[Excel] Grafiek met nog onvolledige maand-data

Pagina: 1
Acties:
  • 402 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-05 17:04
Ik heb een grafiek met de prestatie's van verschillende werknemers voor de afgelopen maanden (dus t/m juni).

Nu laat ik daar automatisch grafieken van maken (het is voor 40 werknemers), en ik heb als X-bereik alle 12 maanden ingevuld. Maar ik heb nog maar de data van 6 maanden. Voor de overige maanden is er simpelweg geen data. Excel vult dan automatisch het getal 0 in. Met als gevolg dat de grafiek na juni naar 0 gaat en daar blijft.

Is het mogelijk om die data gewoon weg te laten? Misschien door een flexibele formule?

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-03 11:45
Een mogelijkheid is om met AutoFilter de lege cellen weg te filteren. In de grafiek worden dan alleen de zichtbare waarden gegeven. Alleen worden dan de bijbehorende x-waarden ook niet weergegeven.

Een andere manier is om de formules in de cellen van de y-waarden aan te passen: Als de formule nu "=formule" is, moet je hem omschrijven tot "=als(formule<>0;formule;NB())". De y-waarden van de cellen met de waarde #N/B worden niet weergegeven in de grafiek, terwijl de x-waarden wel blijven staan.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

• Aristos
Prima, is er ook een mogelijkheid om dat #N/B níet weer te geven in de tabel. Ziet er zo lelijk uit...

Overigens, bovenstaande suggestie was een prima oplossing!

[ Voor 37% gewijzigd door Aristos op 08-07-2005 15:04 ]

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-03 11:45
Je zou de tekstkleur van de #N/B-waarden met behulp van Voorwaardelijke opmaak wit kunnen maken. Je moet dan "formule is" zetten op "=isfout(a1)" (als de waarden in kolom A staan).
Ik kon dit niet voor elkaar krijgen door te checken of de celwaarden gelijk aan =nb() zijn. :?

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

• Aristos
Coffeemonster schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 15:43:
Je zou de tekstkleur van de #N/B-waarden met behulp van Voorwaardelijke opmaak wit kunnen maken. Je moet dan "formule is" zetten op "=isfout(a1)" (als de waarden in kolom A staan).
Ik kon dit niet voor elkaar krijgen door te checken of de celwaarden gelijk aan =nb() zijn. :?
Hulde, lukt hier prima!