Een klant wil met een laptop overal vandaan kunnen inbellen op een systeem middels PC Anywhere. Hiervoor wil hij gebruik maken van een Nokia 6310i GSM toestel via de infra rood verbinding van de laptop. Op zich geen enkel probleem, zou moeten kunnen.
Schone windows 98 installatie, Nokia PC Suit geinstalleerd, modem drivers voor het betreffende toestel geinstalleerd, en alles ziet er netjes uit. Onder apparaatbeheer zie je een modem staan welke geconfigureerd is op een virtuele com 4 poort. Ook de IR manager van windows en de Nokia Suit herkennen netjes het toestel zodra je hierop de IR functie inschakelt.
Alleen zodra ik waar dan ook heen een dialup verbinding wil opzetten krijg ik de melding: De computer heeft geen antwoord van de modem ontvangen.....
Via Nokia PC Suit bestanden verzenden/ontvangen van en naar het toestel gaat probleemloos. Puur het modem verhaal doet moeilijk.
Wat heb ik al geprobeerd:
- Gecontroleerd op IRQ of andere conflicten
- Ik heb de snelheid van zowel de IR poort, het modem, en de com poort op verschillende hoge en lage snelheden geprobeerd.
- Laatste drivers van Nokia gedownload en geinstalleerd
- In de IR manager van windows alle mogelijke configuartie opties uit en ingeschakelt (zoals toestel detectie, software installatie etc)
- Nokia PC Suite ge-deinstalleerd en alleen de modem driver in tact gelaten
- Niet bestaande COM poorten aangemaakt, en het irda modem daarop ingesteld
- komma's voor het inbelnummer geplaatst om wat tijd tussen modem inschakelen en bellen te creëren.
- Fysieke COM poort uitgeschakelt in de BIOS
Maar nog werkt het niet
Laptop: Compaq Armada E500
Telefoon: Nokia 6310i
Software: Nokia PC Suit 4.88
Modem driver: Nokia 6310i (IrDA) Leverancier Nokia Mobile Phones (van Nokia website)
Schone windows 98 installatie, Nokia PC Suit geinstalleerd, modem drivers voor het betreffende toestel geinstalleerd, en alles ziet er netjes uit. Onder apparaatbeheer zie je een modem staan welke geconfigureerd is op een virtuele com 4 poort. Ook de IR manager van windows en de Nokia Suit herkennen netjes het toestel zodra je hierop de IR functie inschakelt.
Alleen zodra ik waar dan ook heen een dialup verbinding wil opzetten krijg ik de melding: De computer heeft geen antwoord van de modem ontvangen.....
Via Nokia PC Suit bestanden verzenden/ontvangen van en naar het toestel gaat probleemloos. Puur het modem verhaal doet moeilijk.
Wat heb ik al geprobeerd:
- Gecontroleerd op IRQ of andere conflicten
- Ik heb de snelheid van zowel de IR poort, het modem, en de com poort op verschillende hoge en lage snelheden geprobeerd.
- Laatste drivers van Nokia gedownload en geinstalleerd
- In de IR manager van windows alle mogelijke configuartie opties uit en ingeschakelt (zoals toestel detectie, software installatie etc)
- Nokia PC Suite ge-deinstalleerd en alleen de modem driver in tact gelaten
- Niet bestaande COM poorten aangemaakt, en het irda modem daarop ingesteld
- komma's voor het inbelnummer geplaatst om wat tijd tussen modem inschakelen en bellen te creëren.
- Fysieke COM poort uitgeschakelt in de BIOS
Maar nog werkt het niet
Laptop: Compaq Armada E500
Telefoon: Nokia 6310i
Software: Nokia PC Suit 4.88
Modem driver: Nokia 6310i (IrDA) Leverancier Nokia Mobile Phones (van Nokia website)