Autoradio + iPod

Pagina: 1
Acties:
  • 25.566 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigmund_Freud
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-04 08:52

Sigmund_Freud

Ignorance is bliss

Topicstarter
ik weet dat er al een topic over is maar die is aardig dood. Ik heb er gelezen dat er verschillende manieren zijn om je iPod aan te sluiten op je radio en zo muziek te luisteren in de auto.

De Kenwood en Alpine manieren (radio+kabels) zijn mij veel te duur.. (vooral die kabel pff afzetters) dan ben je al gauw €350 euro kwijt als je alles goed voor elkaar wilt hebben..

Via iTrip dat is ook niet wat vooral kwaliteit en mogelijkheden wel is het goedkoop

de IcePod (ice>link) is in verhouding ook veel te duur ook gauw al € 150 bovenop de kosten van je radio

ik had zelf het id om een radio te kopen + aux in aan de voorkant + evt Belkin TuneBase en dan gewoon d.m.v een kabeltje naar je iPod muziek te luisteren. Dan kun je je iPod niet besturen via je radio maar dat is toch al onzin mits je je ipod dicht bij je stuurtje plaatst... Nr's zoeken is immers makkelijker en dus sneller via je iPod dan je radio.
kosten +/- 200 compleet

nou was mijn vraag welke radio's er nu beschikbaar zijn met een aux in functie aan de voorkant heb zelf al uren gezocht en maar 1 radio gevonden de JVC KD-G611/-612 dus als iemand nog meer radio's weet met deze functie dan zou dat heel welkom zijn :)

Ignorance is bliss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-04 19:02

HJR

Ik heb een JVC KD-SH99 en wordt nu niet meer gemaakt. Deze heeft een AUX aan de voorkant en een Line-IN aan de achterkant via tulp. Onder je radio heb je altijd wel een vak of iets dergelijks. ik heb gewoon een tulp naar mini-jack kabeltje a 3 euro gekocht en deze op de Line-IN gegooid. Het kabeltje licht los in het vak onder de radio. Dus ik ga van achter mijn radio dat vak in met de kabel. Werkt perfect....

Dus zoek ook eens op radio's met een Line-IN op de acherkant....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigmund_Freud
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-04 08:52

Sigmund_Freud

Ignorance is bliss

Topicstarter
HJR schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 12:42:
Ik heb een JVC KD-SH99 en wordt nu niet meer gemaakt. Deze heeft een AUX aan de voorkant en een Line-IN aan de achterkant via tulp. Onder je radio heb je altijd wel een vak of iets dergelijks. ik heb gewoon een tulp naar mini-jack kabeltje a 3 euro gekocht en deze op de Line-IN gegooid. Het kabeltje licht los in het vak onder de radio. Dus ik ga van achter mijn radio dat vak in met de kabel. Werkt perfect....

Dus zoek ook eens op radio's met een Line-IN op de acherkant....
Die radio is nog wel te krijgen maar die radio kost € 700,- Vrind dat is pas echt jammer geld ;)

Ignorance is bliss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .zolder
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-05 21:26
Ik heb zelf voor excact dezelfde reden een half jaartje geleden de Lenco CS-170MP3 gekocht. Zal vast een cheap merk zijn, maar de prijs was dat ook (80euro als ik het me goed herinner) en hij doet wat ik wil. Verder heeft ie radio, cd en mp3cd support, wat ik alledrie overigens nooit gebruik :P .
iPod sluit je aan met een mini-jack in de voorkant

overige specs:
4x40watt
18radio presets
RDS
ID3tags

Afbeeldingslocatie: http://www.lenco-audiovideo.com/img/normal/cs-170%20mp3.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door .zolder op 08-07-2005 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-w
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 21:42

tim-w

TiPisch...

ik heb zo'n kassettebandje gekocht voor 5€...
zoeentje met een draadje eraan, pleur je gewoon in je kassettespeler, draadje aan je ipod, probleem opgelost :)

But Seriously...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .zolder
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-05 21:26
Heb ik ook gehad. Probleem is dat je muziek ook gaat klinken alsof het op cassette staat. Vond ik storend genoeg om een aux-in apparaat te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-04 19:02

HJR

Bij *pieep* de volgende radio voor 175 euri!

JVC KD-G612 MP3/WMA

* Zwart model uit G-serie RDS autoradio/CD-speler met MP3/WMA met ID3/WMA-tags
* Uitgangsvermogen: 4 x 50 W max.
* MOS-FET eindversterker
* cEQ
* 24-bits resolutie 1-bits DAC
* HS-II-tuner
* DAB Ready II
* CD/CD-R/CD-RW compatibel
* Lijnuitgangen: 2 paar
* Subwoofer uitgang met niveau/frequentie regeling
* Op de voorkant van het frontje een AUX ingang
* Multi-Colour display
* Kantelfront
* Inclusief RM-RK50 sleutelhanger afstandbediening
* Geschikt voor afstandsbediening op het stuur
* NU UIT VOORRAAD LEVERBAAR
* (adviesprijs € 199,00)
* CARMEDIA PRIJS € 175,00
* Met 3 jaar officiele Nederlandse JVC garantie
* Elders goedkoper gezien? informeer eerst bij ons, wellicht gaan we er nog wel onder

[ Voor 2% gewijzigd door dawuss op 11-07-2005 13:40 . Reden: bedrijfsnaam weggesloopt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 05-06 16:31
ja, goedkoper bij *pieeep*, daar staan nog meer radio's met front line in. 169 euro was ie daar, en ik heb hem bij de mediamarkt door hun laagste prijs garantie ook voor die prijs meegekregen. (was normaal 195 euro bij de MM). Nu nog wachten tot hij ingebouwd is in het smart cabriootje en rijden maar :D

[ Voor 6% gewijzigd door dawuss op 11-07-2005 13:40 . Reden: Bedrijfswebsite weggesloopt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:28
Apple heeft zelf een oplossing:De iTrip, ik meen €40-€50. Je klikt 'm onder aan je iPod en hij fungeert als FM zender. Weliswaar betekent dat laatste dat ie niet helemaal legaal gebruikt mag worden in Nederland, maar hij is wel lekker makkelijk mee te nemen in een andere auto.

(O sorry, dat wist je al)

[ Voor 7% gewijzigd door bszz op 08-07-2005 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74455

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-06 16:40
bszzz schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 17:05:
Apple heeft zelf een oplossing:De iTrip, ik meen €40-€50. Je klikt 'm onder aan je iPod en hij fungeert als FM zender.
1. De iTrip is niet van Apple, maar van Griffin
2. De iTrip zet je _bovenop_ de iPod waardoor het geluid wat minder is. Er is wel een FM zender die je via de dock connector aansluit (de tuneBase), maar die is weer van Belkin..

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Wanneer je perfect geluid wil hebben kun je het beste een Car Audio systeem kopen welke het geluid middels bekabeling naar je radio stuurt.
Zelf maak ik gebruik van de iTrip, het geluid is wel van iets mindere kwaliteit en je hebt op sommige punten last van ruis. (onder andere wanneer je van positie wisselt of wanneer je ruitenwissers in worden geschakeld).
Echter, op de meeste plaatsen geeft de iTrip een acceptabel bereik en geluidskwaliteit. Denk er wel aan dat, voor lange trippen, een CarCharger geen overbodige luxe is.

