Toon posts:

inet sharen dmv WiFiStick lukt niet??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik zal het even proberen uit te leggen.

Ik heb hier de wanadoo Livebox staan (ADSL Router) met een x-kabel naar mn desktop PC toe.
De desktop heeft een WiFi stick erin die als accesspoint draait.

Als ik nu met mn laptoppie via mn desktop het internet wil opgaan doet ie het niet.

Kan iemand mij hiermee helpen??

Ik heb gewoon de wizard van winxp gedraaid om de LAN als primair internetverb. in te stellen en de draadloosverbinding maakt via LAN verbinding via het internet. Maar dat wilt niet echt.

IPAdres Desktop: 192.168.5.10
Ipadres router: 192.168.5.1

Ipadres draadloosverb. op desktop: (auto) 169.254.168.166
subnet 255.255.255.0, gateway: /

IPadres laptop: (auto) 169.254.167.xxx
Subnet: idem, gateway: /

Ik zag al dat mn lappie .167 pakt maar of dit nu echt een probleem is. Verder heb ik verschillende gateways geprobeerd (van router, desktop etc) maar soms kan ik eventjes op internet met laptop maar dan doet de inet het weer niet op de desktop.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, heb nl. de search + g00gle al geprobeerd maar kan dit soort specifieke problemen even niet vinden

Bedankt,

Gr.
Gothax

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:55

Guldan

Thee-Nerd

Ipadres draadloosverb. op desktop: (auto) 169.254.168.166
subnet 255.255.255.0, gateway: /

IPadres laptop: (auto) 169.254.167.xxx
Subnet: idem, gateway: /
dit betekend dat die 2 verbindingen geen ip adres krijgen. 169.254.xxx.xxx is het standaard adres als een netwerk verbinding geen ipadres kan verkrijgen. Dit zou liggen aan je desktop die ook nog DHCP moet uitdelen of je moet op de verbindingen een handmatig ipadres instellen. En de gateway van de laptop verbinding zou het ipadres moeten zijn van de router pc. Maar ik heb persoonlijk erg slechte ervaringen met internet verbinding delen. Het werkt meestal niet. Je zou dan een software matige oplossing moeten gebruiken als bijv. winroute. (geen ervaring mee btw)

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Verwijderd

Topicstarter
ah ok, bedankt.

Mja beetje wazig zo, zal eens wat gaan klo0ijen met de IP's enzo :)