Toon posts:

[WIFI] wel verbinding maar geen i-net/netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heren, dames,

Ik heb een laptop met een WIFI usb adapter van het merk SMC, een AP ook van SMC

de router staat ingesteld met een WEP beveiliging, de laptop zegt dat er verbinding is met de router maar ik zie me netwerk niet en krijg ook geen Internet heb zo'n beetje alles geprobeert ik kan helaas geen printscreenie maken van de laptop met de instellingen

als jullie een idee hebben hoor ik die graag en probeer die met alle liefde uit ;)
Gr

Marc

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 19:07:
heren, dames,

Ik heb een laptop met een WIFI usb adapter van het merk SMC, een AP ook van SMC

de router staat ingesteld met een WEP beveiliging, de laptop zegt dat er verbinding is met de router maar ik zie me netwerk niet en krijg ook geen Internet heb zo'n beetje alles geprobeert ik kan helaas geen printscreenie maken van de laptop met de instellingen

als jullie een idee hebben hoor ik die graag en probeer die met alle liefde uit ;)
Gr

Marc
Staat je SSID broadcast uit??

Heb je misschien al een IP adres ingevoerd? want dan kan je geen dhcp lease krijgen van de router en kan jou laptop deze dus ook niet vinden...

Draai je windowsXP of een andere OS? Draai je een third party wireless software? of die van winxp sp2?

Volgende keer wat meer info aub...

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Guldan

Thee-Nerd

typ op die laptop eens:

ipconfig /all

en post de resultaten hier eens. Zoals het er nu staat kunnen we aan gokken naar het probleem.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn excuses,

de laptop draait op windows 98, hij krijgt de lease van de router, ze zitten in het zelfde netwerk
Maar ze zien elkaar niet.

onder(laptop) 98 krijg met het IPCONFIG het volgende
ip-adres 192.168.2.103
subnet 255.255.255.0
Gateway 192.168.2.1

Mijn SSID staat enabled op broadcast
SSID BOOM
Wireless mode 11G + 11B
Channel 3
laptop draait IPV adhoc op infrastructure anders heb ik geen connectie meer

WEP beveiligd

Ik draai de software die ik meegeleverd heb gekregen van SMC verder geen andere software ontrent wirreless

kan het misschien zijn dat ik het macadres van de laptop moet invoeren????

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2005 21:23 ]

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:35
je hebt op de laptop de code voor WEP ingevuld :?
dat kan ik namelijk nergens terugvinden in je posts

[ Voor 36% gewijzigd door Grolsch op 11-07-2005 09:07 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Had je toevallig een virusscanner geinstaleerd voordat je die wireless adapter instaleerde? In 9 vd 10 gevallen moet je dan eerst je virusscanner verdwijderen(uitzetten helpt niet). Daarna je verbinding tot stand brengen, en je virusscanner weer installeren.

Met name Norton, McAfee en Panda hebben hier last van en geven exact de symptomen die jij beschijft.

Verwijderd

Probeer in dit soort gevallen altijd eerst zonder beveiliging. Als dat werkt kun je WEP aanzetten. Nu weet je niet waar het probleem zit en wij kunnen je daarbij moeilijk helpen.

Verwijderd

Topicstarter
ik ga mijn WEP ff uitzetten

virusscan zit er niet op (die installeer ik pas nadat eht werkt

Ik post de resultaten zonder WEP aan

Verwijderd

Topicstarter
het blijft hetzelfde effect ik heb connectie maar ik krijg tot de rest geen toegang geen foutmelding iets misschien is de laptop ff te oud om te begrijpen hoe en wat..

Ik ga het proberen met een nieuwere laptop heren iig bedankt

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 15:21:
het blijft hetzelfde effect ik heb connectie maar ik krijg tot de rest geen toegang geen foutmelding iets misschien is de laptop ff te oud om te begrijpen hoe en wat..

Ik ga het proberen met een nieuwere laptop heren iig bedankt
Ik heb een p120 laptop jaren gebruikt met wlan, nergens last van. Tijdje op win98 gedraait zonder wlan problemen en daarna op linux ook zonder problemen. Denk er wel aan dat je voor wlan win98se nodig hebt. Welleswaar een 802.11b kaartje.

Je draait ook op ad-hoc ipv infrastructure, zover ik weet is dat niet mogelijk met een accesspoint (zit in de router) en alleen maar met pc->pc verbindingen. De verbinding moet werken met infrastructure, zoniet staat iets verkeerd ingesteld. Gooi alle WEP/MAC beveiligingen eraf en probeer een infrastructure verbinding te leggen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2005 17:13 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 19:07:
de laptop zegt dat er verbinding is met de router maar ik zie me netwerk niet en krijg ook geen Internet
Als ik het goed begrijp is er wel verbinding maar voor de rest werkt er niets. Je hebt al geprobeerd zonder beveiliging etc. maar dat maakt geen verschil. Ik neem aan dat je in infrastructure mode draait.
De fout kan dan zitten in de lagen boven de verbinding, bijv. in winsock. Probeer eens winsockfix te draaien, vaak helpt dat. Je vindt het op http://www.winsockfix.nl/
Suc6
Pagina: 1