Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Casemod-Startknop => Waar te kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zoek een "startknop" voor mijn PC. Je kent ze wel, die twee draadjes die even een 'connectie' met elkaar moeten maken, en vervolgens de PC opstarten. Ik wil vanzelfsprekend niet twee loshangende draadjes, maar een drukknop of een knop die je om moet halen o.i.d.

Zelf heb ik ooit een schakelaar gezien uit een 'vliegtuig'; zo eentje die je moet overhalen.

Ik zelf heb al wat gegoogled en in de pricewatch gekeken, maar hoe zoek je in godsnaam op een 'startknop'. Hoe noem je zoiets?

Als iemand een mooie plek vindt om zoiets te zoeken, kun je me dit dan alsjeblieft doorgeven? Of misschien ken je wel een mooie naam van een knop ofzo, waar ik op kan googlen.

Of desnoods een google-link met een goede zoekterm. :+

• The_Savage
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-05-2021

The_Savage

wEiRd

Kijk bijvoorbeeld eens op www.conrad.nl :+ vrij veel knoppen te vinden daar :P

• DWattel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:55
Probeer eens in een electronica- of elektra winkel.

BF1 Stats, GoT - System Specs

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
En zo'n 'knop' in een vliegtuig noemen we een tuimelschakelaar :P

301SQN

Verwijderd

Topicstarter
The_Savage schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 23:18:
Kijk bijvoorbeeld eens op www.conrad.nl :+ vrij veel knoppen te vinden daar :P
Onder welk tabblaadje of welke zoekterm?

Verwijderd

GeforceDDQ schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 23:22:
En zo'n 'knop' in een vliegtuig noemen we een tuimelschakelaar :P
Maar een tuimelschakelaar kan toch enkel werken bij AT-systems? Als je bij ATX-systeem constant connectie maakt blijft hij resetten. Je zal dus moeten "klikken" met de schakelaar denk ik. Snel van off naar on en weer terug naar off. En bij harde shutdown gewoon tijdje naar on.
Of heb ik het verkeerd?

• Johan
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:09
Ik gebruik een gewone deurbel als startknop :7

• iambig
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:42

iambig

* z.o.z *

Zoek op de site van Conrad eens naar VEILIGHEIDSKAP.
Kies desnoods de groep Elektronica componenten als groep.
Nu heb je alleen nog een monostabiele maak-tuimelschakelaar nodig.

Proost! :z

NEE: dit is geen signature...

• Darksheep
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:21
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 23:25:
[...]
Onder welk tabblaadje of welke zoekterm?
Even gezocht en gevonden :>

Home | Elektronica & meten | Elektronica componenten | Elektromechanische onderdelen | Schakelaars en toetsen

Weet iemand ook of je een sleuterschakelaar kan gebruiken? Dan hoef ik geen pass op me pc te doen :X

Het gaat dus om de schakelaars hier..

Home | Elektronica & meten | Elektronica componenten | Elektromechanische onderdelen |
Schakelaars en toetsen | Sleutelschakelaars

[ Voor 33% gewijzigd door Darksheep op 08-07-2005 23:50 ]

• iambig
  • Registratie: April 2001

iambig

* z.o.z *

Wat voor schakelaar je nodig hebt is waarschijnlijk (aan) uit... Dat betekend volgens mij dat hij terugveert van de (aan) positie.
Ik kan er naast zitten maar dat moet het denk ik zijn. B)

Voor een sleutelschakelaar moet je de impuls versie hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door iambig op 08-07-2005 23:53 ]

NEE: dit is geen signature...

