Toon posts:

Wie van de drie?

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,
Ik wil een nieuwe pc kopen die media center ready is, en ik heb de 3 aanbiedingen in gedachte die ik hier onder zet. nou vroeg ik me af welke het interessantst is als je weet dat ik ook far cry perfect wil kunnen spelen en zelfs battlefield 2 gewoon wil kunnen draaien. Hier volgen de systemen:

1. Media Center HP Pavilion M1290
voor specificaties klik hier: http://h10025.www1.hp.com...l&docname=c00368361&lc=nl
ik dacht in de winkel te zien dat er 1024 mb geheugen in zat maar op de site staat 512 mb heel vreemd
Prijs 999.-

2. Q Motion AMD Athlon 3400+
AMD Athlon 64 3400 processor
Microsoft windows xp media center edition nl
512 mb werkgeheugen
200 gb harde schijf
dvd speler + 16 x dvd brander(double layer/dual format)
geheugenkaartlezer
6 x usb 2.0 + firewire
XFX GeForce 6800 LE 128 mb video
5.1 channel audio
tv tunerkaart lan
toetsenbord en optische muis
Prijs: 929

3. Olidata computer oxford 64 3200+
Luxe miditower model Oxford met geruisloze 400W voeding
Processor AMD Athlon 62 3200+
Geheugen 1024 DDR400 (2x512Mb)
Grafische kaart ATI Radeon X700 PEG 256Mb DDR
250 gigabyte S-ATA hard disk 8Mb cache 7200RPM
S-ATA RAID controller 0,1,0+1 onboard
16 speed DVD ReWriter dual layer + & - technology
DVD rom speler 16x/52x
Diskdrive 1,44Mb 3.5inch
TV-tuner kaart met PAL/Hyperband
10/100Mbit LAN onboard
Wireless netwerkadapter 54Mbit/s
1x Firewire, 4xUSB 2.0 poort en SP/DIF output
3x PCI slot en 1x pcie x16 slot vrij
Onboard 6 channel audio
6 in 1 cardreader voor het uitlezen geheugen kaarten
Stereo speakerset 2.1 met subwoofer
Keyboard met multi media funktie toetsen
Optische mouse met scrollwheel
Microsoft Windows XP home Nederlands met servicepack 2 (oem)
Norton Anti virus Nederlands (oem)
Microsoft Works 8.0 Nederlands (oem)
Nero Burning ROM Nederlands (oem)
36 Maanden helpdesk en garantieservice aan huis
Geen 16 dagen omruilgarantie
Alleen verkrijgbaar via internet
Prijs: 799 maar aangezien ik er werk is hij voor mij 680

Dit zijn de drie systemen waar ik uit ga kiezen. Het laatste systeem kan ik dus erg voordelig bij de kijkshop halen maar daarvan weet ik niet of het wel een goed moederbord heeft, en ik moet media centre er apart bijkopen plus nog een stripje van 512 mb geheugen.

Het zou me erg helpen als jullie kunnen aangeven voor welk systeem jullie zouden kiezen :D alvast bedankt

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2005 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-10 21:56

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 22:31:
Beste mensen,
Ik wil een nieuwe pc kopen die media center ready is, en ik heb de 3 aanbiedingen in gedachte die ik hier onder zet. nou vroeg ik me af welke het interessantst is als je weet dat ik ook far cry perfect wil kunnen spelen en zelfs battlefield 2 gewoon wil kunnen draaien. Hier volgen de systemen:

...
Systeem 2 met extra geheugen.

Je zegt Battlefield te willen draaien, dit is een zeer geheugenintensief programma. Als je dat op medium tot hoog detail wilt spelen is 1GB RAM vereist voor schokvrij spelen.

[ Voor 62% gewijzigd door Kanarie op 08-07-2005 22:34 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke dus jij vind 6800 LE de beste videokaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-10 00:19
Modbreak::/

[ Voor 103% gewijzigd door Laurent op 09-07-2005 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
shiiit waar slaat dat in hemelsnaam op ik weet er niet veel van af maar wil wel leuke spelletjes spelen en misschien zijn hier gasten die er wel wat van af weten die mij kunnen helpen met welke pc het beste spelletjes draait en media center daarbovenop. Is toch geen reden om zo kansloos te reageren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Nou nou, niet zo bot (to gideon82). Hij neemt tenminste de moeite om een startpost te maken.

Ik zou ook voor 2 gaan :P

[ Voor 7% gewijzigd door Roko op 08-07-2005 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zegt dat je een media centre ready pc wilt. Dan is het toch ERG belangrijk om te weten WELKE tv-tuner er in je pc komt. Je hebt bijv tv-tuners met 2 tuners zodat je tegenlijk kunt opnemen en afspelen. En dan heb je natuurlijk nog kwaliteits verschil.

