[ADSL] Kabel kapot in de grond, nu adsl steeds omzetten :S

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
Beste tweakers,

Sinds er bij ons verbouwd was deed onze telefoon het soms goed en soms slecht.
De laatste tijd deed hij het goed tot eergister, want toen deed hij het niet meer en hebben we een man laten komen om het te laten maken. Nou zegt hij dat er in de grond een kabel kapot is, misschien aangevreten door een muis of dergelijke, en nou heeft hij onze router {thomson spdtouch 510} voor in het huis gezet in plaats van achter in het andere huis{atelier} waar hij eerst stond. Nou hebben mijn vader en ik allebei onze computer in het atelier staan, maar nu als we willen internetten moeten we dit steeds omzetten:
Afbeeldingslocatie: http://img220.echo.cx/img220/8893/photo00618ne.th.jpg

Dit is natuurlijk niet handig omdat ik altijd online wil zijn kwa donwloaden.

Mijn vraag

Bestaat er voor dit geval een soort splitter? dus dat we allebei de dingen erin kunnen stoppen en dus ook achter in het atelier tegelijk kunnen internetten?

Ik zat zelf te denken aan een router of dergelijke hier plaatsen mar weet niet of dat een oplossing is.

heel erg bedankt, :>

daan

[ Voor 18% gewijzigd door DaannO op 08-07-2005 12:42 ]

• golfdiesel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-02 21:33
Je zet dan toch gewoon een switch tussen na het ADSL modem?

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

• Fraggar
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
De normale situatie is als volgt:

De telefoonkabel gaat het huis binnen. Dan meteen zit er een splitter aangesloten.
Vanuit de splitter gaat er één kabel naar het telefonie gedeelte en de andere kabel naar het adsl modem.

Het enige wat in jouw situatie dus lijkt te missen is die splitter.
Een splitter kun je aanvragen bij je internet provider.

• DaannO
Fraggar schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 12:44:
De normale situatie is als volgt:

De telefoonkabel gaat het huis binnen. Dan meteen zit er een splitter aangesloten.
Vanuit de splitter gaat er één kabel naar het telefonie gedeelte en de andere kabel naar het adsl modem.

Het enige wat in jouw situatie dus lijkt te missen is die splitter.
Een splitter kun je aanvragen bij je internet provider.
Oke maar hijs is dus al een een splitter voor aangesloten omdat daar dus de router zit. dus betekent dat dat je achter er ook een kan maken?

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Ok ff kijken of ik het goed begrijp:

Je hebt nu het modem voor in de kamer staan, naast de aansluiting waar de telefoon binnenkomt. Vanaf voor gaat er 1 UTP kabel naar het atelier toe, waar vervolgens die aansluiting die op het plaatje te zien is op zit.

Als de situatie zo is, kan je heel gemakkelijk een simpel 4 poorts switchje aanschaffen (kost 15 euro ofzo) en die met een kort kabeltje aan die aansluiting hangen. Dan zit je met beide pc's weer tegelijk continue op internet :D

• DaannO
Mishmash schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 12:54:
Ok ff kijken of ik het goed begrijp:

Je hebt nu het modem voor in de kamer staan, naast de aansluiting waar de telefoon binnenkomt. Vanaf voor gaat er 1 UTP kabel naar het atelier toe, waar vervolgens die aansluiting die op het plaatje te zien is op zit.

Als de situatie zo is, kan je heel gemakkelijk een simpel 4 poorts switchje aanschaffen (kost 15 euro ofzo) en die met een kort kabeltje aan die aansluiting hangen. Dan zit je met beide pc's weer tegelijk continue op internet :D
jah dit is precies de situatie!! alleen ik weet mijn god dus niet hoe zo een ding eruit ziet! Zou je zo lief willen zijn om een plaatje voor mij te plaatsen zodat ik weet wat ik moet hebben en kopen.. :>

THNX ALLOT :)

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
DaannO schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 12:58:
[...]

jah dit is precies de situatie!! alleen ik weet mijn god dus niet hoe zo een ding eruit ziet! Zou je zo lief willen zijn om een plaatje voor mij te plaatsen zodat ik weet wat ik moet hebben en kopen.. :>

THNX ALLOT :)
mjah, je zou ook zelf even kunnen zoeken of bij een gemiddelde pc boer om een switch vragen...