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:57
je moet een NC (Normaly Open) drukknop hebben die of een tuimelschakelaar met middenstand (gaat automatisch naar het midden terug)

edit:
iambig schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 23:51:
Wat voor schakelaar je nodig hebt is waarschijnlijk (aan) uit... Dat betekend volgens mij dat hij terugveert van de (aan) positie.
Ik kan er naast zitten maar dat moet het denk ik zijn. B)
dat klopt jah, die bedoel ik met die middenstand. is vaak (aan) uit (aan)

[ Voor 60% gewijzigd door DP Kunst op 08-07-2005 23:54 ]

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-11 11:28

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Darksheep schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 23:47:
Weet iemand ook of je een sleuterschakelaar kan gebruiken? Dan hoef ik geen pass op me pc te doen :X
Je zet dus elke keer dat je van je PC weg gaat het ding uit? En wat als er iemand je zijpaneel verwijdert en met een schroevendraaier de pinnetjes op het mobo kortsluit? ;) Je kan best zo'n sleutelschakelaar gebruiken, maar zie het niet als vervanging van een wachtwoord :P Zelfs mijn zus zou die 'beveiliging' nog kunnen omzeilen :D

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Vyo

heb jij een zus die je pc openschroeft _/-\o_ waar haal je die vandaan :P maar ontopic, bestaat er niet een tuimelschakelaar die als je em van de ene kant naar de andere kant schakelt, hij gewoon eventjes in het midden ofzo contact maakt? zodat ie niet terugveert of iets dergelijks maar er als een normale schakelaar uitziet?

• The_Savage
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-05-2021

The_Savage

wEiRd

Demoniac schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 00:23:
[...]
Je zet dus elke keer dat je van je PC weg gaat het ding uit? En wat als er iemand je zijpaneel verwijdert en met een schroevendraaier de pinnetjes op het mobo kortsluit? ;) Je kan best zo'n sleutelschakelaar gebruiken, maar zie het niet als vervanging van een wachtwoord :P Zelfs mijn zus zou die 'beveiliging' nog kunnen omzeilen :D
sjow, die van mij weet de schakelaar net te vinden :+
denk dat het nuttiger is om gewoon het wachtwoord te laten staan (zie er niet helemaal het nut van in maar oke)

Verwijderd

Ik heb nog een schakelaar van een lian li pc6077 over, mooi met chroom enzo. Meld me aan op msn en ik doe hem miss wel tegen verzendkosten weg.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 07:43:
Ik heb nog een schakelaar van een lian li pc6077 over, mooi met chroom enzo. Meld me aan op msn en ik doe hem miss wel tegen verzendkosten weg.
Ah, dat zou gaaf zijn.

Ik zal alleen wel je MSN adres moeten hebben dan. Staat zo ver ik zie niet in je profiel.

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11 12:42
Zo'n switch met kap heet in de vliegtuig industry een Redguarded-switch. Deze heb je oook met terugflip mechanisme (hij wil dus altijd naar 1 positie). Echter zijn deze meestal wel iets moeilijker te krijgen.

Op mijn stage hadden we er genoeg maar ja daar heb je nu niks aan ;)

Alles is terug te redeneren naar 4

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-11 10:51
Steef1983 schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 11:24:
Zo'n switch met kap heet in de vliegtuig industry een Redguarded-switch. Deze heb je oook met terugflip mechanisme (hij wil dus altijd naar 1 positie). Echter zijn deze meestal wel iets moeilijker te krijgen.

Ik heb wel wat van die switchen, maar als je die wilt hebben dan moet je ff naar de dump gaan. Daar hebben ze die wel.

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000

Yucko

One clown to rule them all !

Een puls-schakelaar dus :)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.cooncreeksoftware.com/images/start_button.jpg

Zoiets? :9

• Slein
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07-2024

Slein

NERD

Zoiets?
Afbeeldingslocatie: http://nl.farnell.com/productimages/farnell/standard/42254650.jpg

Ga eens naar www.farnell.com (soort grote Conrad) en zoek op emergency switch.
Gerelateerd topic

-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-11 11:28

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Steef1983 schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 11:24:

Die waren op de PCX-beurs te krijgen voor een paar euro.. De 'originele' daar betaal je iets van 20 euro voor geloof ik :X

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• MrOizo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 13:49
*Kuch* Je bedoelt een power switch?

Verwijderd

Ah, dat zou gaaf zijn.

Ik zal alleen wel je MSN adres moeten hebben dan. Staat zo ver ik zie niet in je profiel.
vince050@hotmail.com

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11 21:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Je bedoeld een tuimelschakelaar met een veertje dat ie terugspringt dus.
Pagina: 1