Koelpasta op processor

Pagina: 1
Acties:
  • 582 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-07 10:53
Hey
Ik ben hier een pc voor iemand aan het repareren.
Maar ik loop tegen een probleem.
De pc bevriest op 1 of andre manier niets tegen te doen maar toch.
Ik heb de kast open gemaakt en wat zie ik nou over de hele processor gesmeert: Koelpasta. op de bove kant en de onderkant!!!
Dus ik heb er al wat vanafgehaald van de onderkant met watte staafjes maar ik krijg het er echt niet tussenuit uit die pinnetjes.
Maarja de bovenkant is weer netjes schoon en lekker wat koelpasta op de core.
Kan iemand mij helpen :) ?
Bedankt

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-07 14:20
Lijkt me niet dat dat het probleem is van het 'bevriezen' van je PC.. Al zou je met een naald voorzichtig tussen de pinnetjes heen kunnen gaan.. ;)

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:50
omg :X
Denk dat het schoonmaakwerk aan de onderkant veel tijd in beslag gaat nemen. Ik zou met een coctailprikertje de koelpasta proberen te verwijderen

koelt die wel goed met al die koelpaste? :9~

[ Voor 16% gewijzigd door FDMK op 08-07-2005 19:37 ]

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• Cablekevin
the-edge schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 19:36:
Lijkt me niet dat dat het probleem is van het 'bevriezen' van je PC.. Al zou je met een naald voorzichtig tussen de pinnetjes heen kunnen gaan.. ;)
Nee ok maar het is wel nodig dat die rommel weg gaat ;)
ff proberen zo met die naald...
Nog meer ideen ?
spyros schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 19:36:
omg :X
Denk dat het schoonmaakwerk aan de onderkant veel tijd in beslag gaat nemen. Ik zou met een coctailprikertje de koelpasta proberen te verwijderen

koelt die wel goed met al die koelpaste? :9~
Niet echt.

[ Voor 34% gewijzigd door Cablekevin op 08-07-2005 19:38 ]

• the-edge
Cablekevin schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 19:37:
[...]

Nee ok maar het is wel nodig dat die rommel weg gaat ;)
ff proberen zo met die naald...
Nog meer ideen ?
Spyros zegt een coctailprikker, mischien is dat slimmer! Want met een naald beschadig je eerder.. ;) Credits to Spyros ;)

• Rol-Co
  • Laatst online: 17-06 07:45

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Cablekevin schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 19:34:
Hey
Ik ben hier een pc voor iemand aan het repareren.
Maar ik loop tegen een probleem.
De pc bevriest op 1 of andre manier niets tegen te doen maar toch.
Ik heb de kast open gemaakt en wat zie ik nou over de hele processor gesmeert: Koelpasta. op de bove kant en de onderkant!!!
Dus ik heb er al wat vanafgehaald van de onderkant met watte staafjes maar ik krijg het er echt niet tussenuit uit die pinnetjes.
Maarja de bovenkant is weer netjes schoon en lekker wat koelpasta op de core.
Kan iemand mij helpen :) ?
Bedankt
als het gewoon witte koelpasta is maakt het niks uit, vapochillers doen dat allemaal, loopt net zo goed.

het zal toch ergens anders aan liggen

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Kun je het er niet tussenweg spuiten met een compressor of zo'n busje met lucht?? Of voorzichtig ertussenuit spuiten met een waterstraaltje en dan op laten drogen??

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• FDMK
bij mij is er een keer perongeluk koelpaste tussen de pinnetjes van mn gpu gekomen :| dat gaf geel beeld als result :P

• Cablekevin
jealma schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 19:39:
Kun je het er niet tussenweg spuiten met een compressor of zo'n busje met lucht?? Of voorzichtig ertussenuit spuiten met een waterstraaltje en dan op laten drogen??
nope kheb wel een compressor maar zit al vast ;)

• the-edge
jealma schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 19:39:Of voorzichtig ertussenuit spuiten met een waterstraaltje en dan op laten drogen??
Is dat wel verstandig??