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-06 11:13

dawuss

gadgeteer

Modbreak:Zullen we de discussie houden op "middelen om een iPod op een autoradio aan te sluiten" en niet "bedrijven waar je goedkoop autoradio X kunt kopen"? :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:28

Pierre

Van nature lui!

Nou ik heb de iTrip in de vuilnis bak gekiept, en heb sinds een poos een ice>link _/-\o_ Je wilt nooit iets anders meer.

Het is echt bij verre de beste oplossing, dus ik ben helemaal om.

[ Voor 25% gewijzigd door Pierre op 14-07-2005 18:56 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-06 17:49

Floor-is

5.2

Ik heb al sinds jaar en dag een iPod (nu een 3G 20GB), maar nog geen koppeling naar mijn radio. Nu wil ik op korte termijn een nieuwe auto gaan bestellen waar ik dit wel in laat bouwen. (kan vrij eenvoudig bij Mini/BMW heb ik me laten vertellen) Ik krijg alleen niet gevonden of dit systeem nu ook je iPod zelf weer oplaad... Eigenlijk wil ik hem zoveel mogelijk in de auto laten, alleen af en toe opnieuw cq bijvullen, voor dagelijks gebruik zal ik een iPod mini halen, welke mijn dinnetje ook krijgt :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-06 16:51
Ik heb hier ook een tijd naar gekeken en been zo een beetje uit gekomen op een pioneer DEH-P5700MP of de DEH-P7700MP de 5700 is 190 of zo zit echt alles op. dan kan je om goedkoop te beginnen de aux gebruiken en als je weer een beetje geld bij heb kan je de ipod interface van pioneer kopen ongeveer 100 euro dan kan je je ipod bedienen via de radio dus kan je je ipod mooi weg werken zo dat je hem niet ziet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtrme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 09:21
Floris schreef op maandag 18 juli 2005 @ 00:03:
Ik heb al sinds jaar en dag een iPod (nu een 3G 20GB), maar nog geen koppeling naar mijn radio. Nu wil ik op korte termijn een nieuwe auto gaan bestellen waar ik dit wel in laat bouwen. (kan vrij eenvoudig bij Mini/BMW heb ik me laten vertellen) Ik krijg alleen niet gevonden of dit systeem nu ook je iPod zelf weer oplaad... Eigenlijk wil ik hem zoveel mogelijk in de auto laten, alleen af en toe opnieuw cq bijvullen, voor dagelijks gebruik zal ik een iPod mini halen, welke mijn dinnetje ook krijgt :)
dat was special bij bmw (mini is van bmw) dan stouw jij je ipod in zo'n adapter onder een klepje wat tussen beide voorstoelen zit dus wel mooi makkelijk maar om nou een nieuwe auto te kopen om je ipod aan te sluiten beetje overdone >:) of nie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ik ga ws. morgen een VDO Dayton halen voor 99 euro, diverse inputs en uitgang voor versterker, en mp3-cd ondersteuning.
Aan de AUX komt gewoon m'n iPod te hangen.

Afbeeldingslocatie: http://www.clubic.com/photo/00122974.jpg

Voor de geinteresseerden; bij Halfords kost 'ie 99.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122565

je kan ook van die ISO stekkertjes kopen voor achterin met pluggetjes eraan om een mp3 speler eraan te hangen. als je radio bv niet zo'n stekketje heeft ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Volgens mij zit er aan de ISO pluggen geen input, je radio moet sowieso AUX-in ondersteunen, en vaak is dit in de vorm van tulppluggen die aan de radio hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hydraulik-Phunk schreef op maandag 18 juli 2005 @ 00:44:
Ik ga ws. morgen een VDO Dayton halen voor 99 euro, diverse inputs en uitgang voor versterker, en mp3-cd ondersteuning.
Aan de AUX komt gewoon m'n iPod te hangen.

[afbeelding]

Voor de geinteresseerden; bij Halfords kost 'ie 99.
Heb ik ook gedaan en werkt perfect! Ik heb al een tijd rond gekeken en kwam toch steeds veel duurder uit:
1: JVC autoradio met aux in--> 169 Euro (Zit de input ook nog heel lelijk aan de voorkant)
2: Autoradio met cdwisselaaraansluiting + ipod adapter = 180+100= 280 Euro
3: FM gedoe even getest en niet tevreden met de kwaliteit.

Nu heb ik dus een snoer met een hoofttelefoonaanluiting aan de ene kant en twee tulpstekkers aan de andere kant. De tulpjes in de radio en ik heb de andere kant uit laten komen in de asbak van mijn auto. Als ik de ipod wil aansluiten doe ik dus de asbak open en kan ik hem aansluiten. En als ik de ipod niet bij me heb doe ik de asbak dicht en alles mooi uit het zicht.

Bedankt voor de tip!

ps: Ik rook niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118108

ik heb een caliber mcd 550m radio gekocht met aux en met 4 x 70watt uitgang. zeer goede radio en maar 239 euro betaald.
specs

Afbeeldingslocatie: http://www.caliber.nl/images/MCD_550Mfront.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Niet online
Het enige nadeel van gebruik maken van de koptelefoon aansluiting is toch de iets mindere kwaliteit, je zal iets meer ruis krijgen ten opzichte van de oplossingen die gebruik maken van de aansluiting aan de onderzijde. Verder heb je toch weer iets meer aan te sluiten en op te bergen, ben zelf erg tevreden over de alpine oplossing met de iPod uit het zicht in het dashboard kastje. Maar is wel duurder.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Niet online
Frogmen schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 09:56:
Het enige nadeel van gebruik maken van de koptelefoon aansluiting is toch de iets mindere kwaliteit, je zal iets meer ruis krijgen ten opzichte van de oplossingen die gebruik maken van de aansluiting aan de onderzijde. Verder heb je toch weer iets meer aan te sluiten en op te bergen, ben zelf erg tevreden over de alpine oplossing met de iPod uit het zicht in het dashboard kastje. Maar is wel duurder.
Dat is inderdaad waar, maar qua prijs/kwaliteit verhouding ben ik dik tevreden. Ik denk dat je voor de alpine oplossing toch in totaal zo'n 250/300 euro kwijt bent. Het is dan wel allemaal mooi geregeld en vast een prerfect geluid. Ik zelf ben niet zo'n audiofiel en wil gewoon lekker wat muziek luisteren en dan ben je met 99 euro toch iets goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-06 22:44
Het is niet helemaal waar wat er gezegd wordt over de koptelefoonaansluiting. Ik heb namelijk op het punt gestaan een airplay te kopen, hier zie je een voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://www.xtrememac.com/adapters/images/airplay/airplayheader_image.jpg

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...8265&item=7531460643&rd=1

Er was een hele discussie gaande of deze beter is dan de iTrip. Wat ik uit die hele discussie meegenomen heb, is het feit dat er via dat kleine connectortje naast de koptelefoonuitgang, een bepaald signaal gezet moet worden door de FM zender dat er dus GEEN koptelefoon maar iets anders (? een zender ?) op aangesloten zit. Hierdoor wordt bv het volume hoger.