(over welke videokaart er beter is (x700 / 6800LE) zijn zat reviews over te vinden, het gaat dan natuurlijk ook om de cpu die je erbij krijgt.)

edit:
zo erg is de startpost nou ook weer niet...ok dr missen misschien een paar kleine dingetjes, maar dit soort nutteloos geflame heeft niemand wat aan.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2005 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 22:45:
shiiit waar slaat dat in hemelsnaam op ik weet er niet veel van af maar wil wel leuke spelletjes spelen en misschien zijn hier gasten die er wel wat van af weten die mij kunnen helpen met welke pc het beste spelletjes draait en media center daarbovenop. Is toch geen reden om zo kansloos te reageren
mwah, tis niet kansloos reageren, het is meer ergenis van mensen die 'net' reggen en gewoon posten waar ze zin in hebben..

Lees de FAQ is -> CSL FAQ
Er bestaat ook Google, zoek naar reviews van de 'hardware' die in je pc zit, kijk zodoende of het was is.. Vraag niet van . Is het wat : want Japie zal het wel wat vinden, en pietje weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja precies japie wel en pietje niet en misschien hebben ze wel interessante argumenten waar ik wat aan heb tuurlijk heb ik op internet gekeken maar 80 mensen weten meer dan 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-10 20:48

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Als ik een beetje naar prijs/performance verhouding kijk zou ik systeem 3 nemen. Die heeft een aardige videokaart waar je Farcry wel op het hoogste detail en Battlefield 2 iets minder mee kunt spelen en is tegelijk toch bijna net zo snel als bijvoorbeeld systeem 2, maar voor veel minder geld. :)

Systeem 1 gewoon links laten liggen, dat systeem is gewoon veel te duur voor wat het bied en daarnaast is een P4 ook meer een heethoofd dan een Athlon 64, niet echt wenselijk voor een mediacenter als je het mij vraagt. (Ook een rare keuze van HP vind ik... hoewel het wel kan natuurlijk, ik wil geen flamewar tussen Intel en AMD ontketenen. :X )

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 22:51:
ja precies japie wel en pietje niet en misschien hebben ze wel interessante argumenten waar ik wat aan heb tuurlijk heb ik op internet gekeken maar 80 mensen weten meer dan 1
Stukje uit de FAQ die jij blijkbaar niet gelezen heeft:

Systeemvragen: Wat moet ik kopen? Is dit goed?

Vragen over systemen dienen specifiek te zijn, niet algemeen. Dus een lijstje met hardware onderdelen neertikken met de vraag of dit goed is (de beruchte Hoe is dit systeem? vragen) zal direct worden verwijderd; wat wel en niet bij elkaar past is terug te vinden in de guides, de search en natuurlijk de manuals van de desbetreffende hardware (welke je gewoon kunt downloaden van de site van de producent).

Een vraag over het samenstellen van een systeem met specifieke eisen en/of voor specifieke toepassingen, voorzien van zoveel mogelijk relevante informatie en weergave van jouw eigen gedachtegang waarom je tot bepaalde keuze's bent gekomen en waarom je daar niet uitkomt, heeft een veel hogere kans van slagen

Wil je graag een voorbeeld zien van een complete en specifieke Hoe-is-dit-systeem vraag, klik dan hier. Wil je graag een voorbeeld hoe het niet moet, klik dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
helaas staat er niets in over het vergelijken van 3 configuraties die nu in de aanbieding zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yofresh
  • Laatst online: 13:01
Systeem 2 met 512 mb extra geheugen.

Isch goedkoper, heeft betere videokaart (sneller, niet naar de Mbtjes kijken)
Betere processor
200 Gb is wel genoeg, anders een externe deraan gooien (of intern, indien plaats)

->2<- B)

[ Voor 4% gewijzigd door Yofresh op 08-07-2005 22:55 ]

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:35
De onderste :), goedkoop en redelijk snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:55

Thandor

SilverStreak

--MeAngry-- schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 22:51:
Als ik een beetje naar prijs/performance verhouding kijk zou ik systeem 3 nemen. Die heeft een aardige videokaart waar je Farcry wel op het hoogste detail en Battlefield 2 iets minder mee kunt spelen en is tegelijk toch bijna net zo snel als bijvoorbeeld systeem 2, maar voor veel minder geld. :)

Systeem 1 gewoon links laten liggen, dat systeem is gewoon veel te duur voor wat het bied en daarnaast is een P4 ook meer een heethoofd dan een Athlon 64, niet echt wenselijk voor een mediacenter als je het mij vraagt. (Ook een rare keuze van HP vind ik... hoewel het wel kan natuurlijk, ik wil geen flamewar tussen Intel en AMD ontketenen. :X )
Flamewars, fanboys .... het is allemaal onzin.