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-08 19:47
Dat is nog eens een goed verhaal :9 Ik heb wel een suggestie, ik weet alleen niet of het kan; dus mede tweakers denk met me mee. Pak een groot stuk watten, drenk dit in alcohol en leg daar je CPU in, wel zo dat de onderkant de watten raakt. Door de alcohol word de koelpasta een beetje week en zou je het makkelijker kunnen verwijderen.

• Cablekevin
Heaget schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 19:41:
Dat is nog eens een goed verhaal :9 Ik heb wel een suggestie, ik weet alleen niet of het kan; dus mede tweakers denk met me mee. Pak een groot stuk watten, drenk dit in alcohol en leg daar je CPU in, wel zo dat de onderkant de watten raakt. Door de alcohol word de koelpasta een beetje week en zou je het makkelijker kunnen verwijderen.
Het is niet mijn CPU maar is dat NIET schadelijk ?
Ik heb geen alcohol andere optie :P ?

• FDMK
heb je gelijk in je moet het iig zacht maken want het is echt bocht :X hoewel ik niet weet of die alcohol niet wat doet met de cpu....de bovenkant gaat dat weet ik.
*edit*Andere tweakers gebruiken ook wel eens wasbenzine/terpentine voor het schoonmaken van hun cpu

[ Voor 10% gewijzigd door FDMK op 08-07-2005 19:44 ]

• the-edge
Pak een groot stuk watten, drenk dit in alcohol en leg daar je CPU in, wel zo dat de onderkant de watten raakt. Door de alcohol word de koelpasta een beetje week en zou je het makkelijker kunnen verwijderen.
Dat klinkt beter! Het klinkt redelijk logisch en lijkt mischien wel te werken, als het de processor zelf maar niet aantast (die alcohol..) dadelijk heb je een half blokje over :p

Geen alcohol? Ook geen Strorum? :+

[ Voor 6% gewijzigd door the-edge op 08-07-2005 19:45 ]

• FDMK
wat voor cpu is het bij de weg..

• Cablekevin
the-edge schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 19:44:
[...]

Dat klinkt beter! Het klinkt redelijk logisch en lijkt mischien wel te werken, als het de processor zelf maar niet aantast (die alcohol..) dadelijk heb je een half blokje over :p

Geen alcohol? Ook geen Strorum? :+
Nope ik hoor Terpetine ?

• IceClub
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-07-2025
Dit dacht ik ook "vroeger" maar heb wel eens een stofige print (is een print voor een alarm en rookmelder systeem) bij onse TD ingeleverd en deze spoelen ze soms gewoon ondere kraan af laten drogen, schoon maken en een dag erna draaidie als een zonnetje. stond echt met verbazing te kijken

edit:
Weet natuurlijk niet of dat ook voor een moederbord geld zelf zal ik niet doen :P

[ Voor 12% gewijzigd door IceClub op 08-07-2005 19:48 ]

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
spyros schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 19:40:
bij mij is er een keer perongeluk koelpaste tussen de pinnetjes van mn gpu gekomen :| dat gaf geel beeld als result :P
Als dat artic silver is kan ik me daar wel iets bij voorstellen, maar 'gewone' witte koelpasta is een soort siliconenprut die wel warmte goed geleid, maar niet stroom zou ik denken.

Iets anders: zou het zin hebben om de CPU in de diepvries te mikken (in een plastic zakje) om te zien of die koelpasta wil bevriezen? Dan kun je die er misschien makkelijker afbrokkelen oid.

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Of je steekt je CPU in de vriezer/koelkast totdat de koelpasta hard wordt. ;)
Vervolgens leen je stiekem iemands tandenborstel (liefst niet de jouwe) en borstel je voorzichtig die troep eruit.

Disclaimer:
Het bovenstaande niet al te letterlijk nemen, hé. Ik ben niet aansprakelijk voor eventuele schade.

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Verwijderd

Cablekevin schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 19:43:
[...]

Het is niet mijn CPU maar is dat NIET schadelijk ?
Ik heb geen alcohol andere optie :P ?
97% alcohol haal je bij de kruitvat oid voor 2 euro per fles(je) .. dat mag het probleem niet zijn
Alcohol is beter dan water omdat het gelijk verdampt (en je dus minder kans op sluiting gaat krijgen) en het naar mijn gevoel de pasta ook beter losweekt.

