO
DOUBLANTVO
ZELFSTANDIG WERKEN
STUDIEHOUDING MOTIVATIE
INZICHT LEERVAARDIGHEDEN
HUISWERK WERKVERZORGING
TOTAAL
De waarden zijn allemaal tekst.
2: formulier: determinatie
Dit is mijn idee voor het formulier

De leraar vult de bovenste vier tekstvelden in en drukt dan op de knop beginnen en daarna op de knop voor de volgende leerling als hij klaar is met de eerste.
Op het moment dat ik op de knop druk met een fictieve leraar en vak maar wel met een juiste klas dan werkt de query niet want dan krijg ik een lijst te zien en niet de leerlingen 1 voor 1.
Ik heb dat nog niet uitgevonden hoe dat moet. Een jaar of 6 geleden heb ik dit op mijn HBO gehad maar dat ben ik allemaal al weer vergeten.
Zou iemand mij hiermee willen helpen. Houd het gelieve iet wat simpel want qua programeren weet ik van SQL en het Basic niet zoveel. Ik ben meer een Delphi man.
De database ziet er tot nu to zo uit:
1 tabel: Leerlingen
LEERLINGNUMMER
VOORNAAM
VOEGSEL
ACHTERNAAM
KLAS
NE
DOCENTNE
EN
DOCENTEN
DU
DOCENTDU
FA
DOCENTFA
GS
DOCENTGS
AK
DOCENTAK
WI
DOCENTWI
NS
DOCENTNS
BI
DOCENTBI
EC
DOCENTEC
BV
DOCENTBV
TE
DOCENTTE
MU
DOCENTMU
LO
DOCENTLO
IF
DOCENTIF
VZ
DOCENTVZ
TN
DOCENTTN
GD
DOCENTGD
INDICATIE
DOUBLANTBO
DOUBLANTVO
ZELFSTANDIG WERKEN
STUDIEHOUDING MOTIVATIE
INZICHT LEERVAARDIGHEDEN
HUISWERK WERKVERZORGING
TOTAAL
De waarden zijn allemaal tekst.
2: formulier: determinatie
Dit is mijn idee voor het formulier

De leraar vult de bovenste vier tekstvelden in en drukt dan op de knop beginnen en daarna op de knop voor de volgende leerling als hij klaar is met de eerste.
Op het moment dat ik op de knop druk met een fictieve leraar en vak maar wel met een juiste klas dan werkt de query niet want dan krijg ik een lijst te zien en niet de leerlingen 1 voor 1.
Ik heb dat nog niet uitgevonden hoe dat moet. Een jaar of 6 geleden heb ik dit op mijn HBO gehad maar dat ben ik allemaal al weer vergeten.
Zou iemand mij hiermee willen helpen. Houd het gelieve iet wat simpel want qua programeren weet ik van SQL en het Basic niet zoveel. Ik ben meer een Delphi man.