abit Fatal1ty Spdif niet werkend

Pagina: 1
Acties:

• Mastruberik
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-01-2022
Hallo,

ik heb een nieuwe moederbord gekocht, een abit fatal1ty an8. Daarbij zit ook een geluidskaart onboard. Maar het is wel een insteek kaart ipv echt onboard zoals de nfs7 heeft. De insteek kaart is van audiomax, maar het is wel een realtek ALC658, Volgens de nvida mixer dan.

Als ik mijn versterker(denon avr-1601) met spdif erop aansluit werkt het helemaal niet. Maar als ik de dvd speler met dezelfde spdif kabel aansluit werkt het weer wel.(ligt dus niet aan de versterker en kabel lijkt mij).

Heb de nieuwst nforce4 drivers geinstalleerd en ook de drivers die er bij zijn geleverd voor de zekerheid en om te testen, maar er komt helemaal geen geluid via de spdif out aansluiting. Heb ook de instellingen in windows en met het programma gewijzigd, zonder resultaat.

Als ik naar de spdif uitgang kijk die naar de versterker ga, als er geluid uit hoort te komen, dan zie ik ook geen licht of iets dergelijks. Met een analoge aansluiting doet die het wel perfect.

Weet iemand misschien waar het aan kan liggen of hoe het is opte lossen?

Verwijderd

Ook al losse drivers voor de addon card geprobeerd in plaats van nforce4 drivers?
Zie het niet staan namelijk