Ik heb hier 2 terminal servers staan met als OS Win2K3 zonder SP1. Ze zijn niet volledig gelijk qua registry en software want de ene server heeft extra PakketX en de andere server PakkketY. Wat ze wel hetzelfde hebben is onder andere Office 2003. Op dit moment geldt voor bestanden als BMP, GIF en JPG dat bij dubbelklikken altijd de "Windows Fax & Picture Viewer" wordt geopend.
Vraagstelling:
Alle BMP, GIF en JPG moeten vanaf heden worden geopend met Microsoft Picture Manager (onderdeel van Office 2003).
Mijn probleem:
Omdat de servers niet gelijk zijn, lijkt het me een setting te worden in de registry per user-ID want
- HKEY_CLASSES_ROOT werkt niet bij aanpassen van de BMP/GIF/JPG-key
Op welke eenvoudige manier ga ik ALLE users binnen dezelfde OU omzetten naar het nieuwe pakket als default-pakket? Zelf dacht ik aan een policy op de OU maar binnen de GPO-editor van Win2K3 valt dit soort default-dingen niet in te stellen.
Vraagstelling:
Alle BMP, GIF en JPG moeten vanaf heden worden geopend met Microsoft Picture Manager (onderdeel van Office 2003).
Mijn probleem:
Omdat de servers niet gelijk zijn, lijkt het me een setting te worden in de registry per user-ID want
- HKEY_CLASSES_ROOT werkt niet bij aanpassen van de BMP/GIF/JPG-key
Op welke eenvoudige manier ga ik ALLE users binnen dezelfde OU omzetten naar het nieuwe pakket als default-pakket? Zelf dacht ik aan een policy op de OU maar binnen de GPO-editor van Win2K3 valt dit soort default-dingen niet in te stellen.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof