Toon posts:

Bestaand netwerk uitbreiden met wireless netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een bestaand netwerk, met een pc die dient als router en firewall. Die PC heeft 2 netwerkkaartjes, eentje is met internet verbonden, ander kaartje met een hubje. Aan het hubje hangen alle pc's die ik thuis heb. Tot hier alles logisch en simpel. Ik heb nu echter een pc met wireless pcmcia kaartje, en wil dus ook wireless gaan internetten op die laptop (tot op heden was die gewoon op het hubje aangesloten met een kabel).

In de winkels zie ik over het algemeen wireless routers, maar die dingen heb ik dus niet nodig aangezien ik al m'n verkeer absoluut door de pc wil laten routen. Ik heb dus eigenlijk een dingetje nodig dat ik in m'n hubje kan prikken, waardoor alle pc's op het wireless netwerk ook gewoon via mijn router pc een internet adres kunnen krijgen. In welke richting moet ik zoeken? Ik hoor veel over access points, connection points en bridges, maar ben onzeker wat ik nou precies nodig heb.

Wie helpt?

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-04 13:43
gewoon een simpel Accesspointje moet je hebben. Bijvoorbeeld een Linksys WAP54G ;)

Verwijderd

Professional Networking & Servers ? :X
Het niveauverschil tussen Professional Networking & Servers en andere fora is groot, erg groot. Om het forum interessant te houden voor doorgewinterde netwerkers en beheerders worden topics die van een lager niveau zijn en/of waarbij er sprake is van (te) weinig vooronderzoek op slot gezet of incidenteel verplaatst naar een ander forum
Inhoudelijk geldt dat hier technische vragen over professionele netwerken en beheer geplaatst kunnen worden. Denk hierbij aan niet-alledaags problemen met professionele routers en routing tables, hoe bepaalde (enterprise-) serversoftware te laten samenwerken en hardwarematige vragen en problemen met betrekking tot professionele (19"-) servers.

[ Voor 115% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2005 14:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Excuus, heb de vraag in het verkeerde forum gepost |:(

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:19

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

[b][message=23749456,noline]wimpie3 schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ In de winkels zie ik over het algemeen wireless routers, maar die dingen heb ik dus niet nodig aangezien ik al m'n verkeer absoluut door de pc wil laten routen. Ik heb dus eigenlijk een dingetje nodig dat ik in m'n hubje kan prikken, waardoor alle pc's op het wireless netwerk ook gewoon via mijn router pc een internet adres kunnen krijgen.
Dat dingetje heet een Access Point, dat had je met een beetje zoeken en FAQ lezen kunnen vinden ...

Tijd voor een nieuwe sig..

Dit topic is gesloten.