Toon posts:

Programma's 1x op partitie installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit al een tijdje te zoeken, maar ik weet niet goed welke zoektermen ik hiervoor moet gebruiken.
Ik heb een grote hdd gekocht, windows op c, en nu wil ik alle programma's, dus ook virusscanner enz. op een andere partitie installeren. Als ik hem dan een keer formatteer wil ik dus niet alles opnieuw installeren. Nu kan ik er niet achter komen of je dat gewoon kan draaien, of dat je het dan toch nog moet installeren.
Ik denk dat je ook registerbestanden van het programma moet opslaan?
Het gaat om progjes als panda antiv., adobe reader en word. Evt. ook spellen.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:30

André

Analytics dude

Jij wilt dus je OS schijf kunnen formatteren en opnieuw installeren zonder dat je programma's stuk gaan? Dat gaat niet lukken :)

Verwijderd

Topicstarter
André schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 18:51:
Jij wilt dus je OS schijf kunnen formatteren en opnieuw installeren zonder dat je programma's stuk gaan? Dat gaat niet lukken :)
Nee, ik heb 2 partities, een met windows en een met programma's en dan wil ik de windows partitie formatteren en dan windows opnieuw installeren en de programma's van de partitie weer gebruiken.

Verwijderd

Wat je zou kunnen doen is nadat je windows weer opnieuw opgezet hebt , deze met shortcut's weer op je bureaublad kunt zetten.
Maar mijn ervaring met zoiets is dat sommige programma's informatie wegschrijven op je C: schrijf , zodat de programma's niet meer werken op je andere partities ( enigste mogelijkheid was om de
programma's weer opnieuw te installeren ).
Misschien dat je een ghost-image kunt maken van je C: schrijf.
Weet niet of je hier veel aan hebt , maar ja

Suc7

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:30

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 18:57:
[...]

Nee, ik heb 2 partities, een met windows en een met programma's en dan wil ik de windows partitie formatteren en dan windows opnieuw installeren en de programma's van de partitie weer gebruiken.
Dat zeg ik: dat gaat niet lukken ;)

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

André schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 19:28:
[...]

Dat zeg ik: dat gaat niet lukken ;)
As in: registerwaardes etc. Ghost van Windowspartitie maken optie?

LinkedIn WoT Cash Converter

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je zal dan echt met een image moeten gaan werken. Helaas mist er te veel info aan registerentries en dergelijke. Er was gisteren ook nog een topic over. Sla anders de tientallen topics uit het verleden er nog eens over na, het gaat je niet lukken.

Een unattended cd of een image zijn oplossingen in dit geval :) Lees Algemene gedragsregels (Netiquette) nog even na, en ook de Software Algemeen - Beleid. In je topicstart kom ik namelijk niet tegen wat je zelf allemaal al had geprobeerd, en evenmin info over de dingen die je al hebt gevonden. Daarom ga ik het topic sluiten.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.