Sinds een paar weken heb ik nieuw mobo, processor en geheugen (k'dacht dat vorig kapot was, maar het lag aan de voeding).
Maar sindsdien heb ik het probleem dat mijn pc constant crasht, soms na een paar uur, soms na een paar minuten, soms zelfs bij het opstarten.
ik had eerst:
ASUS S939 A8V Deluxe K8T800Pro
AMD S939 AMD64 3500+ 512KB Venice
TwinMOS 1024MB(2x512MB) Dual Channel PC3200 DDR
nadat ik memtest86+ had gedraaid en daar veel fouten kreeg(in elke mogelijke combinatie da ik het ram kon steken) bleek het dat er 1 latje kopot was(aangezien dat als dat er alleen inzat er fouten optraden, en bij het andere niet)
dus heb het geheugen mogen omwisselen,
k'heb nu: Kingston valueRAM 1024MB(2x512MB) Dual Channel PC3200 DDR
maar de problemen waren nog altijd niet opgelost, maar ik kreeg wel minder fouten in memtest dan met het vorige geheugen.
heb dan ergens op het forum gelezen da ik moest proberen van het voltage van het geheugen te verhogen, het stond op AUTO en ik heb da dan veranderd naar 2.7V, en memtest 86 gaf idd geen fouten meer (heb da 4 uur aan een stuk laten draaien).
Maar in windows heb ik nog altijd last van die random reboots.
ik krijg daar dan zo een blauw scherm waar op staat:
..............
PAGE_FAULT_IN_NONE_PAGED_AREA
..............
..............
..............
..............
..............
..............
..............
..............
stop: 0x00000050(0xc118f950,....................... (is meestal iets anders)
heb nieuwste versie van de bios al geinstaleerd, en voor al de rest ook de laatste nieuwe drivers, en voor de rest is er niet echt iets geinstaleerd onder windows, dus ik denk wel dat het een hardware error is.
Maar sindsdien heb ik het probleem dat mijn pc constant crasht, soms na een paar uur, soms na een paar minuten, soms zelfs bij het opstarten.
ik had eerst:
ASUS S939 A8V Deluxe K8T800Pro
AMD S939 AMD64 3500+ 512KB Venice
TwinMOS 1024MB(2x512MB) Dual Channel PC3200 DDR
nadat ik memtest86+ had gedraaid en daar veel fouten kreeg(in elke mogelijke combinatie da ik het ram kon steken) bleek het dat er 1 latje kopot was(aangezien dat als dat er alleen inzat er fouten optraden, en bij het andere niet)
dus heb het geheugen mogen omwisselen,
k'heb nu: Kingston valueRAM 1024MB(2x512MB) Dual Channel PC3200 DDR
maar de problemen waren nog altijd niet opgelost, maar ik kreeg wel minder fouten in memtest dan met het vorige geheugen.
heb dan ergens op het forum gelezen da ik moest proberen van het voltage van het geheugen te verhogen, het stond op AUTO en ik heb da dan veranderd naar 2.7V, en memtest 86 gaf idd geen fouten meer (heb da 4 uur aan een stuk laten draaien).
Maar in windows heb ik nog altijd last van die random reboots.
ik krijg daar dan zo een blauw scherm waar op staat:
..............
PAGE_FAULT_IN_NONE_PAGED_AREA
..............
..............
..............
..............
..............
..............
..............
..............
stop: 0x00000050(0xc118f950,....................... (is meestal iets anders)
heb nieuwste versie van de bios al geinstaleerd, en voor al de rest ook de laatste nieuwe drivers, en voor de rest is er niet echt iets geinstaleerd onder windows, dus ik denk wel dat het een hardware error is.