Toon posts:

Enkele vragen over AUDIO & VIDEO :)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort wil ik een nieuwe geluidskaart + speakerset kopen (4.1 of 5.1) en zou ik het volgende willen weten:

-Hoe zit het met het geluid dat van een DivX DVD-rip komt? Wordt het geluid dan net zo 'professioneel' verdeeld als bij een gewone DVD (bijv. naar alle 4/5 speakers apart geluid) of gewoon stereo zoals dat bij 2 speakers gebeurt?
-Is er een verschil te horen tussen een MP3 (128 kb/s tot en met 320 kb/s) en een echte officiele CD op zo'n set?
-Is MP3 stereo of is dat ook Dolby Surround (of hoe dat heet; zie de vraag van DivX)?

Hoop dat mijn vragen duidelijk genoeg waren :) en dat jullie me kunnen helpen.

Alvast heel erg bedankt!

Met vriendelijke groet,

Mischa

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
1. wordt gewoon stereo, dag 5.1
2. dat hangt dus van die bitrate (en kwaliteit van encoden) af, hoe hoger hoe moeilijker het verschil te horen is. en van jouw oren
3. stereo, joint stereo zelfs

en lees de faq even door..

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:21

Jag

Idd Stan,

en Mischa, lees idd ff de FAQ, kan helpen (zie mijn signature).

Jag

Verwijderd

wordt gewoon stereo, dag 5.1
als ie een dolby surround geluidskaartje koopt wordt het dolby surround.
Als je een divx hebt met een geluidsbestand die ac3 is, krijg je 5.1 (met ac3 codec)

Verwijderd

Op zaterdag 13 januari 2001 23:57 schreef Xanandu het volgende:

[..]
als ie een dolby surround geluidskaartje koopt wordt het dolby surround.
Your point being...? Dolby surround trekt het bij lange na niet als het zich moet meten met Dolby Digital hoor! DD heeft gewoon voor elke speaker gedefineerd staan wat elke speaker moet weergeven, DS maakt zelf een monobeeld voor de achterste kanalen, lekker dan |:(

• Kenx
  • Niet online

Kenx

Uchuujinsan

Your point being...? Dolby surround trekt het bij lange na niet als het zich moet meten met Dolby Digital hoor! DD heeft gewoon voor elke speaker gedefineerd staan wat elke speaker moet weergeven, DS maakt zelf een monobeeld voor de achterste kanalen, lekker dan
YOUR point being?

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het zoals het kan.

Verwijderd

Dolby surround is iig beter dan gewoon stereo.

Verwijderd

Hoe kan dolby surround ooit beter zijn dan stereo? DS is gewoon een bewerkt stereo signaal.

• Jag
  • Laatst online: 12:21

Jag

Idd Xanandu.

Beetje loos commentaar StanTheMan. Het punt was dat als je een prologic decoder hebt, dan je dan iig nog dolby surround hebt, en dat dat dan minder is dan dolby digital, sja. Het iig beter dan gewoon stereo.

Jag

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
Op zondag 14 januari 2001 12:48 schreef Jag het volgende:
Beetje loos commentaar StanTheMan.
Jag
volgens mij bedoel je een andere
Pagina: 1