Toon posts:

*.AVI plakken

Pagina: 1
Acties:
  • 1.526 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb problemen met het aan elkaar plakken van 2 .AVI file's, als ik 1 van die file's wil openen (met VirtualDub) krijg ik de volgende error:

"Couldn't locate decompresor for format 'XVID' (unknow)

VirtialDub requires a Video for windows (VFW) compatible codec to decompress video. DirectShows codecs, such as those used by windows media player, are not suitable."

Ten eerste snap ik helemaal niks van deze error..? En ik zou ook graag willen vragen welk programma mij wel kan helpen. Het zijn 2 .AVI files van 1,35 GIG en 692MB

Mvg Joey

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:30

TeeDee

CQB 241

je zou ook in een commandprompt het volgende kunnen doen:

code:
1
copy /b file1name1.avi filename2.avi eindbestand.avi

Verder lijkt het erop dat je een XVID codec niet geinstalleerd hebt.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 14:06
Simpel, je hebt een directshow filter om video die gecodeerd als xvid (compressie) af te spelen. Maar hiermee kun je het niet écht uncompressen zodat een videobewerkingsprogramma er ook wat mee kan.

Je moet een xvid codec installeren, hierzo: http://www.koepi.org/XviD-1.0.3-20122004.exe
TeeDee schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 15:19:
je zou ook in een commandprompt het volgende kunnen doen:

code:
1
copy /b file1name1.avi filename2.avi eindbestand.avi

Verder lijkt het erop dat je een XVID codec niet geinstalleerd hebt.
Als dat valid avi'tjes zou opleveren zou ik dat heel erg knap vinden. Dan zou er halverwege je bestand ineens een nieuwe avi-container beginnen. Ik kan me voorstellen dat flink wat players daarvan over hun nek gaan en een stevige error opleveren.

[ Voor 49% gewijzigd door OnTracK op 08-07-2005 15:22 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx :D

• El Psycho
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-12-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 15:15:
Ik heb problemen met het aan elkaar plakken van 2 .AVI file's, als ik 1 van die file's wil openen (met VirtualDub) krijg ik de volgende error:

"Couldn't locate decompresor for format 'XVID' (unknow)

VirtialDub requires a Video for windows (VFW) compatible codec to decompress video. DirectShows codecs, such as those used by windows media player, are not suitable."
Dat is toch een vrij duidelijke foutmelding... VirtualDub kan geen decompressor (het dec gedeelte van het woord codec (compressor/decompressor)) voor XVID vinden. Met andere woorden je hebt geen XVID codec geînstalleerd. Je kan een variant van deze codec hier: http://www.koepi.org/xvid.shtml downloaden (er zijn ook nog andere builds maar je hebt er maar 1 nodig).

edit:
Was ik weer spuit zevenendertigeneenhalf

Dan nog maar wat toegevoegde waarde:

Voor het geval je wat eenvoudigers wilt dan VirtualDub zijn er ook tooltjes specifiek gemaakt voor het aan elkaar plakken (joinen) van avi's zoals AviJoin: http://prdownloads.source...join-0.1.0.1.exe?download

[ Voor 19% gewijzigd door El Psycho op 08-07-2005 15:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img207.imageshack.us/img207/7706/naamloos4dt.jpg

Wat kan ik daar aandoen?! blijkbaar hebben de 2 file's verschillende audio?

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:30

TeeDee

CQB 241

OnTracK schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 15:20:
Simpel, je hebt een directshow filter om video die gecodeerd als xvid (compressie) af te spelen. Maar hiermee kun je het niet écht uncompressen zodat een videobewerkingsprogramma er ook wat mee kan.

Je moet een xvid codec installeren, hierzo: http://www.koepi.org/XviD-1.0.3-20122004.exe
[...]
Als dat valid avi'tjes zou opleveren zou ik dat heel erg knap vinden. Dan zou er halverwege je bestand ineens een nieuwe avi-container beginnen. Ik kan me voorstellen dat flink wat players daarvan over hun nek gaan en een stevige error opleveren.
Mjah, zou kunnen dat het niet goed gaat met avi. Met mpgjes lukt het wel, vandaar dat ik dacht dat het met avi ook zou lukken.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:57
Van een van de avi files moet je dan het geluid hercoderen zodat het hetzelfde is als de andere. DIt levert wel iets verlies aan kwaliteit op trouwens.
Check je settings in virtualdub voor de geluid codec, zet dat op full processing en je video op copy. Nu dezelfde settings gebruiken als de andere file en je file hercoderen.
Daarna kan je ze aanelkaar plakken.