Ik heb uiteindelijk een gewoon zendertje gekocht, omdat ik ook nog andere mp3 spelertjes heb. Het nadeel van deze oplossing is dat het volume van de ipod gewoon te laag is (wetgeving) en ik dus de radio harder moet zetten (inlusief ruis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onne
  • Laatst online: 07:02
ArnieNFW schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 10:48:
Het is niet helemaal waar wat er gezegd wordt over de koptelefoonaansluiting. Ik heb namelijk op het punt gestaan een airplay te kopen, hier zie je een voorbeeld:

[afbeelding]

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...8265&item=7531460643&rd=1

Er was een hele discussie gaande of deze beter is dan de iTrip. Wat ik uit die hele discussie meegenomen heb, is het feit dat er via dat kleine connectortje naast de koptelefoonuitgang, een bepaald signaal gezet moet worden door de FM zender dat er dus GEEN koptelefoon maar iets anders (? een zender ?) op aangesloten zit. Hierdoor wordt bv het volume hoger.

Ik heb uiteindelijk een gewoon zendertje gekocht, omdat ik ook nog andere mp3 spelertjes heb. Het nadeel van deze oplossing is dat het volume van de ipod gewoon te laag is (wetgeving) en ik dus de radio harder moet zetten (inlusief ruis).
Dat ding is in Nederland geloof ik verboden omdat je niet op de FM mag uitzenden. Hier in de U.S gewoon te koop... iemand een idee of die dingen een beetje werken in combinatie met ipod??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43460

heeft hier iemand ervaring met de supertech ARC-102 auto cassete radios (van de kijshop voor 24.99 Euro) met een audio IN aan de voorkant? deze lijken mij zeer handig maar ik wil graag wat ervaringen horen.

Ik heb een Suzuki Vitara met een stoffe kap en wil geen dure radio inbouwen.
http://www.kijkshop.nl/on...02237&variant%5Fid=102237
Afbeeldingslocatie: http://www.kijkshop.nl/online/images/catalog/zoom_images/KS102237b.gif

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 43460 op 22-07-2005 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-06 11:42
Anoniem: 43460 schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 09:57:
heeft hier iemand ervaring met de supertech ARC-102 auto cassete radios (van de kijshop voor 24.99 Euro) met een audio IN aan de voorkant? deze lijken mij zeer handig maar ik wil graag wat ervaringen horen.

Ik heb een Suzuki Vitara met een stoffe kap en wil geen dure radio inbouwen.
http://www.kijkshop.nl/on...02237&variant%5Fid=102237
[afbeelding]
Dat zoiets nog gemaakt wordt zeg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43460

TukkerTweaker schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 11:38:
[...]

Dat zoiets nog gemaakt wordt zeg :D
past toch goed bij de auto, auto uit 1993, technologie uit 1993 >:)
maar het is de goedkoopste manier om mijn iPod uit de autospeakers te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Anoniem: 118108 schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 00:48:
ik heb een caliber mcd 550m radio gekocht met aux en met 4 x 70watt uitgang. zeer goede radio en maar 239 euro betaald.
specs

[afbeelding]
Niet om je aankoop af te zeiken, maar is Caliber niet een beetje een B-Merk zoals US Blaster e.d. ?

Ik heb dus die bovenstaande VDO-Dayton gekocht voor € 99,-, met 3 jaar garantie, MP3, AUX In, Pre-outs, 4x70 watt etc.
Daarnaast 'n setje JBL's voor 70 euro, wat enorm blaast. Kabels (van Caliber :+) voor 'n tientje en nog wat aansluitzooi. Ben je voor 190 euro klaar.

Trouwens als er een wisselaaringang op een radio zit kan je die in de meeste gevallen ombouwen tot line-in, ipv een dure kit voor je iPod wederom.
Er zit gewoon een lijningang op, plus wat draadjes om je wisselaar te bedienen. Een goeie pinout doet de truuk, en de radio is gauw gefopt.

En dat kijkshopding hierboven, wel ideaal voor in je softtop idd, geluid zal wel net zo bagger zijn als in m'n Peugeotje (80's Blaupunkt/80's speakers) maar je hebt muziek! Lekker meebleren in je auto boven het windgeruis uit 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69306

Ik heb ook die VDO Dayton gekocht maar bij mij geeft mijn iPod alleen geluid via de achterste boxen.
Ook wil de VDO het geluidsvolume van de Aux niet regelen.

Ligt het aan mij of aan het apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-02 15:56
Ik ben in dit topic of andere topics nog neit echt tegengekomen wat ik zoek nl:
* ipod volledig via autoradio te bedienen & alle menu's en tekst via dit scherm zichtbaar
* opladen vd iPod
* bediening aan het stuur

Nu weet ik dat dit kan met dure radio's van Alpine en de icepod-aansluitingen.
Iemand ervaring met de Pioneer interface? Of andere interfaces die bovenstaande voor elkaar krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:46
Kijk, dit topic is precies wat ik zoek. Ik heb een Ford Focus met een standaard geleverde autoradio Ford 5000 ofzo ? Deze zit aangesloten op een CD wisselaar.

Nu heb ik geruchten gehoord dat er een ding is, wat je tussen je wisselaar en je ipod kan doen waardoor je iPod als een gefakete CD wisselaar fungeert, waardoor je hem gewoon ook kan bedienen met de stuurbediening enzo.

Ik kan hem alleen niet vinden, weet iemand of zoiets bestaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Lees dit topic ff door > IceLink...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Icelink zorgt ervoor dat je je CD wisselaar niet meer kan aansluiten, het liefste zou ik het zo willen dat wanneer mijn iPod is aangesloten, mijn radio de iPod gebruikt en anders de wisselaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Laatst online: 12:23
Je kunt natuurlijk ook een FM-modulator gebruiken. Sluit je de antenne op aan, line-in voor de iPod en doorlussen naar de antenne-ingang op je radio. Dit kastje zet dan de line-in op een FM-frequentie, wat in dit geval wel legaal is. Dit kan dan op elke radio.

Te koop bij Halford en Conrad enzo voor een euro of 50

Btw, er schijnt ook een speciale uitvoering te zijn met een iPod connector, die je iPod ook gelijk oplaadt. Helaas nog nooit tegengekomen...

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:20
Tom_Paris schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 21:20:
Je kunt natuurlijk ook een FM-modulator gebruiken. Sluit je de antenne op aan, line-in voor de iPod en doorlussen naar de antenne-ingang op je radio. Dit kastje zet dan de line-in op een FM-frequentie, wat in dit geval wel legaal is. Dit kan dan op elke radio.

