Toon posts:

ASUS WL-500g Port forwarding probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai hier een FTP server op een pc, maar de 500g wil de poort niet echt forwarden. Heb een static IP ingesteld, hiernaar poort 21 geforward met TCP protocol, client ingesteld op pasv mode, pasv range ingesteld in zowel server en de router, en toch doet hij niets.

De client kan niet connecten, en in de server logs verschijnt ook geen forward. Via het lokaal ip werkt de ftp server wel dus die is verder correct ingesteld. Zie ik nog iets over het hoofd, zijn er meer mensen waarbij de 500g gewoon niets forward?

Ow, oplossingen als: hang een usb schijf aan je router enzo heb ik natuurlijk niets aan :) Ik weet dat dat mogelijk is, maar ik moet toch echt deze pc werkend krijgen :)

Verwijderd

Jouw poort 21 staat niet geforward naar een host die op dit moment aan staat. Ik kan nl. niet telnetten naar jouw IP-adres op poort 21.

Kijk nogmaals je portmap in je router na en check of je niet toevallig een (Windows-) firewall draait die deze poort blokkeert.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dus het probleem, poort 21 staat geforward naar het correcte ip adres waar de server ook op draait. Poort en ip heb ik in beide 100x gecontroleerd, die kloppen. En ik draai geen windows firewall atm, en heb de poort lokaal nergens geblokkeerd. Voordat de pc achter de router stond werkte de ftp nl perfect, en binnen m'n lan is hij ook prima bereikbaar.

Moet er trouwens geen forward in de router logs verschijnen ongeacht of mijn ftp die accepteert?

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 16:41:
Moet er trouwens geen forward in de router logs verschijnen ongeacht of mijn ftp die accepteert?
Ja, entries bij Virtual Server verschijnen ook in Status&Log > Port Forwarding.

En bij System Log moet je de telnet poging van JSS kunnen zien.

[ Voor 12% gewijzigd door Voutloos op 08-07-2005 16:46 ]

{signature}

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Welke ip range gerbuik je voor je router en na je router?

Self reflection is the school of wisdom

Verwijderd

Topicstarter
Voutloos schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 16:44:
[...]

Ja, entries bij Virtual Server verschijnen ook in Status&Log > Port Forwarding.

En bij System Log moet je de telnet poging van JSS kunnen zien.
Ja, en die zie ik dus niet, dat is een beetje het hele eieren eten :)

Heb mijn puters trouwens in de 192.168.1.xxx range zitten, of bedoel je dat niet?

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:04

Cryonist

- Something clever -

Zit er geen firewall in de router die nog opengezet moet worden? Meen ook iets te herinneren dat FTP port 20 en 21 gebruikt, de een voor verificatie en de ander voor dataverkeer.

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Heb ook een probleem met FTP server opzetten en deze goed forwarden. Een gewone webserver lukt wel gewoon, maar mijn forwarden lijkt niet goed te gaan, hier mijn FTP login-log:
Connecting to 82.72.102.xxx, Port 81 (#1)
Connected. Waiting for response.
220-Microsoft FTP Service
220 Welcome banner.
USER anonymous
331 Anonymous access allowed, send identity (e-mail name) as password.
PASS xxxxxx
230-Welkom op mijn FTP server.
230 Anonymous user logged in.
SYST
215 Windows_NT
PWD
257 "/" is current directory.
TYPE A
200 Type set to A.
PORT 192,168,1,189,4,57
500 Invalid PORT Command.

PASV
227 Entering Passive Mode (192,168,1,189,4,58).
LIST
426 Connection closed; transfer aborted.
Zie het bold-gehighlighte stukje. Op de een of andere manier gaat het FTP programma proberen mijn locale netwerk te benaderen? Ik heb op m'n router de poort 81 geforward naar mijn computer, en daar IIS zo ingesteld dat hij poort 81 als FTP server gebruikt...

* Blue-eagle zucht

Wat doe ik nu verkeerd?

Verwijderd

Voor zover ik* weet kan je in IIS geen "passive mode ip address" instellen, de server antwoord dus altijd met zijn eigen LAN IP adres. Achter een NAT router gaat dat niet goed tenzij er een FTP proxy functie in zit die het IP adres aanpast. In jouw geval dus niet. IIS achter NAT werkt dan alleen in active mode, iets dat je niet wilt omdat de client meestal achter een firewall zit en dus geen inkomende connecties accepteert.

Conclusie: Je gebruikt de verkeerde software. ;) In de meeste andere FTP software kan je je externe WAN IP opgeven en dit IP wordt dan naar de client gestuurd bij passive mode. Kijk eens naar Gene6, BulletProof of Serve-U FTP Server.

Poort 20 (FTP Data) forwarden hoeft niet. Nooit!

• Nitroglycerine
  • Laatst online: 21:06

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Poort 20 vergeten door te lussen.

Poort 21 wordt gebruikt voor het inloggen en het bijhouden van de daadwerkelijke dataoverdracht.
De data zelf gaat over poortje 20.

Die aanzetten in je WL500g en dan moet het wel lukken.

Hier kon uw advertentie staan

• Nitroglycerine
  • Laatst online: 21:06

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2005 @ 10:56:
Poort 20 (FTP Data) forwarden hoeft niet. Nooit!
Onzin!

Zonder poort 20 kun je geen data van en naar de ftp server trekken, en houdt het op bij authenticatie.

Hier kon uw advertentie staan

Verwijderd

Er komt echt geen dataverkeer binnen op poort 20 bij een FTP server. Poort 20 wordt door de FTP servers gebruikt als source port en alleen in active mode. Verdiep je eerst eens in de materie voordat je zelf onzin gaat roepen. :X

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:40
Waarschijnelijk zit voor jou wl500g ook een ander modem/router, is deze ook geforward of transparant?

Verwijderd

Topicstarter
Poort 20 is geforward like I said, En ik gebruik al Bulletproof.
Pagina: 1