Toon posts:

wat zijn de symptomen van een slechte ATX-voeding bij Athlon systemen?

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
wat zijn de symptomen van een slechte ATX-voeding bij Athlon systemen?

ik heb een 235W voeding en mijn pc hangt (te) vaak. Komt dit door de voeding?

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

volgens mij inderdaad gewoon hangen.
Een vriend van mij heeft ook een athlon systeem, en die hangt ook regelmatig hoorde ik van hem.
Vooral als hij bijvoorbeeld ging internetten. Dan heeft z'n modem ook nog eens stroom nodig en was er geen houden aan.
Mijn vermoeden is dat dat gewoon door de voeding komt ja.

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-07 10:53

Digistorm

demo scener

Inderdaad gewoon spontaan hangen.. Als me TV kaart aanstond hing die gewoon spontaan op allerlei dingen...
En als ik een 3d spel begon nou dan was het na 5 minuten ofzo afgelopen...
Maargoed, 300 Watt doet wonderen :)

• Hellfire
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Heej digi, was bij jou al het 'hangen' opgelost door een 300 Watt voeding in je kast te hangen??

Want als dat zo is, dan ga ik die ook maar eens aanschaffen :P
Ben die vastlopers al lang beu :(

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Is 300W altijd genoeg? 'k Heb hier zelf een celeron systeem, maar dat hangt dus ook op random momenten, de lucht uit me voeding is wel exreem heet. Misschien dat er teveel hardware in hangt + 7 fannetjes? 300 W is toch behoorlijk wat zou je zeggen...

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Je kan ook de site van AMD checken, staat namelijk dat een 300 watt wenselijk is.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• source
  • Laatst online: 05-06 11:53
heb zelf een athlon 550, 300 Watt voeding, GeForce ect ect... maar... bij mij maakt de voeding zo'n onwijs K#T lawaai!!!! maar op zich geen slechte voeding... alleen een hoop teringherrie!

Diplomacy is the ability to tell a person to go to hell in such a nice way that he looks forward to the trip.

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Watt voor voeding heb je, meegekregen met de kast?, of zelf inelkaar gezet, het zou kunnen dat de kwaliteit niet echt goed is, vandaar de herrie

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Digistorm
  • Laatst online: 01-07 10:53

Digistorm

demo scener

Hmmm, nou het was in ieder geval over nadat ik een 300 Watt voeding erin had en me SB16 had vervangen door een Live...
Maar voeding doet inderdaad wonderen, zeker als je veel of veeleisende kaarten in je PC hebt...
Zeker met een Athlon... mijne gebruikt 50 watt ofzo (.25 micron :'()
Dus... doe net als ik, vraag of je de voeding kan uitproberen, en als het helpt, hou je em...

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Me videokaart was dood, dus geen voedings probje. Ik d8 ik meld het even...

Verwijderd

Bij mij hing ie heel vaak, vooral bij het wisselen van de resolutie of het starten van games (zwart beeld), en soms ook tijdens het spelen vastlopers. Werd minder met een geleende 250W voeding, en sinds ik een 300W voeding heb (100 piek bij www.eynstein.nl geloof ik) nooit meer last gehad. Lijkt me dus de moeite van het proberen waard...

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-08 07:36

Maf

Heel simpel;

Om goed te kunnen werken heeft een Athlon een 250 of 300 Watt voeding nodig, met een GeForce is zelfs 250 Watt te weinig. Heb je er daarbij ook nog teveel spul in je computer zitten (+/- 6/7 SCSI hdd's ofzo)dan heb je zelfs aan de nieuwe 350 Watt voedingen niet genoeg, dan heb je namelijk gewoon een extra AT voeding nodig om er in te zetten, kan je die eerst aanzetten en je hdd's opwarmen en dan de computer aanzetten.

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

Pagina: 1