Te koop bij Halford en Conrad enzo voor een euro of 50

Btw, er schijnt ook een speciale uitvoering te zijn met een iPod connector, die je iPod ook gelijk oplaadt. Helaas nog nooit tegengekomen...
je bedoelt zoiets? >> http://ipodcarkit.nl/carkit/index.html heb hem zelf ook, geluid is niet perfect (het blijft FM, cd kwaliteit zal het nooit worden) Maar door de zeer schappelijke prijs misschien het overwegen wel waard.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
mmm, FM modulatie is redelijk storing gevoelig, daarnaast illegaal in Nederland ;). Denk dat ik toch maar eens zo'n ice>link ga overwegen, misschien dat daar iets mee te knutselen valt zodat je kan switchen tussen iPod en wisselaar oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Laatst online: 12:23
Maverick schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 21:26:
[...]

je bedoelt zoiets? >> http://ipodcarkit.nl/carkit/index.html heb hem zelf ook, geluid is niet perfect (het blijft FM, cd kwaliteit zal het nooit worden) Maar door de zeer schappelijke prijs misschien het overwegen wel waard.
Nee dat is nog steeds een zender, dus illegaal.

Dit bedoel ik:
Afbeeldingslocatie: http://www1.nl2.conrad.com/xl/3000_3999/3700/3790/3790/379062_BB_00_FB.EPS.jpg
sorted.bits schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 21:52:
mmm, FM modulatie is redelijk storing gevoelig, daarnaast illegaal in Nederland ;). Denk dat ik toch maar eens zo'n ice>link ga overwegen, misschien dat daar iets mee te knutselen valt zodat je kan switchen tussen iPod en wisselaar oid.
Het uitzenden van FM signalen is illegaal ja, maar een modulator niet. Apparaat hierboven dus, zend niks in de ether, alleen op je antennekabel.

[ Voor 36% gewijzigd door Tom Paris op 20-08-2005 22:00 ]

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Mmmmm, dat klinkt inderdaad al een stuk beter. Misschien dat ik dat wel ga overwegen.

Weet iemand toevallig of er een soort van CD-wisselaar switch bestaat, zo niet, is zoiets niet makkelijk te maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
Is er dan niemand met positieve/negatieve ervaringen met bijv:
* Pioneer interface
* Kenwood Interface
* Monster icruze
* Wire-tunes
* Sony-interface

Ik ga dus een nieuwe autoradio kopen en wil de beste oplossing qua prijs/kwaliteit met opladen, ipod in het handschoenenkastje en bedieing aan het stuur. Zo is de Alpine-oplossing is misschien een beetje te duur (>500eur)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149444

Ik heb de interface van kenwood gekocht en heb hem er nu een dag of 5 inzitten.
Hij werkt prima,de naam is KCA-IP500 en kost €99.00.
Ik heb een kenwood 8024,hij is aangesloten op de cdwisselaar ingang.
Hij laadt hem ook bij en de bediening is via de radio.
Op de display zie je hem als ext.
Je moet met playlists werken om overzicht te krijgen in de nummers die erop staan.
Hij ziet zeg maar een playlist als een cd in de wisselaar.
Geluid is prima en bediening is ook super,via de display en via de afstandbediening.
Naar mijn mening de beste opplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

ik had voor 20 gulden in de tijd een supertech radio met cd-in :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaandorp
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-05 09:47
Ik heb de Pioneer interface. Geluid is goed tot zeer goed. Bediening is echter ruk. Je klikt je helemaal suf en moet alle toetsencombi's uit je hoofd leren om het apparaat te kunnen bedienen. Daarnaast zie je maar een klein gedeelte van de titel en kun je niet "spoelen" in een nummer, tenzij je de functie opgeeft om nummers verder te klikken. Het is dus het een of het ander.

Ben er toch wel blij mee. Maar das meer bij gebrek aan beter denk ik. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
@xfiles69: Is jouw type Kenwood radio "ready for iPod"? Ik vraag me af of er verschillen zijn met nieuwe generatie Kenwood-autostereo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
@kaandorp: Thnx! dan ga ik dus niet voor Pioneer! ik wil veilig rijden en geklooi aan mijn radio hoort daar niet bij.

Anoniem: 149444

OmeRobbie schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 19:36:
@xfiles69: Is jouw type Kenwood radio "ready for iPod"? Ik vraag me af of er verschillen zijn met nieuwe generatie Kenwood-autostereo's.
Bijna alle recente ,zeg maar een jaar of twee oud zijn ready voor ipod.
Kijk maar eens op:http://www.kenwood.com/i/kca-ip500/table/net.html
Daar staan de dingen die het wel en niet doen.
Ik kan zoeken naar playlists,daarin zoeken op nummers en ik kan vooruitspoelen.

Mischien kunnen de nieuwere kenwood radio's meer posities in de tag aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon1e
  • Laatst online: 11:15
Toch maar even een kleine kick voor de search, ik heb vandaag de Ice Link ingebouwd in mijn Alfa 147 met fabrieksradio. Dit werkt echt perfect, makkelijk aan te sluiten en meer dan prima geluidskwaliteit en geweldige bediening. De aansturing laat zo af toe wel een tikkeltje vallen met een vertraging in het menu, maar dit is een verademing boven de fm zenders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
@Tom-Paris
Ik heb dus een unieke auto gekocht, nl eentje waar zo goed als geen iPod-interface voor bestaat (de Saab 9-3 uit 1998)...

Ik ben dus op zoek naar alternatieven... Kun je me helpen met het volgende:

De FM-modulator is dus 1 van de opties:
* kan je daarnaast ook gewoon de antenne aansluiten op de radio (zodat je en de iPod hebt en de gewone ether hebt)
* geeft dit een betere ontvangst dan een draadloze FM-modulator?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
OmeRobbie schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 12:10:
@Tom-Paris
Ik heb dus een unieke auto gekocht, nl eentje waar zo goed als geen iPod-interface voor bestaat (de Saab 9-3 uit 1998)...

Ik ben dus op zoek naar alternatieven... Kun je me helpen met het volgende:

De FM-modulator is dus 1 van de opties:
* kan je daarnaast ook gewoon de antenne aansluiten op de radio (zodat je en de iPod hebt en de gewone ether hebt)
* geeft dit een betere ontvangst dan een draadloze FM-modulator?
Heeft die autoradio ook geen CD-wisselaar interface? Waarschijnlijk is het een OEM, waardoor hij gewoon met iPod interfaces werkt die voor dat merk bedoelt zijn.

In mijn Fiat was het volgens de dealer ook niet mogelijk om een iPod aan te sluiten, maar ik heb nu een iPod-kabel van Blaupunkt erin zitten en die werkt perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197094

OmeRobbie schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 07:53:
Is er dan niemand met positieve/negatieve ervaringen met bijv:
* Pioneer interface
* Kenwood Interface
* Monster icruze
* Wire-tunes
* Sony-interface

Ik ga dus een nieuwe autoradio kopen en wil de beste oplossing qua prijs/kwaliteit met opladen, ipod in het handschoenenkastje en bedieing aan het stuur. Zo is de Alpine-oplossing is misschien een beetje te duur (>500eur)...
IPod interface van Pioneer werkt geweldig!
Koop een Pioneer HU met een BLAUWE IP-bus aansluiting.
Lap verder de compitabiliteitslijst van Pioneer zelf aan je laars.
Een HU met minimaal een 2x16 schermpje of een grafisch scherm is wel aan te raden.
Ik gebruik hem zelf met de DexP99r van 1998 en dat bevalt al meer als een jaar uitstekend!

