Toon posts:

Partitie verwijderen[XP]

Pagina: 1
Acties:
  • 91 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
I'll get straight to the point
Ik heb nadat mijn windows niet meer wilde opstarten en alles heel raar deed windows opnieuw geinstalleerd, ik heb nu (hoe het kan weet ik niet :X ) 2 partitie's ik heb er nu een die opstart heet(F:) en eentje genaamd systeem(C:).
Nou is mijn vraag of ik op die partitie C:\WINDOWS kan verwijderen, dus dat ik alleen mijn spellen etc. daarop zet.
Ik denk dus dat op beide partities windows staat geinstalleerd en dat ik bij partitie C: WINDOWS dus weg kan gooien.

Bvd.

Verwijderd

Het lijkt me niet mogelijk dat als je windows op niuw in stalleerd er plotseling een nieuwe partitie bij is gekomen. Ik denk dat die er altijd wel is geweest en toen je een nieuwe versie geinstaleerd heb die op de andere partie heb geinstaleerd en niet op de C schijf
Maar kijk maar eens want ik denk dat hij nog steeds vanaf d C schijf op start
Dit kan je tijdens het opstarten ook wel zien
hoeveel parties je hebt kan je zien bij Deze computer en welke letters daarbij horen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas sinds ik deze install heb gedaan die nieuwe partitie gezien daarvoor had ik hem nog zeker niet (tenminste hij stond niet in Deze computer). maar goed zelf weet ik niet wat dat opstarten en systeem nou betekenen.
Ik ben echt zware noob als het hier op aan komt 8)7

Verwijderd

Als de computer op start dan zie je in het zwarte scherm wel waar hij dit weg doet.
Je kan namelijk niet zomaar window van de C schijf weg gooien omdat als er twee partities zij er 1 eem Logische partitie o.i.d. is en de ander niet. Deze partitie wordt je C schijf en vanuit die start hij op

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
[search=dualboot verwijderen] [search=tweede installatie xp verwijderen] en Windows Operating Systems - FAQ met verschillende opties geven je hier in mijn opinie meer dan zat info over. Je hebt je system en je bootpartitie, en die moeten natuurlijk door de actie niet verdwijnen.

Dit is toch best vaak voorbij gekomen, en ik zie weinig onderzoek van jouw kant in dit topic. Dat je een zware n00b bent kan natuurlijk, maar dat geeft je niet het voorrecht om je vraag hier zomaar neer te kwakken. Daarom ga ik je topic ook sluiten. Lees daarover Registratievoorwaarden en faq en Algemene gedragsregels (Netiquette) nog even goed door.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Dit topic is gesloten.