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• DaannO
rac-on schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 13:12:
[...]

mjah, je zou ook zelf even kunnen zoeken of bij een gemiddelde pc boer om een switch vragen...
klopt ik had net ook zelf gezocht :P maar ik weet dus niet precies wat het is. is het een soort router of is iets heel anders? want als ik het invul op google kom ik dus op dit: http://images.google.nl/i...&hl=nl&btnG=Google+zoeken

Moet ik zo iets hebben of niet?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Je moet geen router hebben alleen een switch. De router zit al in je modem als het goed is. Een hub zou ook voldoende zijn als je die nog kan vinden ;)

Je krijgt op je PC vast nu ook al een 10.0.0.* adres dan?

[ Voor 16% gewijzigd door bjck op 08-07-2005 13:41 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• DaannO
bjck schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 13:40:
Je moet geen router hebben alleen een switch. De router zit al in je modem als het goed is. Een hub zou ook voldoende zijn als je die nog kan vinden ;)

Je krijgt op je PC vast nu ook al een 10.0.0.* adres dan?
jah klopt. maar ik loop anders straks gewoon de winkel in en leg de siuatie uit en zeg dat ik uit een betrouwbare bron heb gehoorrd dat ik een switch nodig heb :P zal het wel goed komen toch?

Heel erg bedankt allemaal.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

winkels gaan je stuk voor stuk een router verkopen vrees ik. Op de een of andere manier wil het bij winkels niet doordringen dat alle dsl modems een ingebouwde router hebben... Als je gewoon om een switch vraagt ben je klaar,

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• DaannO
http://www.aone.zen.co.uk/imagesproduct/ne/xla200012uk.jpg
deze heb ik nu aangeschaft. weet alleen de kleur combinatie niet van het pikkie dus kan er nog geen ding op monteren want weet niet hoe dat moet. maar de electricien komt morgen die dat dan maar. bedankt voor de reacties.

• bjck
Electricien :?

Adapter in stopcontact, kabel vanaf je modem/router erin. PC's alle twee erin prikken en klaar. Brand het lampje niet bij de betreffende kabel is de kabel stuk of verkeerde kabel. Je kan het gewoon niet slopen of fout doen...

't Zijn 5 identieke poorten en een poortje voor je adapter.

[ Voor 12% gewijzigd door bjck op 08-07-2005 17:58 ]

• DJSmiley
  • Laatst online: 18-02 16:08
JvS schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 14:39:
winkels gaan je stuk voor stuk een router verkopen vrees ik. Op de een of andere manier wil het bij winkels niet doordringen dat alle dsl modems een ingebouwde router hebben... Als je gewoon om een switch vraagt ben je klaar,
Idd, zodra je om "meerdere pcs op 1 verbinding" vraagt zullen ze met een router aankomen. (incl mijn collega's). Dat alle modems een ingebouwde router hebben wil niet zeggen dat je er meteen een switch achter kan hangen. De 510s kan prima een switch achter, dat adviseer ik klanten ook. (Anders krijg je dubbele routing). Bij een andere modem raad ik vaak toch een router aan: Voor een n00b (zoals veel klanten) kun je beter een routertje verkopen die ze ertussen prikken dan ze uitleggen dat een switch kan (en goedkoper is) maar ze "ff" hun modem moeten herconfiggen van bridge naar router.

Maar goed, in het geval van TS: Koop een switch, en klaar.

[ Voor 6% gewijzigd door DJSmiley op 08-07-2005 18:46 ]

• bjck
't Klopt wel en is lastig voor verkopers al zijn ze nog zo intelligent en geinformeerd. Bij een computer winkel met mensen die weten waar je het over hebt en de tijd voor je nemen (dat soms lastiger lijkt de laatste tijd helaas....) moet het lukken. Bij een winkel als Mediamarkt of BBC etc is het lastiger denk ik goed advies omdat niet alle werknemers alles kunnen weten (dan zou je ontploffen ook).

Zelf ook voorwerk doen en kijken wat je nu hebt voordat je naar de winkel gaat is net zo belangrijk.

Quicknet levert bijvoorbeeld weer puur een 'modem' af, vast ingesteld waar je net als bij kabelinternet wel weer een router achter moet hebben.

Pagina: 1