De module kost trouwens 99 euro, en is compitabel met elke Ipod met de brede aansluiting.
Alleen de Mini dus niet geloof ik.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 197094 op 22-01-2007 06:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
De Mini heeft ook een dock-aansluiting. Je bedoeld de Shuffle :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ik heb zo'n FM-zendertje (ssst, niet doorvertellen, is verboden te gebruiken in NL :P) en dat bevalt eigelijk prima. Helaas is de FM-band in NL erg vol en moet ik ergens aan de rand op een impopulaire frequentie gaan zitten (om precies te zijn: 88.20), maar werkt prima :)

De Griffin RoadTrip :) i.c.m. mijn iPod G5

Afbeeldingslocatie: http://jmatt.net/blogpix/ipod2.jpg (nee, geen eigen foto ;))

Hij laadt meteen je iPod op... geen batterijproblemen dus! Mijn versie ziet er overigens anders (en beter) uit dan deze.

[ Voor 13% gewijzigd door Ramzzz op 23-01-2007 08:35 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Hmmz, ik heb zelf ook een tijdje met de iTrip van Griffin rondgereden. In het begin gewoon op 90.90 >:), daarna heb ik hem naar 90.30 gezet. Dit kanaal is nog vrij. Nadeel van de iTrip is dat je batterij er een flinke klap van krijgt. Gebruik wordt gereduceerd en daarbij is de geluidskwaliteit niet echt geweldig.
Heb er nu een Sony radio met AUX-In ingezet. Bij de MediaMarkt een Dock-connector aangeschaft. Deze gaat onder in de iPod en op de AUX-in. Perfect geluid. iPod met een PDA houde tegen de ruit. klaar.

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:58

Theuno

Da Devil Crew

http://www.sony.nl/view/S...ew&category=ICA+CD+Tuners

Ik heb die (njah, de 414U). Met USB + Aux op de voorkant, ze hebben tegenwoordig ook degelijke auto's met usb die je dan ergens anders kan plaatsen. Een iPod is neem ik aan ook gewoon benaderbaar via USB. (?)

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:47
De JVC KD-DV6201
http://www.jvc.nl/product.php?id=KD-DV6201&catid=26

Heeft een USB ingegaan aan de voorzijde om je iPod in te pluggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theuno
  • Laatst online: 07:58

Theuno

Da Devil Crew

ChiMan schreef op maandag 22 januari 2007 @ 11:13:
De JVC KD-DV6201
http://www.jvc.nl/product.php?id=KD-DV6201&catid=26

Heeft een USB ingegaan aan de voorzijde om je iPod in te pluggen
Oh, en meteen DVD en DiVX ondersteuning. Leuk voor in de file ;)

Ik heb zelf geen iPod (gewoon een dikke usb stick omdat ik toch te vaak in de auto zit of op kantoor), maar als je die in zo'n autoradio stopt zou dat wel gewoon werken ?

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Je Moeder
  • Laatst online: 19-05 11:16
Ik heb sinds een paar weken de "RDS FM Transmitter/Car Charger for iPod®"

Afbeeldingslocatie: http://www.macobserver.com/article/2006/07/rds.jpg

Ik moet zeggen dat het geluid met mijn G5 60 GB iPod erg goed is, veel beter als verwacht in iedergeval.

En dat de tracks via RDS worden weer gegeven op je radio in natuurlijk helemaal leuk.

Wat mij betreft een aanrader!

Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldinho
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-06 22:58
Raveon schreef op maandag 22 januari 2007 @ 23:44:

[afbeelding]

Ik moet zeggen dat het geluid met mijn G5 60 GB iPod erg goed is, veel beter als verwacht in iedergeval.

En dat de tracks via RDS worden weer gegeven op je radio in natuurlijk helemaal leuk.

is deze ook voor de G5.5 80GB Video te gebruiken??

[ Voor 4% gewijzigd door haroldinho op 23-01-2007 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Je Moeder
haroldinho schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 09:02:
[...]

is deze ook voor de G5.5 80GB Video te gebruiken??
van de kensington site
System Requirements
Made for all iPod® models with 30-pin dock connector except 3G iPods. Also works with new iPod nano and video. Special RDS feature works with iPod nano or iPod with video and requires an RDS enabled stereo. RDS is available in various vehicle models offered by leading automakers.
Het antwoord is dus ja.

Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
  • Laatst online: 16-09-2024
Raveon schreef op maandag 22 januari 2007 @ 23:44:

[afbeelding]

Waar heb je die besteld? Ik heb er nu een van de Mediamarkt, niet speciaal voor de iPod, maar daar wil nogal eens ruis in sluipen.. Hoe zit dat met deze??

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldinho
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-06 22:58
LaZZ schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 12:03:
[...]

Waar heb je die besteld? Ik heb er nu een van de Mediamarkt, niet speciaal voor de iPod, maar daar wil nogal eens ruis in sluipen.. Hoe zit dat met deze??
www.laptopplein.nl
hier is ie te halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Je Moeder
LaZZ schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 12:03:
[...]

Ik heb hem in een ouderwetse winkel gekocht, de Dixons. ;)

Heb nog geen ruis kunnen ontdekken en ben er toch al mee door heel Nederland, Duitsland en Oostenrijk gereden. Heb toen mischien 3 keer van zender moeten wisselen.

Het geluid is echt heel helder en vol, veel beter dan dat van menig FM radiostation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128874

Ik heb voor mijn zus een sony radio gekocht met audio in aan de voorkant.
kosten waren 100 dollar( 60 euro) en geluidskwaliteit is perfect.
weet niet of deze modellen ook in nl te koop zijn, maar wonen in australie bespaart je nog eens flink wat geld zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Je Moeder
De RDS FM Transmitter/Car Charger for iPod® is op dit moment in de aanbieding is voor 75 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223861

Om weer even oude koeien uit de sloot te halen... Ben al enige tijd op zoek naar een autoradio die ook een ipod ondersteunt.

Persoonlijk houd ik wel van enige stijl en het liefst met zo min mogelijk "zichtbare" draden.
Nu ben ik de "Digital Media Receiver : iDA-X001" receiver tegen gekomen.

http://www.alpine-europe.com/index.php?id=ida-x001&L=0

Na enige research ben ik echter weinig wijzer geworden, alleen het feit dat er verdeelde meningen over zijn.

Ook ben ik de volgende autoradio tegengekomen met weer helaas weinig reviews. Iemand hier enige ervaring mee?

http://cgi.ebay.de/ws/eBa...=1&ssPageName=mem_guide:1

Deze zijn helaas alleen enkel verkrijgbaar via Ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Anoniem: 223861 schreef op maandag 12 november 2007 @ 12:23:
Om weer even oude koeien uit de sloot te halen... Ben al enige tijd op zoek naar een autoradio die ook een ipod ondersteunt.

