Toon posts:

spontane reboots

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde vanavond een filmpje starten op mijn pc. Toen mediaplayer opende hing mijn pc, ik kon nog even m'n muis bewegen en toen starte de pc spontaan opnieuw op. Ik heb hier wel eens vaker last van, dacht altijd dat het aan de videokaart drivers lag oid. dus ik reboote mijn pc. Bij het starten van windows kreeg ik een blauw scherm wat voorbij flitste waarop mijn pc weer vanzelf opnieuw opstarte. Dit voor mij onbekende fenomeen herhaalde zich nog 3 maal en daarna kwam ik weer in windows. Na een seconde of 10 hing de pc weer en herstarte zich een aantal seconden later.
Omdat ik woensdag nieuw geheugen in mijn pc heb gezet, Corsair 2x1GB DDR PC3200, dacht ik dat misschien een van deze modules kapot zou zijn. De computer vertoont echter dezelfde kuren met maar 1 van de 2 modules aanwezig. Daarna heb ik mijn videokaart en geluidskaart eruit getrokken en de vidkaart vervangen door een oude pci kaart. Nog steeds geen resultaat... toen de hardeschijven omste beurt los getrokken alsmede mijn dvd drive... je raadt het al, precies hetzelfde resultaat. Nu ben ik een beetje ten einde raad aangezien ik geen andere hardware meer los kan trekken. Komt iemand deze symptomen bekend voor, en beter, weet iemand een oplossing?

Het gaat hier om een:
Athlon 64 3500+
MSI K8N Neo4
2GB Corsair geheugen
Geforce 6800GT pci-e
Maxtor 200GB sata en 160GB pata
ohja, neXus 350Watt voeding

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 22:57:
Ik wilde vanavond een filmpje starten op mijn pc. Toen mediaplayer opende hing mijn pc, ik kon nog even m'n muis bewegen en toen starte de pc spontaan opnieuw op. Ik heb hier wel eens vaker last van, dacht altijd dat het aan de videokaart drivers lag oid. dus ik reboote mijn pc. Bij het starten van windows kreeg ik een blauw scherm wat voorbij flitste waarop mijn pc weer vanzelf opnieuw opstarte. Dit voor mij onbekende fenomeen herhaalde zich nog 3 maal en daarna kwam ik weer in windows. Na een seconde of 10 hing de pc weer en herstarte zich een aantal seconden later.
Omdat ik woensdag nieuw geheugen in mijn pc heb gezet, Corsair 2x1GB DDR PC3200, dacht ik dat misschien een van deze modules kapot zou zijn. De computer vertoont echter dezelfde kuren met maar 1 van de 2 modules aanwezig. Daarna heb ik mijn videokaart en geluidskaart eruit getrokken en de vidkaart vervangen door een oude pci kaart. Nog steeds geen resultaat... toen de hardeschijven omste beurt los getrokken alsmede mijn dvd drive... je raadt het al, precies hetzelfde resultaat. Nu ben ik een beetje ten einde raad aangezien ik geen andere hardware meer los kan trekken. Komt iemand deze symptomen bekend voor, en beter, weet iemand een oplossing?

Het gaat hier om een:
Athlon 64 3500+
MSI K8N Neo4
2GB Corsair geheugen
Geforce 6800GT pci-e
Maxtor 200GB sata en 160GB pata
ohja, neXus 350Watt voeding
Stop er ander geheugen in voor je weer gaat testen. als beide modules defect zijn, kun je dat nooit controleren door er maar 1 van de twee uit te halen :+

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 23:12:
[...]

Stop er ander geheugen in voor je weer gaat testen. als beide modules defect zijn, kun je dat nooit controleren door er maar 1 van de twee uit te halen :+
Nee klopt :P Maar ik heb hier op dit moment geen andere modules liggen. En het lijkt me ook erg toevallig dat ze beiden tegelijk kapot zijn gegaan. Mocht dit het geval wezen.
Ik ben nu windows aan het installeren op een andere partitie.. dit gaat voorlopig gewoon goed..

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:54

Thandor

SilverStreak

Bij het starten van windows kreeg ik een blauw scherm wat voorbij flitste waarop mijn pc weer vanzelf opnieuw opstarte
Eigenschappen op 'Deze Computer' --> Tablad 'Geavanceerd'.
Derde knopje 'Instellingen' (Onder het kopje Opstart- en herstelinstellingen)

Bij 'Systeemfouten' het vinkje voor 'De computer automatisch opnieuw opstarten' weg halen :)

Controleer de voeding. Kijk eens in het BIOS naar de voltages, het kan nl. zijn dat de voeding niet genoeg sap levert waardoor de hardeschijf 'uitvalt'. Windows loopt dan langzaam vast. Eerst ziet Windows de hardeschijf niet meer (je kunt dan de muis nog wel bewegen) en na verloop van tijd zal het crashen.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Neem dit eens door: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter. Daarin staan alle denkbare informatie, tips en suggesties om dit soort problemen te oplossen :)

• T-mo-T
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 22:20
Ik had toevallig het zelfde probleem. Ook heb ik een MSI Neo4 platinum. Bij mij was de oorzak m'n dvd speler. Zodra ik die aansprak, rebootte mn pc. Ik heb de Transfer mode veranderd en sinds dien is het niet meer gecrashed (week of 3.)

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:39
Heb het ook gehad, toen heb ik m`n voeding en moederbord vervangen, sindsdien niet meer gehad.

Ga ook richting van hardwareconflicten zoeken, dat kan ook lopen vervelen

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

Verwijderd

Topicstarter
Thandor schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 23:34:
[...]

Eigenschappen op 'Deze Computer' --> Tablad 'Geadvanceerd'.
Derde knopje 'Instellingen' (Onder het kopje Opstart- en herstelinstellingen)

Bij 'Systeemfouten' het vinkje voor 'De computer automatisch opnieuw opstarten' weg halen :)

Controleer de voeding. Kijk eens in het BIOS naar de voltages, het kan nl. zijn dat de voeding niet genoeg sap levert waardoor de hardeschijf 'uitvalt'. Windows loopt dan langzaam vast. Eerst ziet Windows de hardeschijf niet meer (je kunt dan de muis nog wel bewegen) en na verloop van tijd zal het crashen.
Ik had het automatisch herstarten uitgezet maar om een of andere reden doet ie dat toch :P
Voeding lijkt me sterk.. draai al een paar maanden met hetzelfde systeem probleemloos. Alleen twee dagen geleden dus nieuw geheugen erin gezet, maar dit werkte tot vanavond ook probleemloos :?
Ik heb nu win xp64 geinstalleerd... dit werkt tot op heden wel probleemloos.

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03:25
Test het geheugen eens met Windiag van Microsoft. Zorg dat je test met enkel een HD en grafische kaart aan je moederbord.

Ik neem aan dat je niet ovegeklokt hebt en dat de geheugentimings in de BIOS staan ingesteld op automatischby SPD. Zoniet je geheugentimings op automatisch/bySPD zetten.
Pagina: 1