Xenox Music Manager, geheugen uitbreiden?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9705

Topicstarter
Op mijn werk hebben we een Xenox Music Manager. Wellicht kennen jullie dit apparaat als het touchscreen in menig café dat voor de muziek zorgt.

Maandelijks krijgen we een cd toegestuurd met daarop de nieuwe nummers om het apparaat te updaten. De harde schijf is vol, en muziek verwijderen, dat is vrijwel onmogelijk. (ethisch onmogelijk) Dus, wil ik meer ruimte!

Nu zat ik een beetje te zoeken hoe zelf de harde schijf uitgebreid kan worden. Het enige dat ik weet is dat het (waarschijnlijk) op Linux draait. Het is een oudere versie, en de nieuwere draaien allemaal op linux. Wie weet of het mogelijk is om er een nieuwe schijf in te zetten?

Het makkelijkste lijkt mij natuurlijk eentje bij pluggen, maar aangezien het systeem redelijk simpel is en de software niet beschikt over het zoeken / plaatsen op andere stations leek het mij het handigste om de huidige schijf in z'n geheel te kopieren naar een nieuwe grotere.

Wie heeft zich hier al eens aan gewaagd, en wie kan mij een uitleg (of een site) geven hoe je een linux disk in z'n geheel kan kopieren op een ándere, grotere disk. Hier spreekt een windowsman, dus ik heb er 0,0 verstand van als het buiten microsoft gaat :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:17
Simpelweg ghosten?

Ghost kan een partitie on-the-fly vergroten, zo kun je een 10gig vrolijk naar een 30gig ghosten waarbij slechts 1 partitie "ineens" 20 gig groter wordt.

Of het werkt? Geen idee. Ik heb wel eens software gezien die je moest (her)activeren bij het verwisselen van een harddisk. Maar als je de huidige disk ghost en verder niet aan gaat k*tten dan help je 'm iig niet om zeep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat ghosten, kan dat simpelweg met norton ghost? (Dus met mijn winXP een linixdisk ghosten?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:17
Anoniem: 9705 schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 22:16:
Dat ghosten, kan dat simpelweg met norton ghost? (Dus met mijn winXP een linixdisk ghosten?)
ja, anders heette het geen ghosten ;)

Uiteraard kun je ook met een variant erop disk kopieeren (Acronis Trueimage oid).

Mijn voorkeur: disk 1 op pri master, disk 2 (lege) op sec master, en booten met een dos-diskette (of cd) met ghost.exe erop en dan disk-to-disk doen. Alleen even opletten dat je de juiste partitie vergroot, je swap partitie 20gig groter maken is nogal zinloos.

Ghosten onder windows ben ik niet zo'n voorstander van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DJSmiley schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 22:19:
Mijn voorkeur: disk 1 op pri master, disk 2 (lege) op sec master, en booten met een dos-diskette (of cd) met ghost.exe erop en dan disk-to-disk doen. Alleen even opletten dat je de juiste partitie vergroot, je swap partitie 20gig groter maken is nogal zinloos.
Dus via bootdisc.com een leuke dosdisk neerladen, en dan met het aloude commando "disccopy d: e:? Of is dat een ander grapje? (aangezien je het over ghost.exe hebt, of zit dat ook in dos?)

Het wekt wel mijn twijfel aangezien dos ook al geen ntfs schijven kan betreden. Waarom lukt dat dan wel met een linuxschijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14829

Nope, diskcopy gaat voor geen meter werken. Maar bij Ghost zit ook een dos-versie (ghost.exe) die 't wel kan. Die heeft nl. z'n eigen lowlevel routines om je schijven en partities te benaderen.
Pagina: 1