Persoonlijk houd ik wel van enige stijl en het liefst met zo min mogelijk "zichtbare" draden.
Nu ben ik de "Digital Media Receiver : iDA-X001" receiver tegen gekomen.

http://www.alpine-europe.com/index.php?id=ida-x001&L=0

Na enige research ben ik echter weinig wijzer geworden, alleen het feit dat er verdeelde meningen over zijn.

Ook ben ik de volgende autoradio tegengekomen met weer helaas weinig reviews. Iemand hier enige ervaring mee?

http://cgi.ebay.de/ws/eBa...=1&ssPageName=mem_guide:1

Deze zijn helaas alleen enkel verkrijgbaar via Ebay.
Dat is nogal een vergelijking.. een topmodel van Alpine met een vaag onbekend merk apparaat op eBay :)

Ik zou voor de Alpine gaan.. dat eBay ding heeft wel A2DP, maar wat geluidskwaliteit, bedieningsgemak, betrouwbaarheid en looks zit je bij Alpine beter denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56761

Ik gebruik de Pioneer CD-IB100 II op mijn Pioneer AVIC-X1 navigatiesysteem. Super kwaliteit. En bovendien kan ik mijn iPod bedienen via de controls op het navigatiesysteem. Het is geen goedkope oplossing maar mijn werkgever had nog een navigatiesysteem over die ik voor niets mocht gebruiken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Laatst online: 10:47

TF

bla bla

Ik heb een VDO Daytone en maak gebruik van de Dension oplossing. www.icepod.nl

Iedeaal, bedien je ipod net alsof het een cdwisselaar is. Mjin ipod ligt uit het zicht en toch muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Laatst online: 04-06 23:36
Om maar weer even omhoog te halen :+

Hoe zijn de ervaringen tov de bediening van een ipod met behulp vd interface van de autoradio?

Ik lees nl veel over het feit dat de bediening ontzteend traag is, dus als je van de ene naar de andere artiest scrollt het wel 4seconden kan duren voor je bij de volgende bent.

Dat is nl wel heel vervelend als je een artiest hebt met een stuk of 10 cd's waarvan je net de laatste wilt horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

Grindtegel schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 12:19:
Om maar weer even omhoog te halen :+

Hoe zijn de ervaringen tov de bediening van een ipod met behulp vd interface van de autoradio?

Ik lees nl veel over het feit dat de bediening ontzteend traag is, dus als je van de ene naar de andere artiest scrollt het wel 4seconden kan duren voor je bij de volgende bent.

Dat is nl wel heel vervelend als je een artiest hebt met een stuk of 10 cd's waarvan je net de laatste wilt horen.
geen last van. Ik heb die van mij via icepod aangesloten op de cd-wisselaar. supersnel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cozm0
  • Laatst online: 04-04 06:38

Cozm0

Unf!

Ik wilde ook mn Ipod video 60gig aan mn autoradio hangen. Lekker gemaakt door alle "Ipod ready" autoradio reclame ging ik het testen in diverse winkels. Nou mooi niet Ipod ready dus, de meeste autoradio's van rond de 100-120 euro herkenden een echte Ipod niet eens en degenen die em wel herkende liepen vast als je verder dan nummer 100 wil, niet handig met een Ipod waar 9000 nummers opstaan :+ Oplossing met echte Ipod interface (Alpine) kost 400 euro, wat me veel te veel is

Uiteindelijk gekozen voor deze oplossing:

Afbeeldingslocatie: http://images.kieskeurig.nl/images/product_big/40F52307B63914C2C1257280004ECC2A_big.jpg

[url="http://http://www.kieskeurig.nl/review/40F52307B63914C2C1257280004ECC2A.htm"]Kenwood KDC-W311[/url]
Prijs 80 euro, radio,cd,mp3 en aux (Ipod) in. De batterij van de 60gig gaat 20 uur mee

Prima lowbudget oplossing toch?

[ Voor 6% gewijzigd door Cozm0 op 11-12-2007 13:42 ]

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
Dat is idd het alternatief welke ik uiteraard ook in gedachten had.

Maar dan moet ik ook weer een ipod beugel op mijn dashboard bevestigen en dat vind ik eigenlijk niks dus heb ik het liefst een radio waarbij mijn ipod in het dashboardkastje kan liggen en deze bedient wordt via de radio.

Ook wil ik liever geen gebruik maken met een icepod of iets dergelijks, dus gewoon rechtstreeks van de ipod naar de radio. Maar dan uiteraard wel met normale snelheid kunnen scrollen ed. anders houdt het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-X
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-03-2024

F-X

Ik ben aan het kijken naar een Pioneer P4900ib. Daar zit een ipod kabel bij en het schijnt dat de snelheid van het scrollen ook beter is. Maar dat weet ik niet zeker, vandaar nog 'aan het kijken'.
De grotere broer is de P6900ib die iets meer functies heeft en een ander scherm.

Misschien zijn dat nog opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

Houdt er wel rekening mee dat de output (headphones) aansluiting bovenop de ipod al versterkt word. als je dat als input gebruikt vind ik de geluidskwaliteit er niet beter op worden.

Ik heb dus uiteindelijk voor de icepod gekozen. Die werkt nml via de aansluiting aan de onderkant... much better

edit: Hier, mooie prijs, met IPOD interface...wat wil je nog meer

http://www.rondevries.nl/...info.php?products_id=4766

[ Voor 18% gewijzigd door TF op 11-12-2007 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:29

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik heb al een tijdje een Pioneer DEH-5800 icm een Pioneer CD-IB100...:

Afbeeldingslocatie: http://xs104.xs.to/xs104/06323/100_0819.JPG

Werkt opzich prima, afgezien van wat kleine irritaties:
- Bediening van de functies had handiger gekund, bijvoorbeeld door de nummertoetsen allemaal een aparte functie te geven...
- Jammer dat het niet mogelijk is om id3 info te scrollen of random weer te geven...

Verder werkt het allemaal prima...
Heb de voeding onderbroken door middel van een knop, zodat de ipod niet continu oplaadt...

Met onderstaand getweakt knopje:

Afbeeldingslocatie: http://xs511.xs.to/xs511/07021/DSC00050.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xs511.xs.to/xs511/07033/DSC00056.JPG

Afbeeldingslocatie: http://xs511.xs.to/xs511/07033/DSC00058.JPG

[ Voor 10% gewijzigd door MikeyMan op 11-12-2007 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
F-X schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 14:29:
Ik ben aan het kijken naar een Pioneer P4900ib. Daar zit een ipod kabel bij en het schijnt dat de snelheid van het scrollen ook beter is. Maar dat weet ik niet zeker, vandaar nog 'aan het kijken'.
De grotere broer is de P6900ib die iets meer functies heeft en een ander scherm.

