[Photoshop CS] "oude film" filter ?

Pagina: 1
Acties:

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
Kweet het,

Dit soort vragen zitten jullie niet op te wachten maar kan het echt niet vinden. Heb verschillende
plugin paketten geprobeerd maar kom het nergens tegen. Ik wil namelijk een foto ouderwets maken.
Net alsof het een film uit de 2e wereldoorlog is. Met van die horizontale lijnen etc.

Alvast bedankt _/-\o_
Michiel

Verwijderd

Zijn die juist niet verticaal?

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ligt er aan hoe je film doorgevoerd wordt :) bij filmcamera's is dat verticaal, en heb je dus kans op verticale strepen. Fotocamera's hebben dat horizontaal :) Overigens alleen als je cam zo is dat ie krassen trekt op je film :)

• michielvz
Ja, sorry ik bedoel verticaal ? Heb je die wel dan ? ;)

Verwijderd

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
voor alles? ;) :P

• michielvz
Bedankt voor de links maar helaas zijn ze allemaal niet gratis. Ik heb het maar 1 keer nodig dus vind het te duur daarvoor. Iemand een die gratis is ?

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Als je het maar een keer nodig hebt doe je het toch met de hand?

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-12-2025

jwbagger

,.-~'`'~-.,

importeer 'm anders in première, gooi er daar zo'n filter overheen (zitten daar voorzover ik weet wél standaard in), en exporteer dat dan weer als losse frame :)

[ Voor 10% gewijzigd door jwbagger op 09-07-2005 02:33 ]

Verwijderd

http://www.thewebmachine.com/photoshop/aging/aging.html

Hier heb je een mooie tutorial.

edit: Dat werkt dus niet helemaal. Als je op deze site (http://www.thewebmachine.com/) langs de tutorials loopt kom je hem ook tegen. 'Aging foto' heet ie

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2005 12:57 ]

Verwijderd

michielvz schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 02:21:
Bedankt voor de links maar helaas zijn ze allemaal niet gratis. Ik heb het maar 1 keer nodig dus vind het te duur daarvoor. Iemand een die gratis is ?
Neem je me nou in de zeik, je koopt Photoshop CS en vind 19,95 voor een filter te duur?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 20:25:
[...]

Neem je me nou in de zeik, je koopt Photoshop CS en vind 19,95 voor een filter te duur?
Als hij er geen geld voor over heeft, dan kan dat toch? zeker als het maar voor 1 plaatje is, niet iedereen is een proffesionele photoshopper (misschien heeft hij het niet eens gekocht).

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Ff relativeren....

Kan niks bewijzen ofzo... maar 90% hier zal PS echt niet legaal hebben hoor....

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Dacide schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 21:01:
Ff relativeren....

Kan niks bewijzen ofzo... maar 90% hier zal PS echt niet legaal hebben hoor....
En je punt is? Als je dure software steelt dan kan je geen goedkope plugin ervoor kopen?

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Mijn punt is dat als iemand PS CS illegaal heeft, hij ook geen moeite zal doen om die plugin te kopen.

;)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-01 12:45

Mentalist

[avdD]

Wat een nutteloze discussie. Je kan toch wel zo vaak Photoshop gebruiken dat je daar het geld voor overhebt, en geen geld overhebben voor een filter wat je maar 1x gebruikt?

Misschien heeft hij zelfs een studentenlicentie ofzo.

Anyway, kan je zelf niet wat expirimenteren? Zwart wit, blur, zelf wat lijnen trekken.. Je kan het proberen :). Ik kan er zelf zo ook geen guide voor vinden.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-01 18:47
Zoiets dus:

Afbeeldingslocatie: http://img229.imageshack.us/img229/9813/fontein0105072005f220iso320110.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img229.imageshack.us/img229/5573/fontein0105072005f220iso320111.jpg

Keb dat plugin bestandje ooit es doorgestuurd gekregen van een vriend; dus weet eigenlijk niet of het freeware of pay is. Maar ik doe er nooit wat mee, dus als ik je er gelukkig mee kan maken, post dan ff je foto; dan post ik vervolgens de film-versie.

Furthermore denk ik niet dat het moeilijk is zoiets zelf in elkaar te prutsen.
Tis volgens mij gewoon iets a la een reguliere filmgrain filter en een bepaalde kleurfilter en wat vlekjes brushen oid. Sowieso veel uitproberen.

[ Voor 23% gewijzigd door Silent Thunder op 09-07-2005 23:22 ]

Verwijderd

Ik weet het, geen plugin, maar Photo-Brush van Mediachance heeft een goede, instelbare oude-foto-filter. De shareware-versie is 30 dagen volledig functioneel.

Dit is niet het beste voorbeeldje (komt van hun site), maar om een idee te krijgen:Afbeeldingslocatie: http://www.mediachance.com/pbrush/images/fun5.jpg
Pagina: 1