Toon posts:

Alcatel Speedstouch 330 problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,
ik heb een probleempje. Vanmiddag wilde ik mijn Speedtouch modem aansluiten op een verse windows installatie. Eerst de software geinstalleerd. Toen de modem ingeplugd. Probeem is alleen dat Xp de modem niet meer herkend. Bij het opstarten van de computer flikkert er een rood lampje, maar als eenmaal windows draait is er geen leven meer te bekennen bij de led's. Als ik de modem inpplug als windows draait, dan herkent hij een 'usb device'. Even later krijg ik dan de melding dat 'het usb apparaat wordt niet herkend' => 'een van de usb apparaten op deze computer is aangesloten heeft een storing veroorzaakt. Windows herkent het apparaat niet meer'

Nu wilde ik de modem aansluiten waarmee ik nu op internet zit ( Alcatel Speedtouch Home ) maar deze herkent XP op de andere computer ook niet.

Zijn er meer mensen die problemen hebbben gehad met alcatel modems?

Thx
Kaya

• Mr_DD
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-07-2023
USB probleem zou veroorzaakt kunnen worden omdat je chipset niet compatibel is met het modem, kom vaak voor bij Speedtouch 330 / via chipset

Eventueel kun je hiervoor andere drivers downloaden en installeren, dit lost meestal dit soort problemen op.

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Zijn de USB drivers voor je moederbord wel geinstalleerd? Dat kun je zien bij Apparaatbeheer ( Start --> Configuratiescherm --> Systeembeheer --> Computerbeheer --> Apparaatbeheer. Staat er een vraagteken kies dan voor stuurprogramma bijwerken (rechter muisknop).

Drivers voor het modem kun je vinden op www.speedtouch.nl .