Het slimste is met een (oude :P ) tandenborstel met lange haren er over heen te gaan schrobben.. (je dompelt je tandenborstel dan iedere keer in de alcohol).
als je zorgt dat je haren langer zijn dan de pinnetjes en er niet over heen gaat rammen alsof je roest aan het wegkrabben bent lijkt het me prima te doen :)
offtopic:
pics >:)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2005 19:48 ]

• Cablekevin
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 19:46:
[...]

97% alcohol haal je bij de kruitvat oid voor 2 euro per fles(je) .. dat mag het probleem niet zijn
Alcohol is beter dan water omdat het gelijk verdampt (en je dus minder kans op sluiting gaat krijgen) en het naar mijn gevoel de pasta ook beter losweekt.

Het slimste is met een (oude :P ) tandenborstel met lange haren er over heen te gaan schrobben.. (je dompelt je tandenborstel dan iedere keer in de alcohol).
als je zorgt dat je haren langer zijn dan de pinnetjes en er niet over heen gaat rammen alsof je roest aan het wegkrabben bent lijkt het me prima te doen :)
Goed idee!!! gelijk ff tandeborstel pakke :P
Tis een intel celeron :9

• FDMK
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 19:46:
[...]

offtopic:
pics >:)
Dan wel met een softe-tandenborstel :9

• IceClub
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-07-2025
Cablekevin schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 19:48:
[...]

Goed idee!!! gelijk ff tandeborstel pakke :P
Tis een intel celeron :9
Dan zal ik niet die van je eigen pakken, eerder van zusje als die hebt >:)

Verwijderd

met een harde gaat het ook prima .. nog nooit tandenborstels gezien met haren harder dan cpu pinnetjes 8)7
Gewoon zorgen dat je niet met het vaste gedeelte van de tandenborstel tegen de pinnetjes aanramt.. en het een beetje behouden doen :)

• the-edge
Beheerst dan kom je er wel ;)

Anders gebruik je zo'n knik tandenborstel die doorknikt als je te hard 'poetst' :+ :D

• FDMK
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 19:49:
met een harde gaat het ook prima .. nog nooit tandenborstels gezien met haren harder dan cpu pinnetjes 8)7
Gewoon zorgen dat je niet met het vaste gedeelte van de tandenborstel tegen de pinnetjes aanramt.. en het een beetje behouden doen :)
Ik ben nogal een schrobber ;) t moet allemaal snel zijn dus vandaar :*)

• brutalbasterd
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-07 16:01
Ik bewaar altijd mijn oude tandenborstels voor dit soort grappen.
Je kunt er ook erg goed je fans mee schoon borstelen!!

This message was deleted

• Cablekevin
Bedankt allemaal nu ff mobo cleanen en al die andere rommel en aan zetten :)
Bedankt nogmaals
Julie horen nog van me of ie het doe!

• Rol-Co
  • Laatst online: 17-06 07:45

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

die witte pasta geeft echt niks hoor

en als je toch schoon wilt hebben , neem een plat bakje met klein beetje wasbenzine (geen terpentine dat is vet) leg de cpu er een paar minuten in maar de wasbenzine totaan de pcb.

shut de cpu een paar keer heen en weer na 5 min weken en klaar , laten drogen en als nieuw.

in de vriezer helpt niet, die is maar -18 en koelpasta gaat zeker tot -50.......

.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Verwijderd

Cablekevin schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 20:04:
Bedankt allemaal nu ff mobo cleanen en al die andere rommel en aan zetten :)
Bedankt nogmaals
Julie horen nog van me of ie het doe!
heeft ie z'n mobo ook ingesmeerd dan? 8)7

• FDMK
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 20:13:
[...]

heeft ie z'n mobo ook ingesmeerd dan? 8)7
Als het aan de onderkant van zn cpu zat zit zn socket er natuurlijk ook helemaal onder 8)7 omg gelukkig hoef ik dat niet schoon te maken

Pagina: 1