Misschien zijn dat nog opties?
Ja, de 6900 heb ik ook op het oog, die is kwa prijs netjes en verder lijkt het me een goed apparaat. Verder nog wat modelletjes van Alpine,Kenwood en JVC met rechtstreekse verbinding gevonden.

Vroeg me alleen af of er mensen hierzo zitten die ervaring met de radio's hebben.

Ik wil er zo min mogelijk werk/gepruts aan hebben dus geen extra kastjes/apparaatjes/truukjes. Gewoon 1 kabel van de ipod naar de radio. En dan niet via de headphone uitgang maar via de "echte" uitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ervaring zat met radio's... Wat wil je weten?

Als je geen extra kastjes enzo wilt, moet je inderdaad voor een pioneer ib gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Grindtegel schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 13:37:
Dat is idd het alternatief welke ik uiteraard ook in gedachten had.

Maar dan moet ik ook weer een ipod beugel op mijn dashboard bevestigen en dat vind ik eigenlijk niks dus heb ik het liefst een radio waarbij mijn ipod in het dashboardkastje kan liggen en deze bedient wordt via de radio.

Ook wil ik liever geen gebruik maken met een icepod of iets dergelijks, dus gewoon rechtstreeks van de ipod naar de radio. Maar dan uiteraard wel met normale snelheid kunnen scrollen ed. anders houdt het op.
Ik heb een Alpine autoradio met iPod interface via een bijgeleverde kabel. De kabel gaat achter het dashboard naar de iPod die in een dashboardvakje ligt. De iPod wordt tijdens het afspelen opgeladen. Scrollen (met bijna normale snelheid) gaat via de draaiknop op het bedieningspaneel van de radio. Alle functies, zoals shuffle, playlists, artist, songs etc. zijn via de autoradio te selecteren.

Ik ben er na ruim een jaar nog steeds helemaal tevreden mee.

Het is deze:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0fb1eda5a697499049f44a4c159c81c8/full.jpg

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:35
Pas een Sony U-410 gehaald met Aux- en USB-in aan de voorkant.
Werkt prima (iPod via AUX).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik geloof overigens best dat een autoradio met AUX-ingang wel werkt in combinatie met een iPod. Maar een oplossing via een speciale aansluiting heeft toch wel veel voordelen.
De iPod wordt opgeladen tijdens het rijden zonder dat daarvoor een extra adapter nodig is, verder is bediening via het front van de autoradio (of eventueel via de stuurwielbediening) wel erg handig. Daarnaast zijn de tags (songtitel, artiest, album) afleesbaar op het display van de radio. Voor mij (ik luister bijna altijd op de shufflestand) onmisbaar.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
Canaria schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 15:40:
Ik geloof overigens best dat een autoradio met AUX-ingang wel werkt in combinatie met een iPod. Maar een oplossing via een speciale aansluiting heeft toch wel veel voordelen.
De iPod wordt opgeladen tijdens het rijden zonder dat daarvoor een extra adapter nodig is, verder is bediening via het front van de autoradio (of eventueel via de stuurwielbediening) wel erg handig. Daarnaast zijn de tags (songtitel, artiest, album) afleesbaar op het display van de radio. Voor mij (ik luister bijna altijd op de shufflestand) onmisbaar.
Heb je die speciale kabel of gebruik je een usb->ipod kabel? En hoe snel is het scrollen? Zit er een vertraging in (1of meer seconden per artiest/cd)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Nou, heb wat Dension spullen binnen en gemonteerd.

Ik zocht een oplossing om een iPod Nano aan te sluiten op mijn standaard radio/CD van Visteon (Fiat Stilo). Dit omdat ik via het CAN bus van Fiat wilde blijven werken, omdat dan mijn stuurwielbediening kan blijven bestaan.
Ik heb dus een Dension GW100 en een active cradle gekocht, en heb deze ipod :

Afbeeldingslocatie: http://www.digitalstreet.nl/images/Apple-nano-3g-zilver.jpg

Installatie was een fluitje van een cent. De iPod is nu prima te bedienen (wordt gezien als wisselaar), en ook mijn stuurwielbediening werkt feilloos. Loop maar tegen één ding aan, en dat is dat op de iPod de trackinformatie niet wisselt. Wel als deze los is, en de nummers skippen wel, maar het display blijft staan op het eerste nummer dat ik afspeel.
Iemand met soortgelijke ervaringen/oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-X
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-03-2024

F-X

Ik heb uiteindelijk de Pioneer DEH-6000UB gehaald. Deze heeft een usb aansluiting war je de ipod op aan kunt sluiten. Let wel, dit werkt alleen met de ipod nano en ipod video. Met oudere ipods moet een ipod adapter gebruikt worden (ib100).
Dit is volgens mij omdat de oudere ipods audio via usb niet ondersteunen.

Het voordeel is dat de bediening 'snel' is en dat de audio digitaal is. Je gebruikt dus de dac van de pioneer. (naar mijn weten, dus weet ik niet 100% zeker)

Plus bij deze pioneer kun je ook een memorystick of een hd aansluiten ipv een ipod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m@fkeez
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik gebruik al ruim 1,5 jaar een pioneer DEH-P75BT met ipod adapter CD-IB100 II met mijn ipod nano.

Al sinds de 1e dag gebruik ik deze combinatie met veel plezier en zonder problemen.
Het enige wat een beetje irritant is, is het scrollen door de artiestenlijst. Je moet wel effe aan de knop draaien voor je van de a of z bij bijvoorbeeld een artiest met een m aan het begin bent.

Voor de rest werkt het prima en kun je alle functies m.b.t. het selecteren van muziek gewoon op de de radio bedienen en kan de ipod in het dashboardkastje blijven liggen. Verder is de ipod altijd opgeladen en zijn de kabels mooi weggewerkt.

Een radio met bijvoorbeeld 3 regels tekst op het display, zoals bovenstaande is (volgens mij) wel aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-05 15:33

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Ik heb een pioneer 6900ib. ipod besturen via radio/stuurwiel bediening is wel handig echter houd de ipod niet meer bij wat er gespeeld word.

Maw, bij het syncen van je ipod op je pc worden gespeelde tracks niet geupdate in itunes of op last.fm bijvoorbeeld. Als je daar geen gebruik van maakt geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:23

Chiron

Moderator Discord
Wat ik me afvraag is welke autoradio's er allemaal fatsoenlijk werken met een ipod touch, halve internet al afgestruind maar ik kom nergens info tegen die specifiek over de ipod touch gaan icm. autoradio..

