ASUS A8N-SLI geheugen probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• Gratje
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hee mensen, zit met een probleempje

ik had 512 mb geheugen in mijn computer zitten, nu heb ik er 2 dezelfde modules van kingston bij gekocht, bijde ook 512 mb.

als ik dus 3 slots bezet heb, dus 1 in dual channel. geeft hij 512 mb aan single channel.

haal ik 1 module eruit zodat ik alleen 2 kingstons erin heb, geeft hij netjes 1 gig dual channel aan.

nu wil ik eigenlijk alle 3 de modules erin en gewoon 1,5 gig hebben single channel. is dit mogelijk?

• Tees
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Volgens mij heb je niet echt de PMG Beleid topic doorgenomen:

Het eerste wat je dient te doen voordat je iets post: Googlen en een search hier op GoT.
Ff zoeken met "Athlon64 drie reepjes geheugen" en je komt hier terecht. Daar vind je dat het mogelijk zou moeten zijn, maar dat misschien je geheugen teruggeklokt wordt.

Overigens hangt zit bij de Athlon64 (die je neem ik aan gebruikt op dit bordje) de geheugencontroller in de CPU, het mobo is dus niet van belang, de CPU des te meer.

[Edit: reactie op hieronder] Je vraag was "is dit mogelijk?", mijn link verwijst naar het antwoord: ja, dit is mogelijk.
Heb je al geprobeerd om 2 DIMMs in verschillende combinaties erin te plaatsen (dus de oude met 1 nieuwe, daarna met andere nieuwe). Als dit allemaal werkt kan je proberen om ze alle 3 in verschillende slots te proberen, als je daar niets mee opschiet zou je je BIOS moeten doorspitten, eventueel flashen.

[ Voor 26% gewijzigd door Tees op 08-07-2005 14:48 ]

"If we knew what it was we were doing, it would not be called research, would it?"

• Gratje
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
loze reply, tuurlijk heb ik gezocht! maar in jou links kom ik ook niets tegen.
ik heb nou dus 3x512 mb geheugen, en als ik ze er alle 3 in stop, ziet hij er maar 1.
haal ik er 1 uit, dan gaat ie in dual channel.
maar ik wil ze dus alle 3 in single channel hebben

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

512mb (milibit :? ) geheugen 8)7
hoofdlettergebruik...

Hoe verwacht je dat we je hiermee kunnen helpen als je niet aangeeft wat voor DIMMs het zijn (merk, model, aantal chips, chipdichtheid...)

Zie ook:
PMG Beleid

en

GoT Huisregels

Edit:
loze reply, tuurlijk heb ik gezocht! maar in jou links kom ik ook niets tegen.
Als je zonder ook maar een enkele nauwkeurige zoekterm zoekt is het niet gek dat je niets vindt. Werk dus aan je zoektermen :o

Eerder loze topic...

[ Voor 29% gewijzigd door dion_b op 08-07-2005 15:11 ]

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.