Toon posts:

Airflow in Chieftec DG-01W-D-U

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.

Ik heb zelf pas een chieftec DG-01W-D-U aangeschaft. Nu is mijn vraag hoe bij deze kast de airflow gaat. ( hoe de ventilators moeten staan )
Er zit zelf al een fan in de voeding die naar beneden blaast.

Dit is de kast:
Afbeeldingslocatie: http://www.chieftec.de/images/big/DG-01W-D-U.jpg

En dit zijn de punten waar je de fans kunt neerplaatsen

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/z2q/chieftec.GIF

Hoe kun je de beste airflow voor deze kast plaatsen. ( Hoe de ventilators het beste kunnen staan, de lucht naar buiten gewaait of naar binnen gewaait)

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Frequently Asked Questions CME

Vooraan en zijkanten in, achterkant uit. Hoewel er over te twisten is natuurlijk ;)

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

oranje en blauw in en de andere 2 out.
en je fan van je voeding blaast er geen lucht in maar zuigt er juist lucht uit ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:33

makje

Professioneel prutser

In dit geval zou ik niet alle zijkanten in laten blazen ;)

Allereerst ben ik nog nooit en voeding tegengekomen die -als hij al een fan aan de binnenkant van het systeem heeft- de fan naar beneden (=de kast in) laat blazen, ze blazen altijd de warme lucht uit de kast in de voeding alwaar het via de achterkant eruitgaat, al dan niet geholpen door een 2e fan aldaar.

De logica is dus zoals RoamoR al aangaf (laag) vooraan de koele lucht erin en (hoog) achterin de warme lucht eruit. In dit geval zou ik kiezen voor voorkant en linkerzijkant erin blazen en achter- en de bovenste rechterzijkant eruit. De 2e fan aan de rechterzijkant lijkt mij niet erg veel toevoegen, maar als je die toch graag wilt toevoegen dan kan die denk ik het beste ook de lucht eruit blazen.

Op deze manier komt koele lucht langs je schijven en achter je moederbord en wordt de warme lucht bij de processor (achterkant en voeding) en bij de videokaart eruit geblazen.

9800x3d