Toon posts:

Kan fsb niet veranderen in bios

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat jullie mij kunn en helpen met mijn probleem :)

Als ik in de bios ga, kan ik belangrijke waardes niet veranderen. Ik zie ze wel staan in de bios, maar kan het niet veranderen. Mijn systeem is een p4 3.06ghz met een inteld845gerg2 moederbord. De bios is een ami bios.

Ik heb geprobeerd een intel bios va mijn moederbord erin te flashen, maar dat kon niet (mislukte).

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:47

Piggen

Lekker bakkie

Bij Intel borden kun je de FSB niet veranderen :)

Verwijderd

Topicstarter
MPmad schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 23:34:
Bij Intel borden kun je de FSB niet veranderen :)
Nooit niet?

Het is heel belangrijk dat ik het omlaag kan zetten, omdat me videokaart problemen geeft dat misschien aan de fsb ligt

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

_Ernst_

Mark It Zero!

Probeer het anders eens vanuit windows via een tooltje als SoftFSB of CPUcool ofzo. Misschien dat het zo wel mogelijk is clockfrequenties aan te passen :)

Last.fm

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:54

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 23:42:
[...]

Nooit niet?

Het is heel belangrijk dat ik het omlaag kan zetten, omdat me videokaart problemen geeft dat misschien aan de fsb ligt
De videokaart geeft problemen door de FSB :?
Dat is vrij onwaarschijnlijk omdat je een standaard FSB draait. De dividers staan dus (als het goed is) goed en de PCI en AGP slot(en) zouden op de juiste frequentie moeten draaien :)

Misschien is het verstandig om te vermelden welke problemen je met de videokaart hebt B)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn computer freezed af en toe in games. Er zijn tijden dat ik zolang kan spelen als ik wil, maar af en toe stopt die al na 2 minuten :'(. Toen heb ik ondergecloked, case fans geinstalleerd, nieuwe drivers, fast write uit, bios update maar helaas niks helpt :(. Toen had ik gezocht op google en kreeg ik dit:
It is because your overclocking your ram and your ram is not able to overclock so high. Set your ram manually at 166mhz.

Your ram is being detected as 333mhz (PC2700) because its 166mhz (FSB) x 2 (DDR) = 332 ~333mhz, which is stock speed.

Right now it is set on auto, so it runs 1:1 with the cpu. And since the cpu is at 200mhz, then the ram is going to run at 200mhz too. So set it manually to 166mhz.
Ik las op nvidia forums dat het verlagen van de fsb vaak helpt, ook al overclock ik niet ;)

Gaat om een 6600GT

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:54

Thandor

SilverStreak

Het geheugen opvoeren is niet hetzelfde als de FSB opvoeren :z.

Het kan inderdaad zijn dat je het geheugen op een te hoge frequentie hebt draaien. Als je PC2700 geheugen hebt moet je deze op 166MHz (DDR333) laten draaien. De frequentie van het geheugen kun je misschien nog wel zelf aanpassen in het BIOS :).

Bekijk ook andere opties in het BIOS m.b.t. AGP sloten, videokaarten e.d. ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 12:26:
Mijn computer freezed af en toe in games. Er zijn tijden dat ik zolang kan spelen als ik wil, maar af en toe stopt die al na 2 minuten :'(. Toen heb ik ondergecloked, case fans geinstalleerd, nieuwe drivers, fast write uit, bios update maar helaas niks helpt :(. Toen had ik gezocht op google en kreeg ik dit:

[...]

Ik las op nvidia forums dat het verlagen van de fsb vaak helpt, ook al overclock ik niet ;)

Gaat om een 6600GT
Maar heb je dan wel PC2700 geheugen of PC3200 geheugen? Dat is namelijk wel een verschil. PC3200 hoort op 200FSB te lopen, dus dan ben je iig niet aan het OCen.
Pagina: 1