Ben wel benieuwd hoe het dan zit met de controls, en of je ook door albums heen kan scrollen. Het liefst heb ik dan ook nog een autoradio die bluetooth heeft voor de telefoon, maar bijna alles wat je tegenkomt is OF ipod controls, OF bluetooth :{

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• camelrulez
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 22:57
Al twee jaar rij ik rond met de Pioneer DEH-P55BT met dezelfde adapter als M@fkeez (denk ik). Werkt allemaal prima, geluid is toppie. Heb alleen wel twee nadelen kunnen ontdekken. Het scrollen tussen de playlists gaat bij mij erg langzaam. Ik kan daar niet de draaiknop voor gebruiken, maar meot iedere keer een lijst verder drukken. Ook duurt het even voor je de naam dan ziet staan. Voor mij persoonlijk is dat niet zo heel groot issue, maar iemand met 500 playlists moet daarna wel even naar de fysio.
Ook kan ik vertellen dat bij de installatie vaak de kabels van de adapter naar de radio verkeerd worden aangesloten. Hierdoor lijkt de adapter prima te werken, alleen hoor je geen geluid.
Verder heeft M@fkeez idd gelijk dat een scherm met meerdere regels wel handig is. De letters scrollen bij mij wel heel langzaam door eht beeld waardoor ik pas zie hoe het nummer heet, als het liedje is afgelopen.
Even samengevat; geluid is nu toppie, maar in de volgende auto komt er een nieuwe pioneer radio in die wat makkelijer de iPod laat bedienen. De adapter kan dan gewoon worden mee genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEV
  • Laatst online: 31-01-2023

JEV

Heb 1,5 jaar geleden een Pioneer radio gekocht (DEH55 geloof ik) kabeltje bij de media markt die je achterin plugt voor de iPod (20 euri) en perfect geluid eruit. iPod word zelfs geladen door die kabel. :*)
Radio is inclusief Bluetooth voor je handsfree telefoon.

[ Voor 12% gewijzigd door JEV op 25-02-2008 16:18 ]

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-06 18:21
Ik heb nu een maandje een JVC KD-PDR51 in gebruik. Werkt echt super in combinatie met mijn iPod Classic. Er zit een speciale kabel bij voor de iPod die je op de achterkant van de radio aansluit. Die kabel heeft aande andere kant een dock-connector en komt bij mij uit in een vakje in het dashboard. De iPod laadt op via die kabel en door middel van de afstandsbediening van de radio is het ook mogelijk om door het menu van de Ipod te bladeren. Tevens gaat de iPod op pauze wanneer je de auto uitzet. Het bladeren door het menu is niet ideaal. Hoe zoeken in 100de albums op een éénregelige display tijdens het rijden gaat niet erg soepel. Nadeel bij het zoeken is dat je altijd weer bij de letter "A" begint.

Deze radio dus:
Afbeeldingslocatie: http://pan.fotovista.com/dev/3/6/00036263/g_00036263.jpg
De radio kost circa €150 en is daarme één van de goedkoopste radio's met een iPod interface volgens mij (de JVC KD-PDR31 is nog een paar tientjes goedkoper). Hiervoor had een Sony radio met een aux-ingang aan de voorkant. Nadat het frontje van deze radio uit mijn dashboardkastje gestolen was heb ik de JVC aangeschaft. Zo'n iPod interface bevalt mij vele malen beter dan een normale aux-ingang.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:37
Ik heb net de JVC KD-G351 gekocht bij Factoryprices.nl kostte me € 102,70 incl. BTW & Porto.

Heeft een USB aansluiting en AUX-in _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://i114.photobucket.com/albums/n272/WiLLoW_TieN/untitled.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-06 17:49

Floor-is

5.2

Minor update, voor wie het interesseert: ik heb zo'n FM-zendertje voor onder mijn iPod Nano (G2) en die gebruik ik niet meer omdat het gewoon sucked :D

Nu doe ik het maar met gebrande CD's vol MP3 files, maar da's ook niet ideaal te noemen, ik weet al dat mijn volgende auto ook geen iPod-aansluiting heeft, dus het wordt wachten op diens opvolger vrees ik :P

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

WiLLoW_TieN schreef op maandag 25 februari 2008 @ 22:24:
Ik heb net de JVC KD-G351 gekocht bij Factoryprices.nl kostte me € 102,70 incl. BTW & Porto.

[afbeelding]
Usb support is verre van gelijk aan ipod-support...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-06 18:21
WiLLoW_TieN schreef op maandag 25 februari 2008 @ 22:24:

[afbeelding]
Waarom geen JCV KD-PDR31? Die is voor dezelfde prijs te krijgen en heeft een echte iPod interface, net als mijn KD-PDR51 (zie paar posts hierboven). Dat is imho een stuk fijner dan een gewone USB-poort of aux-in.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-05 13:35

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Kickske..

Ik ga eind volgende maand met een geleende auto naar Spanje toe.
Mijn eigen auto heeft reeds een prima oplossing (kastje achterin de radio, tags op display, tegelijk opladen via accu etc) voor de iPod, maar die werkt alleen icm Sony autoradio's. Daarbij kan ik die geleende auto ook niet voorzien van een soortgelijke oplossing omdat het niet mijn auto is.

Nu heb ik in het verleden al zo'n FM-transmitter geprobeerd, maar die werkten niet bepaald lekker.
Het was dan wel een el cheapo no-name ding, dus zou deze (http://www.takeitnow.nl/r...&toplink=1&d_word=33364EU) anders zijn ? Daarbij heb ik me ook laten vertellen dat het in het buitenland veel beter werkt omdat de frequenties daar anders zijn. Wat is daar van waar ?

En zijn er nog andere oplossingen waarbij ik de autoradio niet hoeft te modden ?
Het is overigens een Ford Ka met standaard radio AFAIK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-03 20:07
Ik heb deze autoradio van Pioneer, perfect laden via de auto en de bediening ook nog eens via de radio.

iPod kan ik in mijn dashboard leggen en bediening via de radio.
Afbeeldingslocatie: http://images.kieskeurig.nl/images/product_big/9BB1F04D11B589C8C12572490035343A_big.jpg
De Pioneer DEHP5900.

Je iPod is aan tesluiten via het onderstaande kabel.
Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.nl/images/products/caraccessories/pioneer/cdi200_medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.nl/images/products/caraccessories/pioneer/cdi200_ipod_medium.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Queenfanmichel op 23-06-2008 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-05 13:35

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ik kan niet echt een andere radio in gaan bouwen in die auto aangezien 'ie niet van mij is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232049

verwijderd

[ Voor 83% gewijzigd door Anoniem: 232049 op 23-06-2008 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 277522

topic al even niet meer gebruikt, dus blaas het even wat leven in...

ik heb een iPod (classic), een kabel (mini jack naar RCA, tulpstekkertjes) en een autoradio (Pioneer DEH P3000r) met een ingang voor tulpstekkers (voor het aansluiten van een cd-wisselaar?). Leek me een goede manier om mijn muziek via mijn iPod in de auto te luisteren.... Niet dus. Als ik een en ander aansluit, hoor ik heel zacht in de achterste boxen mijn iPod geluid, maar door de boxen voor gewoon de radio... Werkt zoiets eigenlijk of probeer ik iets te doen dat sowieso niet gaat werken? Iemand verstand van dit soort dingen?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 277522 op 16-10-2008 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-06 17:49
Weet je zeker dat het niet een uitgang is (voor een versterker bijv.)?

Ik gebruik zelf de DEH-P55BT en gebruik daar de Aux1-in. Daarnaast bluetooth voor m'n telefoon en werkt prima!
Pagina: 1