Hello,
ik loop voor een mij nieuw probleem aan.
Ik heb een script dat ongeveer 50 onderdelen uitleest uit een mysql database en deze vervolgens netjes weergeeft.
Om wat info over afbeeldingen op te halen gebruik ik "file_exists" & "GetImageSize".
Dit gebeurd vanuit een functie die per onderdeel de output bepaalt.
Echter op een of andere manier vreet het script bandbreedte, het lijkt er op dat de functie de hele afbeelding uitleest en zo circa per aanroep 300 kb opvraagt.
Hieronder de constructie:
ik loop voor een mij nieuw probleem aan.
Ik heb een script dat ongeveer 50 onderdelen uitleest uit een mysql database en deze vervolgens netjes weergeeft.
Om wat info over afbeeldingen op te halen gebruik ik "file_exists" & "GetImageSize".
Dit gebeurd vanuit een functie die per onderdeel de output bepaalt.
Echter op een of andere manier vreet het script bandbreedte, het lijkt er op dat de functie de hele afbeelding uitleest en zo circa per aanroep 300 kb opvraagt.
Hieronder de constructie:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
| <?php // get_parts.php include "maaktabel.php"; $query = mysql_query("SELECT * FROM zundapp_parts WHERE Categorie = '".$cat."' ORDER BY Categorie,Volgorde"); while($part = mysql_fetch_assoc($query)) { echo maaktabel($part['Artikelnummer'],$part['TaalNL'],$part['TaalGB'],$part['TaalDU'],$part['Foto'],$part['PartID']); } // maaktabel.php function maaktabel($serienummer,$taalNL,$taalGB,$taalDU,$fotoinput,$id) { global $taal; if($fotoinput !== "geen") { if(file_exists("/var/www/html/images/parts/".$fotoinput.".JPG")) { $size = GetImageSize("http://www.zundappteile.de/images/parts/".$fotoinput.".JPG"); } else { if(file_exists("/var/www/html/images/parts/".$fotoinput.".jpg")) { $size = GetImageSize("http://www.zundappteile.de/images/parts/".$fotoinput.".jpg"); } } if(file_exists("/var/www/html/images/parts/".$fotoinput."_small.JPG")) { $src_ext = "JPG"; } else { if(file_exists("/var/www/html/images/parts/".$fotoinput."_small.jpg")) { $src_ext = "jpg"; } } $groote = $size[0]; $groote2 = $size[1]+90; $fotooutput = " <a href=\"#".$id."\" title='Enlarge picture' onmouseover=\"window.status='zundapp2/0';return false;\" onmouseout=\"window.status=''; return false\" onclick=\"window.open('/view/vergroting.php?id=".$id."','pix".$id."','width=".$groote.",height=".$groote2.",innerwidth=".$groote.",innerheight=".$groote2.",directories=no,location=no,menubar=no,scrollbars=no,status=no,toolbar=no,resizable=yes,top=0,left=0,screenX=0,screenY=0');return false\"> [img]'http://www.zundappteile.de/images/parts/".$fotoinput."_small.".$src_ext."'[/img]</a>"; clearstatcache(); } if($taal == "nl") { $add_txt = "Dit onderdeel toevoegen aan uw vragenlijst."; } else { $add_txt = "Add this part to your question list"; } $return = " <table border=0> <tr> <td> <table border='0' width='500' height='1'> <tr> <td width='90' height='1' rowspan='3' align=left valign=top>".$serienummer."<br><a href=\"javascript:add_q('".$id."')\" title='".$add_txt."'>[img]'/view/questions/cart.gif'[/img]</a></td> <td width='24' height='1'>NL:</td><td width=320>".$taalNL."</td> <td width='50' height='1' rowspan='3'></td> </tr> <tr> <td width='24' height='1'>GB:</td><td width=320>".$taalGB."</td> </tr> <tr> <td width='24' height='1'>D:</td><td width=320>".$taalDU."</td> </tr> <tr> <td width='24' height='25'></td> </tr> </table> </td> <td valign=top align=left> ".$fotooutput." </td> </tr> </table>"; return $return; } ?> |