Laatst nog gepost in een ander topic:
Een fanboy van een merk zijn is IMHO nutteloos. Je koop dan (mits het bedrijf waar je fan van bent slechtere producten heeft dan de concurrent) gewoon onnodig dure/slechte onderdelen.
Hmm, systeem 3 versus 2. Nu begin ik toch te twijfelen als je wilt gamen :P
Wat sowieso verstandig is, is een upgrade naar 1024MB Intern :)

[ Voor 16% gewijzigd door Thandor op 08-07-2005 22:59 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
thanx man keep it coming ik heb onwijs veel aan jullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-10 19:12
Is het niet handiger om zelf wat samen te stellen zodat je zeker weet dat alles naar wens is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:31

Piggen

Lekker bakkie

2 en 3 zijn wel behoorlijk aan elkaar gewaagd. Ik denk dat 3 wel de beste prijs/snelheid-verhouding heeft. Maar wat mij betreft hangt het af van voor soort videokaart er in zit, PCI-e of AGP. Bij een AGP-kaart kom je toch weer voor hoge kosten te staan als je later wilt upgraden, want er zijn dan waarschijnlijk alleen nog maar PCI-e kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
Roko schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 22:46:
Nou nou, niet zo bot (to gideon82). Hij neemt tenminste de moeite om een startpost te maken.

Ik zou ook voor 2 gaan :P
offtopic:
ach jah, dat is ie gewend. ook tegen mensen die langer dan 1 dag geregged zijn en ook een goede startpost hebben... :r

de eerste valt voor mij zowieso al af, als je problemen wil moet je een standaard pc kopen van hp, compaq enz...
blijven 2 en 3 over.dan zou ik denk ik toch wel voor systeem 2 gaan met 512 mb extra geheugen. die heeft een iets snellere cpu (als het geen andere core is) en ik vind over het algemeen de drivers van nvidia iets stabieler. verder denk ik toch dat die 6800le iets sneller is dan die x700.

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Laatst online: 09-09 13:12
MPmad schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 23:32:
2 en 3 zijn wel behoorlijk aan elkaar gewaagd. Ik denk dat 3 wel de beste prijs/snelheid-verhouding heeft. Maar wat mij betreft hangt het af van voor soort videokaart er in zit, PCI-e of AGP. Bij een AGP-kaart kom je toch weer voor hoge kosten te staan als je later wilt upgraden, want er zijn dan waarschijnlijk alleen nog maar PCI-e kaarten.
Die vraag is vrij makkelijk te beantwoorden.
Er staat namelijk bij PEG, een afkorting die naar mijn weten staat voor PCI Express Graphics.
Prijstechnisch lijkt me die machine een stuk interessanter dan systeem 2.

Maar ik weet niet of je de opmerking ergens al had gelezen, waarom loop je niet eens met je wensenlijstje bij een Computerland, Paradigit, Funprice of Mycom ofzo naar binnen, en vraag je daar desnoods een op maat gemaakte offerte aan.Best kans dat je voor dezelfde prijs hetzelfde systeem met betere componenten hebt, of wellicht exact hetzelfde voor minder geld. Houdt er ook rekening mee dat je met een maatsysteem vaak meer uitbreidingsmogelijkheden hebt, vooral die HP's zijn vaak niet extreem veel meer uit te breiden.

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
DaNiEl KuNsT schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 23:49:
[...]

offtopic:
ach jah, dat is ie gewend. ook tegen mensen die langer dan 1 dag geregged zijn en ook een goede startpost hebben... :r
....
offtopic:
Ach jah, wat er staat is gewoon zo, debuggen is ook een optie. Iets neerzetten en 'wat moet ik nou' kan iedereen en is wel makkelijk. Blijkbaar snap je dat zelf niet, en snap ik dus niet waarom je een applicatie in vb.net aan het maken bent als je 'blijkbaar' geen idee heb waar je eigenlijk mee bezig bent.

ps: dit gaat niet over deze post!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Ok, het is nu wel weer duidelijk he. :/ Deze topicstart is niet helemaal geschikt voor een topic als deze, daarom gaat dit topic op slot. Ik raad je aan even de faq door te lezen, aangezien je hier best nieuw bent. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.