Ik heb sinds vorig jaar een WRT54G en heb eigenlijk nooit echte problemen gehad (behalve bij hoge doorvoer, bijv. met P2P). Ik heb nu echter sinds begin deze week het probleem dat de wireless verbinding lijkt weg te vallen. Dit wordt niet geregistreerd in XP (het informatieballonnetje verschijnt niet), maar met name in World of Warcraft krijg ik nu regelmatig disconnects (terwijl andere spelers nergens last van hebben). Ik merk het ook met surfen, het duurt dan soms even voordat hij de verbinding kan maken en de pagina verschijnt.
Ik heb een laptop (IBM T30 met ingebouwde WLAN 801.1b) en een pc (met een Linksys 801.1g kaartje) op de router aangesloten. Mijn vriendin en ik spelen op beide systemen WoW, maar we krijgen niet tegelijkertijd een disconnect. Ook is er geen regelmaat in de disconnects te ontdekken, soms 2x in 10 minuten, dan weer een uur niks, om vervolgens weer een paar keer kort achter elkaar te disconnecten.
Wat heb ik al geprobeerd:
- Ik heb de laptop al rechtstreeks aan het ADSL modem (Allied Data Copperjet 811, Demon 2Mbit verbinding) gehangen -> geen disconnect
- Ik heb een grote file (350Mb) gekopieerd van de ene computer naar de andere -> geen disconnect.
- Ik heb de computer met een draadje aan de router gehangen -> disconnect
- Andere firmwares op de router geinstalleerd -> disconnect
- Met netstumbler de verbinding gecheckt, maar ik begreep later dat dit niet het beste programma hiervoor was. Zag wel wat disconnects in de grafiek verschijnen.
Iemand nog ideeen of tips die ik kan proberen?
Ik heb een laptop (IBM T30 met ingebouwde WLAN 801.1b) en een pc (met een Linksys 801.1g kaartje) op de router aangesloten. Mijn vriendin en ik spelen op beide systemen WoW, maar we krijgen niet tegelijkertijd een disconnect. Ook is er geen regelmaat in de disconnects te ontdekken, soms 2x in 10 minuten, dan weer een uur niks, om vervolgens weer een paar keer kort achter elkaar te disconnecten.
Wat heb ik al geprobeerd:
- Ik heb de laptop al rechtstreeks aan het ADSL modem (Allied Data Copperjet 811, Demon 2Mbit verbinding) gehangen -> geen disconnect
- Ik heb een grote file (350Mb) gekopieerd van de ene computer naar de andere -> geen disconnect.
- Ik heb de computer met een draadje aan de router gehangen -> disconnect
- Andere firmwares op de router geinstalleerd -> disconnect
- Met netstumbler de verbinding gecheckt, maar ik begreep later dat dit niet het beste programma hiervoor was. Zag wel wat disconnects in de grafiek verschijnen.
Iemand nog ideeen of tips die ik kan proberen?
Xbox Live: Chevalric