Toon posts:

[C++/C#] welke taal gebruiken?

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Helloooow,

Daar we al druk bezig zijn met opzoekwerk enzo voor ons eindwerk zit ik met een vraagje.

We moeten een programma realiseren die in windows draait, waarbij deze moet communiceren met een GSM module die informatie ontvangt van een (landbouw)machine die op het veld staat. Deze stuurt z'n informatie ook door met zo'n gsm module.

Nu dat programma moet de informatie binnenhalen via RS232 en verwerken. En als het geheel verwerkt is ( machine chasissnummer, dealer , soort fout/log etc ) met deze in een mySQL database geplaatst worden op het internet.

Het geheel moet dus een grafische interface hebben (windowsvenster) , en moet kunnen communiceren met RS232 ( Com-poort dus ) en ook verbinding kunnen maken met mySQL ( deze is noodzakelijk omdat daarmee verder gewerkt wordt in het project )

welke taal zou ik best kunnen gebruiken om zoiets te realiseren ? Op programmeren ben ik niet echt een leek, kan java & PHP programmeren, en de basis van C++ ..

ps wat is juist het grote voordeel van C# tov C++ ??

alvast bedankt!

grtz Q.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:58
Hoi,

sorry, maar ik ga dit topic dicht doen. Er zijn hier al zoveel topics geweest over 'welke taal moet ik nemen', en meestal draait het toch altijd uit op een 'discussie' waar iedereen zijn favo-taaltje aanprijst.

Jouw applicatie kan imo in beide talen geschreven worden; er is niet echt één taal die er uit springt mbt jouw probleem.

https://fgheysels.github.io/

Dit topic is gesloten.