Only when it is dark enough, can you see the stars

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-02 21:25

Caveman

whahoehaha

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 15:27:
[afbeelding]

Bij allebei de audio strippen, converteren naar dezelfde bitrate en sampling freq. en weer erin muxen en dan kun je ze plakken, is wat werk maar dan kun je eindelijk War of the Worlds zien ;)

edit: he gatsie moet toch eens sneller leren tikken... :)

[ Voor 7% gewijzigd door Caveman op 08-07-2005 15:33 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Verwijderd

Topicstarter
wow audio strippen en decoderen? :| Ehh kan iemand me utileggen hoe zoiets moet? :$

• OnTracK
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 15:27:
[afbeelding]

Audio resamplen zoals hierboven wordt gesuggereerd is lichtelijk overbodig, alleen als je volledig volgens de standaard AVI'tjes wil maken, maar VBR-audio is onderhand algemeen geaccepteerd.

Ik zou je aanraden om niet VirtualDub te gebruiken, maar VirtualDubMod. Je hebt toen je je eerste bestand opende waarschinlijk een melding gekregen over VBR audio. omdat de AVI-standaard eigenlijk niet toestaat om audio met een variabele bitrate in zo'n bestand te hebben, zegt VirtualDub dat hij de header gaat herschrijven. En omdat de gemiddelde bitrate van de twee bestanden afwijkt, krijg je nu deze melding. (bovendien gaat het herschrijven van de audio bijna altijd gepaard met het niet synchroon lopen van audio en video, waardoor het resultaat niet goed zou zijn.

Als je VirtualDubMod gebruikt geeft hij ook een melding, maar nu kun je kiezen om de header niet te rewriten, waardoor dit niet optreed, en hij geeft ook geen melding bij het plakken

(verder is het hier niet de bedoeling dat we je helpen met illegale dingen, pas daar mee op, je heb zo een (temp)ban aan je broek hangen)

[ Voor 10% gewijzigd door OnTracK op 08-07-2005 15:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ehh nee hij geeft bij het openen daarvan geen errror? Hij geeft pas een error bij het openen van de 2e .AVI file

• OnTracK
Niet deze?:

Afbeeldingslocatie: http://img110.imageshack.us/img110/2529/vbraudio5wx.png

Die hóór je te krijgen (ik krijg hem tenminste wel bij deze film), maar probeer toch eens virtualdubmod

[ Voor 47% gewijzigd door OnTracK op 08-07-2005 15:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee..

Verwijderd

beetje erg offtopic, maar waarom wil je de 2 cd's van war of the worlds aan elkaar plakken? :P

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het geprobeert met virtualdubmod, nog steeds de audio error.. :'(

• OnTracK
Je moet de header dan ook *niet* rewriten als je het bestand opent (druk op "no" als je een melding krijgt bij het openen van het eerste bestand) als je die melding nu ook niet krijgt is er wat meer mis met je codec-instellingen vermoed ik

[ Voor 57% gewijzigd door OnTracK op 08-07-2005 15:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 15:46:
beetje erg offtopic, maar waarom wil je de 2 cd's van war of the worlds aan elkaar plakken? :P
Ondertiteling

Verwijderd

Topicstarter
OnTracK schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 15:47:
Je moet de header dan ook *niet* rewriten als je het bestand opent
Ik Rewrite niks, en volgens mij doet VDM dat ook niet

Verwijderd

Kan je dan niet beter de ondertiteling in tweeën knippen?

Edit: Ik geloof dat ik dat altijd als volgt deed (download nu alleen nog maar volledige DVD's :Y) ): film openen in SubSync (dat prog geeft PRECIES aan na hoeveel minuten de film eindigt, dus op de milliseconde precies), en dan zat daar ergens een functionaliteit om de ondertiteling te splitsen. Zijn vast wel FAQ's voor te vinden :)

Edit2: @OnTrack: ik herinner me nog van mijn VirtualDub dagen dat ik ook standaard gezeik had met VBR. Flipte m'n VirtualDub er niet om dan was het m'n Tempgenc wel. Gewoon rippen en converteren die hap!

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2005 15:55 ]

• OnTracK
Dat lijkt mij ook makkelijker.

Ik vermoed dat iemand voor jou al zover met het bestand heeft gekloot dat hij niet meer als VBR word herkend (de header *is* al herschreven). Bij mij geeft hij bij dezelfde film namelijk wel altijd de melding. En kan ik ze ook rustig aan elkaar plakken.

Weet je zeker dat je bron zuiver is, en dat er niet met de bestanden gekloot is (zat de film nog in zijn RAR's?)

[ Voor 21% gewijzigd door OnTracK op 08-07-2005 15:55 ]

Verwijderd

Wellicht een Matroska mkv van maken, 2e AVI appenden aan de 1e, zodra ie gemuxed is mkvextract runnen. Je kunt er ook gewoon de mkv behouden en hier meteen een subtitle instoppen (kan ook uit meerdere bestanden bestaan, net als met de video en audio, mkv roelt.)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2005 16:22 ]

Pagina: 1