Toon posts:

Internet valt steeds uit! Modem kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem!

Sinds vorige week dinsdag valt het internet steeds uit. Gewoon helemaal van het internet af. Geen foutmelding o.i.d. en ook het modem geeft aan dat er niks aan de hand is en dat ie normaal gewoon op het internet zou moeten blijven.
Nu dacht ik eerst dat het aan mijn provider lag want deze zou de snelheid verdubbelen en het was 1 van de laatste dagen dat ze het nog zouden kunnen doen voordat ze het allemaal verhoogd zouden hebben. Ze zeiden dat het internet dan eventjes uit kon vallen bij de werkzaamheden. Maar daar ligt het niet aan want mijn snelheid is nu nog steeds hetzelfde! En ik denk niet dat ze meer dan anderhalve week bezig zijn met die werkzaamheden.

Ik denk zelf dat het aan het modem ligt, dat deze kapot is. Maar als iemand dat kan bevestigen zou dat wel heel fijn zijn.

Gegevens:
Wanadoo ADSL Direct
Speedtouch 330 USB-Modem

512/256 verbinding, deze zou voor de maand juli verhoogd worden naar 1024/512. Dat is tot op heden nog niet gebeurd.

Alvast bedankt

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:08

André

Analytics dude

En als je het IP nummer van je modem intyped, kom je dan op de config-pagina van je modem?

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Kun je niet even een ander modem proberen, van de buren oid? Dan ben je er zo achter! Ik had ongeveer hetzelfde probleem, toen bleek het modem veel te warm te worden.

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:59

FlipFluitketel

Frontpage Admin
André schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 18:47:
En als je het IP nummer van je modem intyped, kom je dan op de config-pagina van je modem?
:? Sinds wanneer heeft een usb-modem een ip-adres? (Kan best zijn, maar ik heb het nog nooit gezien bij die speedtouch 330 prullen.)

En zoals hierboven al gezegd wordt, ken je niet iemand die ook adsl heeft en waar je het modem even van kunt lenen?

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Misschien je modem even een tijdje uit laten, dus alle kabels er uit, en een half uurtje later ofzo weer aansluiten? Het zou kunnen dat je modem zich even opnieuw moet aanmelden ofzo?!? Geen idee eigenlijk hoe dat met USB-modems zit.

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Wat doen de lampjes op je modem als je niet meer kunt internetten?

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-01 19:51
andere drivers geprobeerd? andere usb poort geprobeerd, geprobeerd zonder splitter?, hoe branden de lampjes als de verbinding weg valt?

Verwijderd

Topicstarter
André schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 18:47:
Hoe vind ik IP nummer van mijn modem? van internet weet ik wel maar van modem niet...dus
KappuhH schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 18:49:
Kun je niet even een ander modem proberen, van de buren oid? Dan ben je er zo achter! Ik had ongeveer hetzelfde probleem, toen bleek het modem veel te warm te worden.
Ok dat ga ik proberen te regelen, nog een tijdelijke andere tip?
Tropos schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 19:01:
Wat doen de lampjes op je modem als je niet meer kunt internetten?
Zoals ik al zei in de openingspost...volgens mijn modem (de lampjes dus) zou ik gewoon een verbinding moeten hebben en zou er niks fout hoeven te gaan
harryslinger schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 19:16:
andere drivers geprobeerd? andere usb poort geprobeerd, geprobeerd zonder splitter?, hoe branden de lampjes als de verbinding weg valt?
Ok drivers zal ik proberen, USB-Poort ligt het niet aan, is al gechekd, splitter ligt het niet aan, lampjes -->> lees stukje hierboven

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2005 19:19 . Reden: Zag een Post over het hoofd ]

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-01 19:51
ook modem geprobeerd op andere pc?

Verwijderd

Topicstarter
harryslinger schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 19:21:
ook modem geprobeerd op andere pc?
Ik heb een andere PC staan daar heeft hij het nog nooit op gedaan, want daar heeft hij na 10 minuten internet niet eens dataverkeer meer. Daar heeft een vriend van mij (met opleiding) en 2 andere computerbedrijven naar gekeken...zelfs hij en de computerbedrijven wisten daar geen raad mee. Maar ik vond dat niet erg, want toen deed hij het nog wel gewoon op de PC waar hij nu problemen geeft. Dus...
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 19:16:

...Ok drivers zal ik proberen...
Drivers net geprobeerd, helpt geen reet. Direct na upgrade opnieuw opgestart en verbinding gemaakt, toen ik naar dit forum wou gaan, flipte hij er meteen alweer uit, dit heeft dus ook niet geholpen

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2005 19:38 ]

Verwijderd

Zou een ethernet modem neer zetten, lijkt me iets beter gezien dat je snelheid omhoog gaat.
Ik ben begonnen bij 768Kbit down met Planet Advanced en bij 1,5Mbps trok mijn USB modem het al niet meer ;)
Daarna een Etech ADSL Router combo gekocht en op de dag van vandaag, perfect, altijd vol de 8Mbit, ok 6,3 Mbit effectief wat resulteerd in zo'n 850 Kb/sec down ;)

Verwijderd

Topicstarter
jah, maar die ga ik niet sponsore, dat motten mun ouders dan maar doen, en dan wil ik ondertussen nog wel internet hebben. Trouwens die verbinding is nog niet eens geupgrade, daar ga ik ook maar eens een boze mail over sturen.
Pagina: 1