Webserver laat router zien

Pagina: 1
Acties:
  • 549 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• YscO
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-04 20:36
Thuis heb ik een webserver opgezet om te testen. Deze werkt op het interne netwerk (192.168.x.x) perfect. Ik kan mijn pagina's benaderen.

Nu heb ik een belkin router en dus moet ik de poorten forwarden naar de PC van de server. Zo gezegd zo gedaan. De poorten zijn geforward en andere mensen kunnen de webserver prima benaderen.

Ik zelf kan de webserver enkel benaderen als ik een proxy server gebruik. Anders krijg ik de welkoms pagina voor de instellingen van m`n router te zien. Dit is heel vervelend.

Heb contact gehad met belkin hierover. Die vertelde mij dat ik iets moest aanpassen in mijn hosts document. Zijn er misschien andere mogelijkheden en of tips om dit probleem te verhelpen?

[ Voor 3% gewijzigd door YscO op 08-07-2005 17:56 ]

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:40
Het Grote Poortmappingsverhaal

Eerste gedeelte al gelijk

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
In je router de poort voor de webadmin op een andere poort zetten.

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

hosts file aanpassen en je domein koppelen aan je interne ip

"Grandma was slow, but she was old....!!"

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:09
YscO schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 17:55:
Heb contact gehad met belkin hierover. Die vertelde mij dat ik iets moest aanpassen in mijn hosts document. Zijn er misschien andere mogelijkheden en of tips om dit probleem te verhelpen?
Dan pas je je hosts aan? Leuk probleem dit, je komt zelf al met de oplossing! :P

Andere mogelijkheden zijn er niet denk ik.
Osiris schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 17:59:
In je router de poort voor de webadmin op een andere poort zetten.
Dan zie je die webadmin niet meer als je hem probeert uit te testen, maar denk dat die router dan nog geen nat loopback ondersteund? (Alsin: Dan krijg je niets meer te zien ipv je router welkomstscherm?)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-05 11:36
Router kopen met NAT Loopback. Anders is een goedkope oplossing inderdaad het aanpassen van je hostfile. Webadmin op een andere poort zetten heeft 0,0 nut.

• YscO
Ik had gehoopt dat er andere oplossingen waren. Er zit dan enkel niks anders op dan de hosts aan te passen. Dan ga ik opzoek naar een goede tutorial daarvoor, merci.

Verwijderd

ik wou al zeggen, wat is erm is met je hosts file aanpassen :?

• Osiris
  • Niet online
Icey schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 18:03:
Router kopen met NAT Loopback. Anders is een goedkope oplossing inderdaad het aanpassen van je hostfile. Webadmin op een andere poort zetten heeft 0,0 nut.
Wat is dat nou voor onzin.. Ik heb een Draytek router met NAT loopback standaard aan. Default is de webmin op poort 80. Zodra je aanvinkt dat hij ook managable moet zijn via 't internet gaat de webmin vóór de eventuele ingestelde NAT-portmap, wat uiteraard een logische beslissing is. Je wilt jezelf door een foutje niet remote buitensluiten, wel? Derhalve kom je dan dus níet bij je webserver en zul je toch écht je poort van de webmin moeten veranderen.
Dus ja, de webadmin op een andere poort kan zeer zeke wel nut hebben.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-05 11:36
Osiris schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 18:43:
[...]

Wat is dat nou voor onzin.. Ik heb een Draytek router met NAT loopback standaard aan. Default is de webmin op poort 80. Zodra je aanvinkt dat hij ook managable moet zijn via 't internet gaat de webmin vóór de eventuele ingestelde NAT-portmap, wat uiteraard een logische beslissing is. Je wilt jezelf door een foutje niet remote buitensluiten, wel? Derhalve kom je dan dus níet bij je webserver en zul je toch écht je poort van de webmin moeten veranderen.
Dus ja, de webadmin op een andere poort kan zeer zeke wel nut hebben.
Afgezien van het feit dat manageble van de buitenkant niet enorm slim is imho had ik allang eventjes bij belkin gekeken om te zien dat dat ding geen nat loopback ondersteund. Vandaar dat het 0,0 zin heeft op zijn router, itt wat je eerder zei. No offence, maar je bericht komt lichterlijke 'agressief over... ;)

• Osiris
  • Niet online
Icey schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 18:56:
[...]

Afgezien van het feit dat manageble van de buitenkant niet enorm slim is imho had ik allang eventjes bij belkin gekeken om te zien dat dat ding geen nat loopback ondersteund. Vandaar dat het 0,0 zin heeft op zijn router, itt wat je eerder zei. No offence, maar je bericht komt lichterlijke 'agressief over... ;)
Manageble van buitenaf kan best handig zijn voor routers zonder VPN-server :) Mijn excuses iig ;) 'Agressief', nah, beetje sjago, 2 nachten slecht geslapen, vandaar ;)

• YscO
Het is allemaal gelukt via het hosts bestand. Nogmaals bedankt voor de tips :) (en voor sommige slaap goed ;))
Pagina: 1