Ethernet moden + Wireless USB dongle

Pagina: 1
Acties:

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:56
Ik heb een cablemodem die een verbinding maakt met een pc met een ethernetkaart.

Sinds vandaag een leuk laptopke.

Misschien gek praten maar is het mogelijk dat ik een wireless verbinding maak tussen pc en laptop met een USB wireless dongle ?

Dus stop een USB wireless dongle in de pc en 1 in de laptop en zo wireless gaan met de laptop ?

Is dit mogelijk ?

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:55

-ET-

Phone Home

Ja dat is mogelijk. Dat is een zogeheten AD-HOC verbinding.
Je zal wel een routeer functie moeten instellen op je eigen pc.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Koop gewoon een wireless router. Scheelt een hoop moeite, hoop mogelijke problemen hoop gemis in technische ondersteuning als het een keer niet werkt. En scheelt je een een PC die aan moet staan als je alleen de laptop gebruikt.

Kijk eens naar een Linksys WRT54G, rond de 50 a 70 euro heb je een prima apparaat.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Signs
@bjck

Inderdaad, maar het "netwerkje" is van mijn schoonouders. In principe heb ik er geen moeite mee dat er perse een pc aan moet blijven. Dat zit wel goed.

Hoe zit het moet de routeerfunctie ? Proggrie voor nodig ? Of iets dat je moet instellen in je properties van je netwerkverbinding ?

• -ET-

-ET-

Phone Home

In XP kan je het instellen. Dan is het de Wizard netwerk instellen.

Kan je aangeven op welke netwerkkaart het internet zit (je wired nic) en vervolgens zet hij alles wat op de wireless dongel binnenkomt door naar je wired nic.

• Signs
En windows 2000 ? ;-)

Waarschijnlijk een apart progie hiervoor nodig

• -ET-

-ET-

Phone Home

In 2000 zal je inderdaad een appart programma moeten gebruiken. Sygate had (of heeft misschien nog) vroeger een makkelijk te configureren tooltje daarvoor. Anders winroute oid

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Vanaf Windows 98SE zat ICS (internet connection sharing) toch standaard in Windows?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Signs
bjck schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 23:35:
Vanaf Windows 98SE zat ICS (internet connection sharing) toch standaard in Windows?
i.d.d. Ik zal het eens gaan proberen! Thnx so far
Pagina: 1