ASUS A8V => Random Reboots (PAGE_FAULT_IN_NONE_PAGED_AREA)

Pagina: 1
Acties:
  • 842 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• theone8733
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-04 21:02
Sinds een paar weken heb ik nieuw mobo, processor en geheugen (k'dacht dat vorig kapot was, maar het lag aan de voeding).

Maar sindsdien heb ik het probleem dat mijn pc constant crasht, soms na een paar uur, soms na een paar minuten, soms zelfs bij het opstarten.

ik had eerst:
ASUS S939 A8V Deluxe K8T800Pro
AMD S939 AMD64 3500+ 512KB Venice
TwinMOS 1024MB(2x512MB) Dual Channel PC3200 DDR

nadat ik memtest86+ had gedraaid en daar veel fouten kreeg(in elke mogelijke combinatie da ik het ram kon steken) bleek het dat er 1 latje kopot was(aangezien dat als dat er alleen inzat er fouten optraden, en bij het andere niet)

dus heb het geheugen mogen omwisselen,
k'heb nu: Kingston valueRAM 1024MB(2x512MB) Dual Channel PC3200 DDR

maar de problemen waren nog altijd niet opgelost, maar ik kreeg wel minder fouten in memtest dan met het vorige geheugen.
heb dan ergens op het forum gelezen da ik moest proberen van het voltage van het geheugen te verhogen, het stond op AUTO en ik heb da dan veranderd naar 2.7V, en memtest 86 gaf idd geen fouten meer (heb da 4 uur aan een stuk laten draaien).

Maar in windows heb ik nog altijd last van die random reboots.

ik krijg daar dan zo een blauw scherm waar op staat:
..............
PAGE_FAULT_IN_NONE_PAGED_AREA
..............
..............
..............
..............
..............
..............
..............
..............
stop: 0x00000050(0xc118f950,....................... (is meestal iets anders)

heb nieuwste versie van de bios al geinstaleerd, en voor al de rest ook de laatste nieuwe drivers, en voor de rest is er niet echt iets geinstaleerd onder windows, dus ik denk wel dat het een hardware error is.

Verwijderd

Zover ik weet mag je helemaal geen fouten krijgen in memtest :)

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Memtest mag *geen* fouten aangeven. Doet ie dat wel is je geheugen brak, staan je geheugen timings te strak of is de memory controller / het memory slot stuk.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• theone8733
Nvidiot schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 15:17:
Memtest mag *geen* fouten aangeven. Doet ie dat wel is je geheugen brak, staan je geheugen timings te strak of is de memory controller / het memory slot stuk.
memtest geeft nu ook geen fouten meer (nadat ik het memory voltage verhoogd heb van AUTO naar 2.7V), heb het zelfs 4 keer alle test laten doorlopen, en gaf nog altijd geen fouten, enkel in windows heb ik nog random reboots.
en al de rest van de instellingen van het geheugen enzo staat op AUTO.
bedank voor de sites, zal ik eens helemaal doorlezen.

volgens die sites kan het aan het antivirus liggen, maar dit heb ik nog niet geinstaleerd, dus dit valt al weg
en een corrupt NFTS volume kan het volgens mij ook al niet zijn, want ik heb al verschillende keren geformateerd
dus volgens mij is het een of ander hardware fout, maar dat is nogal moeilijk om na te gaan welke denk ik.

Verwijderd

Ja het kan heel veel zijn waardoor je computer opeens reboot.
Maar dan moet je wel wat meer info geven.
Zoals temperatuur en voltages van de cpu enz enz.

• theone8733
ik denk eigenlijk niet dat het iets met de temperatuur te maken is.
temp van processor is +-40°C en van mobo +-30°C

en de voltages blijven ook redelijk goed constant
de +12V varieert tussen 12.032V en 12.096V
de +5V varieert tussen 4.999V en 5.026V
+3.3 op 3.312V
en Vcore op 1.358V

er steekt ook nog een hercules 9800 pro (128mb) in, maar op vorige pc had ik daar geen problemen mee

en ook nog een compro Videomate Gold2 tv kaart, en ook met dit waren er geen problemen.

ik heb beide kaarten er al uitgehaald en videaokaart vervangen door iets anders, en nog altijd had ik problemen dus daar kan het al niet aan liggen volgens mij.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:03

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Grote kans dat het aan het moederbord ligt. Hoe verliep de installatie van Windows?
Ik heb nu al twee pc's onderhanden gehad met dit moederbord waarbij tijdens de installatie een kopieerfout verscheen maar daarna wel goed ging. De ene wilde helemaal niet installeren en de andere gaf na de installatie @ random BSOD's.
Na een hoop testen zijn de moederborden teruggestuurd en andere besteld. Eén van de twee draait als een zonnetje inmiddels, de andere moet nog een mobo in.

