Hoi,
Sinds kort heb ik een iritant probleempje met 1 van mijn PC's, in eerste instantie leek het simpel, maar ondertussen weet ik het dus echt niet meer.
Terwijl mijn huisgenoot aan het MSN'en was rebootte de PC spontaan. Bij de herstart kreeg hij een melding dat de HAL corrupt was...
Nu doe ik daar normaal niet zo moeilijkl over daar op deze PC toch niet veel zinnigs staat, dus zet ik vrolijk mijn Ghost backup terug... Leuk, maar nu wil de PC helemaal niet meer opstarten.
Ik maak er verder maar een stappenlijst van anders wordt dit een verhaal van een kilometer...:
Ghost terug gezet => PC Boot niet van HD
Windows XP geinstalleerd => PC Boot niet van HD
Windows 98 Geinstalleerd => PC boot niet van HD
Linux Geinstalleerd => PC boot niet van HD
KNOPPIX in de drive gestopt => PC boot wel van CD + Drive zichtbaar en blijkt geïnstalleerd
Andere HD er in => PC boot niet van HD
nog een andere HD er in => PC boot niet van HD
BIOS gereset door batterij 10 minuten er langs te leggen => PC boot niet van HD
BIOS geflasht met nieuwe firmware => PC boot niet van HD
Typisch bij dit alles is is dat met DOS en KNOPPIX de schijf gewoon te lezen is.
En dat scandisk geen fouten op de HD detecteerd zoals bad sectors en dergelijke...
I'm at a loss
Mischien dat hier iemand nog een optie weet
Sinds kort heb ik een iritant probleempje met 1 van mijn PC's, in eerste instantie leek het simpel, maar ondertussen weet ik het dus echt niet meer.
Terwijl mijn huisgenoot aan het MSN'en was rebootte de PC spontaan. Bij de herstart kreeg hij een melding dat de HAL corrupt was...
Nu doe ik daar normaal niet zo moeilijkl over daar op deze PC toch niet veel zinnigs staat, dus zet ik vrolijk mijn Ghost backup terug... Leuk, maar nu wil de PC helemaal niet meer opstarten.
Ik maak er verder maar een stappenlijst van anders wordt dit een verhaal van een kilometer...:
Ghost terug gezet => PC Boot niet van HD
Windows XP geinstalleerd => PC Boot niet van HD
Windows 98 Geinstalleerd => PC boot niet van HD
Linux Geinstalleerd => PC boot niet van HD
KNOPPIX in de drive gestopt => PC boot wel van CD + Drive zichtbaar en blijkt geïnstalleerd
Andere HD er in => PC boot niet van HD
nog een andere HD er in => PC boot niet van HD
BIOS gereset door batterij 10 minuten er langs te leggen => PC boot niet van HD
BIOS geflasht met nieuwe firmware => PC boot niet van HD
Typisch bij dit alles is is dat met DOS en KNOPPIX de schijf gewoon te lezen is.
En dat scandisk geen fouten op de HD detecteerd zoals bad sectors en dergelijke...
I'm at a loss
Mischien dat hier iemand nog een optie weet
[ Voor 6% gewijzigd door ronboy30 op 08-07-2005 13:21 ]
Ik heb van al mijn hobbies mijn beroep gemaakt