[2003] Terminal Server Settings voor MS Picture mgr*

Pagina: 1
Acties:

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Topicstarter
Ik heb hier 2 terminal servers staan met als OS Win2K3 zonder SP1. Ze zijn niet volledig gelijk qua registry en software want de ene server heeft extra PakketX en de andere server PakkketY. Wat ze wel hetzelfde hebben is onder andere Office 2003. Op dit moment geldt voor bestanden als BMP, GIF en JPG dat bij dubbelklikken altijd de "Windows Fax & Picture Viewer" wordt geopend.

Vraagstelling:
Alle BMP, GIF en JPG moeten vanaf heden worden geopend met Microsoft Picture Manager (onderdeel van Office 2003).

Mijn probleem:
Omdat de servers niet gelijk zijn, lijkt het me een setting te worden in de registry per user-ID want
- HKEY_CLASSES_ROOT werkt niet bij aanpassen van de BMP/GIF/JPG-key

Op welke eenvoudige manier ga ik ALLE users binnen dezelfde OU omzetten naar het nieuwe pakket als default-pakket? Zelf dacht ik aan een policy op de OU maar binnen de GPO-editor van Win2K3 valt dit soort default-dingen niet in te stellen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:34

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Je zou de gewenste registry instellingen vanuit HKCU in een *.reg bestand kunnen zetten en deze tijdens het login script silent importeren via regedit.exe.

[ Voor 5% gewijzigd door Microkid op 08-07-2005 17:22 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• MAX3400

MAX3400

Topicstarter
Microkid schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 17:13:
Je zou de gewenste registry instellingen vanuit HKCU in een *.reg bestand kunnen zetten en deze tijdens het login script silent importeren via regedit.exe.
*woops*
Ben iets essentieels vergeten; de clients (PC's) zijn thin clients zonder mogelijkheid van lokaal iets wegschrijven in een registry.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:34

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

MAX3400 schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 17:29:
[...]
*woops*
Ben iets essentieels vergeten; de clients (PC's) zijn thin clients zonder mogelijkheid van lokaal iets wegschrijven in een registry.
Hoeft ook niet, aangezien je bij Terminal Services een speciaal Terminal Services profiel gebruikt wat je (neem ik aan) ergens centraal opslaat. Het inlogscript heeft alleen invloed op dat profiel, niet op de lokale registry van de thin client.
Je moet natuurlijk wel denken vanuit de Terminal Server, niet vanuit de client :)

[ Voor 8% gewijzigd door Microkid op 08-07-2005 17:49 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• MAX3400

MAX3400

Topicstarter
Microkid schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 17:48:
[...]

Hoeft ook niet, aangezien je bij Terminal Services een speciaal Terminal Services profiel gebruikt wat je (neem ik aan) ergens centraal opslaat. Het inlogscript heeft alleen invloed op dat profiel, niet op de lokale registry van de thin client.
Je moet natuurlijk wel denken vanuit de Terminal Server, niet vanuit de client :)
Nee, dan zitten we in ieder geval op dezelfde lijn. Je ziet inderdaad dat elke user ( +SID) op elke TS in de registry staat met zijn/haar settings. Lijkt me een goed plan; ik ga hier maandag even met experimenteren aangezien Microsoft niet echt scheutig is met reg-keys omtrent Office en voornamelijk niet met de additionele programma's zoals "Microsoft Picture Manager"; anders maar op bestands-formaat iets verzinnen in de registry.

• mbrouwer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-02 18:36
Ik heb eens zitten vroeten in het registry en ik zag dat je in :
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.bmp
een String Value "Application" moet aanmaken met daarin de executable van de gewenste applicatie (bijvoorbeeld Notepad.exe) maar in jouw geval is dat "OIS.exe"

"And As A Finishing Touch... God Created The Dutch"

• MAX3400

MAX3400

Topicstarter
mbrouwer schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 18:42:
Ik heb eens zitten vroeten in het registry en ik zag dat je in :
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.bmp
een String Value "Application" moet aanmaken met daarin de executable van de gewenste applicatie (bijvoorbeeld Notepad.exe) maar in jouw geval is dat "OIS.exe"
Toppertje; scheelt me weer even wat uitzoek-werk :P

Heren/dames, tot zover bedankt. Mijn werkdag zit erop; ik ga maandag fijn een paar (produktie-)servers omver trekken met genoemde suggesties!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

MAX3400 schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 18:53:
[...]

Toppertje; scheelt me weer even wat uitzoek-werk :P

Heren/dames, tot zover bedankt. Mijn werkdag zit erop; ik ga maandag fijn een paar (produktie-)servers omver trekken met genoemde suggesties!
zou eerst 1 server proberen. In ieder geval had jezelf in de richting van het koppelen van fileextensie aan X programma kunnen denken. Al dan niet gekoppeld in de registry of met scripting.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je MS Picture Manager opstart (in install mode), en vervolgens in het menu alle filetypes aanklikt ben je er al :)

Moet je alleen even kijken ofdat je in HKEY_CLASSES_ROOT\OISBMPFIle en OISJPGFIle e.d. wel rechten voor alle users hebt, en al je users zullen voortaan de MS Picture Manager gebruiken :)
Pagina: 1