• theone8733
de 2 keer dat ik windows opnieuw instaleerde, verliep dit zonder problemen.

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-05 08:55
Ik heb bijna dezelfde config

Amd 64 3000+ Venice
Asus A8V Deluxe
Corsair Twinx PC3200 C2PT.

Ik kon windows ook de 1e 3 keer niet normaal installeren, daarna het voltage wat verhoogd van het geheugen. Daarna kon ik Windows wel installeren. In windows als ik niks deed was er niks aan de hand, maar als ik wat programma's had draaien kreeg ik precies hetzelfde.

Memtest gedraaid en kreeg 1 of 2 errors. Geheugen teruggestuurd dat nu nog bij azerty ligt en draai nu op Kingston 512 MB PC 2700 Value Select geheugen wat zonder problemen draait.

Ik denk toch echt dat het je geheugen is

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
theone8733 schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 16:19:
de 2 keer dat ik windows opnieuw instaleerde, verliep dit zonder problemen.
Heb je windows wel opnieuw geinstalleerd NADAT je de problemen met je geheugen opgelost hebt ?

Misschien is je windows install corrupt doordat je geheugen brak was....

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
In principe ben er je op geheugen niets op vooruit gegaan; je hebt nogsteeds budget geheugen.. Ik snap nooit zo erg dat mensen wel ruim 200 euro aan een cpu willen uitgeven.. maar vervolgens gaan ze er wel budgetgeheugen bijkopen..

m.a.w.n koop goed geheugen (stapje hoger dan alle value varianten dus)

iRacing Profiel

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:03

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Wat ik trouwens las tijdens m'n zoektoch was dat die 4 pin's PIV connector wél verbonden moet worden met je moederbord, misschien dat dit nog iets kan helpen?

• theone8733
@ sjorremans: dan moet ik wel veel pech hebben, 2 keer na elkaar slecht geheugen krijgen

@u_nix_we_all: ja ik heb windows opnieuw geinstaleerd nadat ik memory voltage verhoogd had

@MrBarBarian: als ik het probleem echt niet opgelost krijg, dan zal ik dat eens proberen.

@freakstar: deze is verbonden denk ik (dat is toch degene linksboven aan het moederbord hé?)

aja nog iets da me opgevallen is, als ik er 1 latje ram uit doe, dan heb ik geen problemen meer (voor zo lang ik getest heb).
zou dat dan iets te maken hebben met het geheugen zelf, of iets op het moederbord iets voor die dual channel aan te sturen?

*edit* ik heb juist memtest nog eens gedraaid, en kreeg nu bij test7 2 fouten(is altijd op die test da er fouten zijn), en de tweede keer ik het liet draaien, kreeg ik geen enkel fout. En er is niets aan de instellingen veranderd ofzo.
als er iets met het geheugen mis zou zijn, zou dat dan niet altijd een fout geven?

[ Voor 21% gewijzigd door theone8733 op 08-07-2005 19:36 ]

Verwijderd

Geeft memtest eigenlijk ook aan als je geheugen controller kapot is?

• ddouwstra
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-01 10:19
Heb zelf hetzelfde moederboard... en exact dezelfde problemen gehad.

memtest gedraaid, ook random fouten.. echter op beide geheugen banken en willekeurig.

vervolgens alle randapparatuur losgekoppeld. en toen geen fouten meer. Bij mij bleek mijn Seagate 7200.9 te storen met de promise onboard controller, vraag me niet waarom of hoe.. maar als deze losgekoppeld was gaf de memtest geen fouten meer!

contact gezocht met Asus en Seagate, bleek dat ik mijn HD moest vastzetten op 150Mbps dmv een jumper.

hierna geen problemen meer.

ik zou zeggen trek alle overbodige randapp eruit en doe nogmaals de memtest.

David.
Pagina: 1