Netwerk achter Chello.

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
ik zit bij chello (com21) en ik wil een netwerk maken waar een dockingbar (lite versie van een docking bay, geen uitbrijdingssloten) met een netwekkaart erin.
(AMD PCNET ehthernet family)
een gewone computer met de netwerkkaart van chello erin. ( 3com Etherlink XL TPO 10 mb etherlink NIC)
ze zijn allebij ethenet dus ik denk dat ze wel compatible zijn
ik weet alleen niet of ik de netwerkkaart van chello kan gebruiken voor andere doeleinden? ik weet het niet zeker. heb eens gehoord dat dat niet kan.

ik heb win 98 op de pc en win 95 op de laptop

kan iemand mij vertellen hoe dit allemaal aangesloten kan worden.
en hoe ik ervoor zorg dat ze het niet kunnen zien bij chello?

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Chello herkent het blabla nummer van je netwerk kaart. wil je internet hebben moet je die niet voor ander doeleinden gebruiken.
sharen van internet kan natuurlijk wel.

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

blabla nummer = MAC adres

How bad is it on a scale from one to Spurs

• elemans
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 15:54
Het is de vraag wat en of chello iets met dat MAC adres doet... in ieder geval niet om te controleren of je de originele geleverde kaart gebruikt, ik surf nu al een tijdje met een andere kaart, werkt perfekt.

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:00
Inderdaad, hier in het hoge noorden (voorheen kabelnoord nu chello) mochtje zelf een netwerkkaartje kopen en gebruiken.
Ne2000 kaartje erin gegooid , werkt perfect.

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Het ligt er dus duidelijk aan welke provider je hebt, dus niet chello maar de "echte". Hier in Amsterdam is je verbinding mac-adres gebonden.

Verwijderd

wij raggen hier bijna dagelijks een ander netwerkkaartje in de server (voor kabelmojem) dus chello is zeker NIET mac-adress gebonden :)

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
Allemaal erg leuk ... maar in het vroegere A2000-netwerk hoef je niet te proberen met een ander MAC-adres in te loggen :) dan heb je gewoon GEEN verbinding.
Als je dus een netwerk wil met behoud van je internet (en die dus ook wil sharen) zul je in de "Chello"-pc een 2e netwerkkaart moeten plaatsen (en dan heb je alleen een lokaal netwerk) en als je daarna ook je internet-verbinding wilt sharen, dan zul je ook met proxy-software aan de gang moeten zoals Sygate, WinGate etc ... in WINDOWS98se en Windows 2000 is de mogelijkheid om je internet over je eigen netwerk te sharen zonder het gebruik van aparte Proxy-software
SuC6

Verwijderd

Het maakt helemaal niet uit of je een ander netwerk kaartje gebruikt als je er al eentje in had zitten hoefde je der niet eens eentje te kopen (of derin te pleuren)

• Agent-X
  • Niet online
hier in Eindhoven is het helaas wel MAC blabla gebonden ;)

• Gert
proxy-software aan de gang moeten zoals Sygate, WinGate etc ... in WINDOWS98se en Windows 2000 is de mogelijkheid om je internet over je eigen netwerk te sharen zonder het gebruik van aparte Proxy-software
Internet Connection Sharing, zoals in Windows 9x / 2000 en proggies als **Gate zijn geen proxyservers. Het enige dat zijn doen is ip-adressen omvouwen tot het "Internet-ip", connectie delen dus. :) Een proxy server cached ook pagina's, zodat dit minder verkeer op de connectie met het internet oplevert.

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
ok bedankt voor jullie hulp. :)

ik heb nu nog een vraagje: :o

worden de prestaties van je computer merkbaar beivloedt door zwaar netwerk verkeer (bijv. douwnen van een proggie) op je LAN als je spelletjes speelt?
de server wordt nl. ook gebruikt om spelletjes op te spelen.

thnx alot!!!

P.S. Ik zit in gelderland.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Neem een 386 met 8mb of hoger en installeer sharethenet (www.sharethenet.com) en je heb een volledige linux rooter !!! Werkt perfect !

• Gert
Downen gaat meestal met zon 80 KB/s, terwijl 1 MB het maximum is met 10 Mb kaartjes, dus dat is geen "zwaar" netwerkverkeer. 't Is wel zo dat bij gebruik van betere (lees 3Com ;)) kaarten heb je minder last van de overhead die het met zich mee brengt. Ook wil een pci kaartje wel helpen.
Pagina: 1