[XP] windows installer error bij Office 2000*

Pagina: 1
Acties:

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06-2025
Na problemen met de printer van mn baas heb ik via windows recovery console de system32 folder verwijderd en opnieuw teruggezet, het printprobleem is daarmee opgelost, maar bij het opstarten van bijv. Word krijg ik de volgende melding: "deze toepassing is niet geinstalleerd. Voer setup uit vanaf de locatie waar u de toepassing oorspronkelijk hebt geinstalleerd."

dus probeer ik Office 2000 opnieuw te installeren, daarbij krijg ik echter de volgende error:

"kan geen toegang krijgen tot de windows installer-service . De oorzaak hiervan kan zijn dat u windows in veilige modus hebt gestart, of dat windows installer niet juist is geinstalleerd."

nou heb ik dus al verschillende dingen geprobeerd (via de search gevonden):
-windows installer opnieuw geinstalleerd
-msiexec /unreg, msiexec /regserver
-register van msiexec weggehaald en opnieuw geinstalleerd
-in veilige modus windows installer opnieuw geinstalleerd

ik wordt ondertussen nogal wanhopig, want er moet echt office op deze pc komen, en ik voel er weinig voor windows opnieuw te moeten installeren.

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-03 19:15

jurma

simply connecting...

En als je word probeert te starten via c:\Program Files\Microsoft Office\office\winword.exe. Laad office dan wel? Ben je ook ingelogd op een domein (en je dus geen rechten hebt om dingen te installeren?)

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06-2025
via program files krijg ik dezelfde error, en ik ben niet ingelogd op een domein...

edit: ik probeer zojuist een ander programma te installeren, en daarbij krijg ik dezelfde error over de windows installer, daar zit dus duidelijk de fout...

[ Voor 50% gewijzigd door DoD Cerberus op 08-07-2005 12:14 ]

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Start je Windows Installer service wel? :)
Zo nee - welke fouten krijg je?
Al eens geprobeerd om je MSI te upgraden? :)