Asus A7N8X-E onboard sound met BPM-studio

Pagina: 1
Acties:

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-02 14:55
Ik ben bezig met het opzetten van een simpel dj systeem met bpm studio op een A7N8X-E moederbord. omdat het allemaal zo goedkoop mogelijk moet (in het redelijke) wilde ik de onboard geluidskaart gebruiken. Maar nu krijg ik het niet voor elkaar om 4 of 6 kanalen te gebruiken. alleen de front audio (kanaal 1+2 in bpm, groene aansluiting) krijg ik werkend. de andere kanalen doen het niet.. Weet iemand hoe ik dit moet oplossen?

Verder zet hij bij het opstarten van bpm studio altijd mijn systeem weer naar 2 kanelen terug 8)7 , ipv de door mij ingeselde 6 (5,1 sound, die ik volgens mij nodig heb om in bpm studio meerdere kanalen te gebruiken)

Weet iemand waar dit aan ligt? laatste drivers draai ik al.. maar het niet doen... :(

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

Verwijderd

Even voor het beeld...
Je hebt 1 ingang op je soundcard (line in) welke je gebruikt (?).. dit is de blauwe plug.
Verder heb je dan twee uitgangen (groen en roze, roze is mic-in)
Zal dit het probleem dan zijn |:( of lees ik verkeerd...

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-02 14:55
Nog even een beter uitleg:
Om met BPM-studio lekker te kunnen draaien (met mengtafel) wil ik voor elke player een apart (stereo) kanaal hebben.. Daarvoor kun je in BPM studio de kanalen selecteren die je wilt gebruiken (1+2, 3+4 en 5+6). Dit wordt ook goed door BPM studio gedetecteerd. Maar het probleem is nu dat alleen kanaal 1+2 geluid geeft, als ik een ander kanaal selecteer (dat zou dan dus de rear speakers zijn of de front en sub). Dit zijn de paarse en de oranje aansluiting op het moederbord.. (line in of mic zou ook kunnen door die optie aan te zetten, maar daar zie ik het nut niet van in.)

Is dit zo begrijpbaar?

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

Verwijderd

Beter begrijpbaar als in .. zoek ni GOT search en ik kom zestig topics tegen welke tegen jouw topic aanleunen ..

Hier al in gekeken? (zoekterm gebruikt onboard sound meerdere kanalen mengen)

In How to become a DJ ... ook veel info gevonden..,